• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
2
مدیرکل راه و شهرسازی همدان:

منتقدان به زمین‌های انتخاب شده برای مسکن‌ملی، نقاط پیشنهادی خود را اعلام کنند

  • کد خبر : 186513
  • 21 خرداد 1402 - 12:09
منتقدان به زمین‌های انتخاب شده برای مسکن‌ملی، نقاط پیشنهادی خود را اعلام کنند
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه افرادی در خصوص نقاط انتخاب شده برای ساخت مسکن‌ملی انتقاد دارند گفت: این افراد با دریافت حق کارگزاری اقدام به بررسی زمین‌های پیشنهادی کنند تا ما در آن نقاط طرح نهضت‌ملی را آغاز کنیم.

به گزارش عصر همدان؛ صبح امروز  ایوب اسداللهی در کارگروه مسکن و امور زیربنایی شهرستان همدان با بیان اینکه ساخت و تکمیل مسکن های شهرک اکباتانا به زمان نیاز دارد گفت: به دنبال راه‌حلی هستیم تا زودتر جایی برای سکونت مردم بسازیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی در خصوص نقاط انتخاب شده برای ساخت مسکن ملی انتقاد دارند افزود: این افراد با دریافت حق کارگزاری اقدام به بررسی زمین‌های پیشنهادی کنند تا ما در آن نقاط طرح نهضت ملی را آغاز کنیم.

اسداللهی ادامه داد: به زودی در خصوص صدور پروانه‌های پروژه های طرح نهضت ملی، پنجره واحد برای همه شهرداری ها تشکیل خواهد شد و با کمک نظام مهندسی و شهرداری ها ایجاد اتاقی پیش بینی شده است تا صدور پروانه در حداقل زمان انجام شود و عقب ماندگی ها جبران شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه پیش بینی می شود تا دهه فجر یک پروژه ۲۰۰ واحدی قطعا به بهره برادری برسد خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال حدود هزار واحد افتتاح شود هرچند این تعداد کم است و آمار مورد نظر ما نیست.

وی در ادامه از معاونت معاونت شهرسازی درخواست کرد تا یک طرح اولیه برای زمین‌های مورد نظر که مطالعه بر آنها انجام شده است داشته باشند چرا‌که اگر مردم حق طرح شماتیک را مشاهده کنند توافقات راحت‌تر انجام می‌شود. اسداللهی با اشاره به اینکه باید ۱۲۷ هزار و ۹۰۰ واحد برای شهرستان همدان ایجاد شود گفت: زمین برای ساخت ۱۱ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: در خصوص سهمیه روستایی ۴۸ هزار سهمیه داریم و اگر به این موضوع توجه شود در روستاها مهاجرت معکوس اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص بازآفرینی بافت فرسوده اظهار کرد: در این حوزه در استان همدان با توجه به جمعیت و وسعت اتفاقات خوبی داشته‌ایم و تاکنون شهرداری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد بافت فرسوده پروانه داده است.

اسداللهی خاطر نشان کرد: معاونت شهرسازی شهرداری در خصوص یافت فرسوده اقدام به بررسی کند و برخی محل‌ها را به عنوان محدوده پیشنهادی بافت فرسوده به کمیسیون ماده پنج راه و شهرسازی پیشنهاد بدهد تا مصوب کنیم با سرعت واحد مرحله احیا بافت شوند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه دولت حمایت‌های بسیار خوبی در زمینه احیا بافت فرسوده دارد گفت: اگر زودتر همت کنیم و اطلاع رسانی رخ بدهد مردم می توانند احیا بافت فرسوده را با خدمات نظام مهندسی ارزان‌تر و دریافت پروانه با تخفیف آغاز کنند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=186513
  • دیدگاه‌ها برای منتقدان به زمین‌های انتخاب شده برای مسکن‌ملی، نقاط پیشنهادی خود را اعلام کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.