• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1
مدیرکل راه و شهرسازی همدان تاکید کرد:

ادامه ساخت مسکن ملی نیازمند تسهیلات بانکی

  • کد خبر : 217355
  • 07 خرداد 1403 - 9:27
ادامه ساخت مسکن ملی نیازمند تسهیلات بانکی
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اگر در راستای ساخت مسکن ملی، مسئله تسهیلات بانکی، حل شود قطعاً سرعت ساخت پروژه‌ها هم بالا خواهد رفت.

مجید صالحی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ گفت: در رابطه با تامین زمین برای ساخت مسکن ملی گفت: پایه اصلی برای ساخت مسکن ملی تامین زمین است که در این زمینه مشکل حل شده و در اکثر شهرهای استان همدان تامین زمین انجام شده است.

وی افزود: بعداز تامین زمین به خدمات زیربنایی، آماده‌سازی و طرح تفکیک می‌رسیم که پیشرفت و انجام این امور، به بالای ۹۰ درصد می‌رسد.

مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه اکثر پروژه‌ها اکنون وارد فاز آماده‌سازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای، اکثر پروژه‌ها توسط بنیاد مسکن و برخی از آنها هم توسط شهرداری‌های خود آن شهرها در حال تکمیل شدن هستند.

صالحی‌امیر ادامه داد: در اکثر نقاط زمین‌ها را بصورت گروه‌های دونفره و چند نفره تحویل متقاضیان خواهیم داد.

وی در خصوص پروژه‌های درحال ساخت عنوان کرد: ساخت برخی از این پروژه‌ها که از قبل شروع شده بود، پیشرفت کار ساخت پروژه‌ها در شهرستان همدان متفاوت است، برخی از پروژه‌ها پیشرفت ۷۰ درصدی داشته، و برخی از پروژه‌ها هم با پیشرفت ۱۰ درصدی در حال ساخت هستند.

مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان در خصوص پیشرفت ساخت مسکن در شهرک پرواز نیز بیان کرد: در شهرک پرواز نیز ساخت برخی از ساختمان‌ها با پیشرفت ۴۰ درصدی و برخی هم با پیشرفت ۲۰‌ درصدی در حال تکمیل شدن هستند.

صالحی‌امیر با تاکید بر اینکه مشکل اصلی در مسیر پیشرفت این پروژه‌ها تامین نشدن تسهیلات بانکی هستند، افزود: با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد تا بانک‌ها همکاری بیشتری را در این زمینه با ما داشته باشند و با تزریق تسهیلات بانکی کارها زودتر انجام شود.

وی ادامه داد: طی جلسات متعددی که با بانک‌ها داشته‌ایم، بانک‌ها مجاب شده‌اند تا تسهیلات بیشتری را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند.

مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: برای ساخت این پروژه‌ها به محل آورده مردم و محل تسهیلات بانکی نیازمندیم که مردم آورده خود را به موقع انجام می‌دهند اما امیدواریم که مبحث تسهیلات بانکی نیز زودتر حل شود.

صالحی امیر تاکید کرد: اگر در راستای ساخت مسکن ملی، مسئله تسهیلات بانکی هم حل شود، قطعاً سرعت ساخت پروژه‌ها هم بالا خواهد رفت.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217355
  • دیدگاه‌ها برای ادامه ساخت مسکن ملی نیازمند تسهیلات بانکی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.