• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
6
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

۵۴۰ مورد انصراف از سقط در همدان طی سال گذشته

  • کد خبر : 215619
  • 17 اردیبهشت 1403 - 12:18
۵۴۰ مورد انصراف از سقط در همدان طی سال گذشته
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از انصراف از سقط ۵۴۰ مورد در سال گذشته خبر داد و گفت: این عدد بسیار ارزشمند است و امسال به عدد بزرگتری در این باره خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» صبح امروز فاطمه ترکمان‌اسدی در همایش گرامیداشت روز ماما در دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ماما لحظات قشنگی را در کنار مادران تجربه می‌کنند، گفت: در مجموعه بزرگ مامایی، ۳۴۲ ماما در حوزه بهداشت هستند و ماماهای درمان و بخش خصوصی و دانشکده نیز همکاران خوب ما هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه مامایی مجموعه‌ای بسیار ارزشمند و اثرگذار در حوزه سلامت استان است، افزود: از نظر من سلامت نیمی از جامعه نه، بلکه همه جامعه را ایجاد می‌کنید چون مردی سالم می‌ماند که زن سالمی در کنارش باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: روز ماما، یادآور بزرگی است و قداست و حرمت این رشته را یادآور می‌شود.

ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت به دنبال ارتقاء هستیم، تصریح کرد: یکی از مباحث مراقبت‌های پیش از بارداری است و در سال گذشته ۶۰ درصد افراد مراقبت پیش از بارداری داشتند و به دنبال آن هستیم تا سال آینده این آمار ده درصد بالاتر رود.

وی با بیان اینکه در بحث مراقبت در حین بارداری در بخش خصوصی و دولتی نیز شاخصها باید ارتقاء پیدا کند، گفت: امیدواریم شاخص‌های مراقبت‌ حین بارداری به لحاظ کمی و به خصوص کیفی نیز رشد داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام این خبر که سال گذشته هشت مادر باردار را از دست دادیم، عنوان کرد: این خبر تلخی است که امیدواریم امسال هیچ مادر بارداری به دلیل مسائل مربوط به بارداری از دست نرود.

ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه موضوع مراقبت از مادرانی که نیازمند مراقبت ویژه هستند اهمیت دارد، افزود: رسالت کار ماما آن است تا پیگیری ویژه‌ای از شرایط این مادران داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر در بخش خصوصی مادرانی هستند که نیاز به مراقبت ویژه هستند به مراکز دولتی معرفی شوند تا به صورت تیمی پیگیری وضعیت آن فرد انجام شود چراکه بخش خصوصی محدودیت‌هایی در این خصوص دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از انصراف از سقط ۵۴۰ مورد در سال گذشته خبر داد و گفت: این عدد بسیار ارزشمند است و امسال به عدد بزرگتری در این باره خواهیم رسید.

ترکمان‌اسدی با بیان اینکه مشاوره فرزندآور و ازدواج با ۱۸۷ هزار مشاوره انجام شده است، افزود: این موضوع نیز باید ارتقاء کمی و کیفی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لازم است برای اجرای منشور کرامت مادر در بخش دولتی و خصوصی برنامه ویژه داشته باشیم، عنوان کرد: به لحاظ کرامت مادری به یاری شما نیازمندیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای آنکه با تحدید و ابر بحران سالمندی جمعیت و کاهش جمعیت مواجه نشویم، یکی از پرچم داران این حوزه شما ماماها هستید.

ترکمان‌اسدی در پایان با بیان اینکه ماماها در حوزه پزشکی نقش بسیار مهمی دارند، تصریح کرد: در عصری ک تکنولوژی با قدرت یکه تازی می‌کند اگر می‌خواهیم همه قداست رشته مامایی را بدانند باید از نظر علمی و مهارتی توانمند باشیم و دائماً آن را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215619
  • دیدگاه‌ها برای ۵۴۰ مورد انصراف از سقط در همدان طی سال گذشته بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.