• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد:

طرح‌های متعلق به کودکان هدف اصلی دولت سیزدهم

  • کد خبر : 217335
  • 06 خرداد 1403 - 16:51
طرح‌های متعلق به کودکان هدف اصلی دولت سیزدهم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم یکی از اهداف مهم طرح‌هایی بود که به کودکان متعلق است، گفت: توجه به کودکان و اطفال از تأکیدات شهید رئیسی بود و به همین دلیل چهار بیمارستان کودکان از جمله بیمارستان اکباتان همدان در کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» پیش از ظهر امروز بهرام عین‌اللهی در افتتاحیه بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان همدان با بیان اینکه زیرساخت‌های بهداشتی کشور در دولت سیزدهم رشد چشم‌گیری داشته است، گفت: تا پایان دولت، هر هفته دو طرح بهره‌برداری می‌شود تا به این طریق نشان دهیم راه شهدای خدمت و دولت شهید رئیسی ادامه دارد.

وی با زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، افزود: یکی از افتخارات من آن است که سه سال سرباز یک فرمانده مقتدر بودم و همه می‌دانند شهادت فرمانده برای سربازان چقدر دردناک است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در رسانه‌ها به معرفی آیت‌الله شهید رئیسی پرداخته شد اما هنوز از ویژگی‌های این چهره فرهیخته چیزی نمی‌دانیم، تصریح کرد: وطن دوستی بزرگ‌ترین شاخصه شهید رئیسی بود و برای سربلندی کشور تلاش می‌کرد.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار علاوه بر مردم کشور خودمان با مردم سایر کشورها ارتباطی صمیمی و مهربانانه داشت و همه را با رفتار خوب به دین جذب می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی فردی به شدت انقلابی بود، افزود: او بسیار عالم و باهوش بود و در همه جلسات با اطلاعات بسیار زیاد حاضر می‌شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه شهید رئیسی واقعا ولایت‌مدار بود، عنوان کرد: ایشان در هر دوشنبه گزارش عملکرد را تقدیم به رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌کردند و بیانات مقام معظم رهبری را به مجموعه دولت منتقل می‌کردند.

عین اللهی ادامه داد: با گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی و پس از شهادت رجایی و باهنر، حالا مکتب شهید رئیسی ایجاد شده است و همه باید در این مکتب همچون او، خستگی ناپذیر باشیم و فقط به مردم خدمت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت، افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت جدید معادل ۱۳ درصد به مجموع تخت‌ها اضافه شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار دولت یکی از اهداف مهم طرح‌هایی بود که به کودکان متعلق است.

عین‌اللهی با بیان اینکه محبت به یک طفل موجب خوشنودی خداوند می‌شود، گفت: توجه به کودکان و اطفال از تأکیدات شهید رئیسی بود و به همین دلیل چهار بیمارستان کودکان در کشور افتتاح شد.

وی با بیان اشاره به اینکه بیماری‌ها ریشه در کودکی افراد دارد، تصریح کرد: اگر بیماری یک کودک در ابتدا به خوبی درمان شود آن فرد تا ۷۰ سالگی به راحتی زندگی می‌کند و دچار مشکل نمی‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی تلاش زیادی برای درمان کودکان داشت به همین دلیل اقداماتی در راستای رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال انجام داد که هدیه‌ای ماندگار شد.

عین اللهی با بیان اینکه رسیدگی به مسئله درمان کودکان نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است، گفت: با درمان صحیح و به موقع کودکان آینده خوبی برای کشور خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه توجه به محرومان از اولویت‌های این دولت است، افزود: در همین راستا بیمه و کاشت حلزون پنج دهک نخست جامعه رایگان شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: یکی از اتفاقات چندسال اخیر کاهش جمعیت بود که در راستای همین مسئله نیز در کشور مراکز متعدد درمان ناباروری سطح د‌و و سه راه اندازی شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه تعرفه پرستاری سال ۱۳۸۷ مصوب اما اجرایی نشده بود، عنوان کرد: این مصوبه در دولت سیزدهم و به همت شهید رئیسی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه فوق‌العاده خاص به عنوان مطالبه رئیس جمهور شهید در مجلس مصوب شد، گفت: این موضوع مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و تشخیص مصلحت نظام نیز با این موضوع موافقت کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید براینکه همه کشورهای خارجی اعتقاد دارند که شرایط درمان در کشورما، مطمئن، ارزان و با کیفیت است، گفت: در گذشت پیشتر بیماران برای درمان به خارج از کشور می‌رفتند اما در حال حاضر ایران اسلامی حرف اول را در حوزه بهداشت و درمان می‌زند.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: وقتی سخن از مهاجرت نخبگان می‌شد شهید رئیسی تأکید داشتند نخبه واقعی کسی است که به پرچم و وطن خود وفادار باشد و مردم محروم را به خاطر پول نفروشد.

وی در پایان افزود: افرادی که با پول مردم تحصیل رایگان کردند باید در همین کشور به مردم خدمت کنند و در راستای داشتن ایران قوی تلاش کنند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217335
  • دیدگاه‌ها برای طرح‌های متعلق به کودکان هدف اصلی دولت سیزدهم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.