• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

بیمارستان اکباتان و گله‌مندی شهروندان

  • کد خبر : 217361
  • 07 خرداد 1403 - 10:07
بیمارستان اکباتان و گله‌مندی شهروندان
روز گذشته در پوشش خبری گسترده با حضور وزیر بهداشت بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان در همدان رسماً شروع به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ افتتاح بیمارستان اکباتان پس از ۱۴ سال نویدِ امید بخشی به مردم برای وجود مرکزی فوق تخصصی و در عین حال دولتی است که می‌توان وجود چنین مرکزی را در راستای افزایش فرزندآوری و سلامت کودکان بسیار موثر عنوان کرد.

اما برخی از مراجعین و بستری شدگان در این بیمارستان از نحوه ارائه خدمات و هزینه‌های دریافتی گله‌مند هستند.

شهروندی که در فروردین‌ماه به بیمارستان اکباتان برای درمان کودک دو ماهه خود مراجعه کرده بود گفت: پس از دو بار مراجعه به اورژانس، کودک من ۶ روز بستری شد و علت هم ویروس سرماخوردگی بود که در آن‌روزها مقداری شایع شده بود.

امید به بهبود عملکرد بیمارستان اکباتان، مطالبه مردم از مسئولین

وی در ادامه گفت: کودک من به مدت سه روز در بخش پی آی سی یو و سه روز نیز در بخش بستری شد، پس از ۶ روز که به واحد ترخیص مراجعه نمودم با وجود دارا بودن بیمه تأمین اجتماعی، مبلغ ۳۸میلیون ریال از بنده درخواست نمودند که برای خود بنده نیز تعجب برانگیز بود، چراکه تصور نمی‌کردم برای بستری ۶ روزه کودک با وجود این‌که برای نوزاد نمی‌شود داروهای زیادی استفاده کرد و با وجود بیمه و خبر درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال این مبلغ از بنده اخذ شود و پس از تسویه حساب و دریافت برگه ترخیص متوجه شدم که سوزن سرُم را در دست کودک نگه داشتند تا برگ تسویه را ارائه دهم و پس از آن اقدام به ترخیص با جدانمودن سوزن از دست نوزاد نمایند.

این شهروند در ادامه بیان کرد: پس از یک‌ماه برای مشکل گوارشی که بر اثر تعویض شیر خشک کودک برایش پیش آمده بود به بیمارستان مراجعه نمودم و توسط پزشک متخصص، نوزاد بنده معاینه شد و پزشک متخصص کودک را به رادیوگرافی برای بررسی دستگاه تنفسی او معرفی نمود و پس از عکس‌برداری و مشاهده آن، ما را به بخش بستری اطفال ارجاع داد تا پزشک آن بخش تشخیص دهد که نوزاد باید بستری شود یا نه!

ارجاع های غیرضروری چالش بزرگ در بیمارستان اکباتان

در آن بخش نیز دو اینترن پزشکی حاضر بودند و با مشاهده تصویر و معاینه کودک و مشورت تلفنی با پزشک، تشخیص به بستری کودک نمودند، در صورتی‌که ما فقط برای مشکل گوارشی کودک به پزشک مراجعه نموده بودیم اما پزشک و اینترن پزشک وجود عفونت در ریه‌های کودک را عنوان نموده و آن دو کارآموز پزشکی تشخیص به بستری کودک نمودند و بنده با رضایت شخصی از بستری کودک ممانعت به‌عمل آوردم.

وی در ادامه گفت: پس از آن، کودک را به یک پزشک خصوصی بردم و پس از ویزیت، تشخیص پزشک به عدم عفونت دستگاه تنفسی کودک بود و برای مشکل گوارشی کودک فقط اقدام به تعویض شیر خشک نمودیم و دیگر مشکلی برای کودک به‌وجود نیامد.

گزارش‌های شفاهی دیگری نیز با همین مضامین وجود داشت که به همین مورد پرداختیم تا موارد را مورد بررسی قرار دهیم.

درباره هزینه اخذ شده از بیماران با وجود دارا بودن بیمه و دولتی بودن بیمارستان و ابلاغ درمان رایگان باید پرسید چگونه برای بستری یک نوزاد در ۶ روز این مبلغ اخذ شده است؟

باید ذکر نمود که حضور یک پزشک متخصص و یک پزشک عمومی در بخش اورژانس نقطه عطف این بیمارستان است اما ارجاع پزشک متخصص به بخش دیگر و تشخیص به بستری درصورتی‌که پزشک متخصص دیگر در مطب، تشخیص به عدم وجود مشکل می‌دهد، تأمل برانگیز است.

مردم نیز امیدوارند با بهبود عملکرد در این بیمارستان شاهد رضایت‌مندی بسیار بیشتری باشند.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217361
  • دیدگاه‌ها برای بیمارستان اکباتان و گله‌مندی شهروندان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.