• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
4
درمانگر اعتیاد:

فقط خانواده می‌تواند جلوی معتاد شدن فرزند را بگیرد

  • کد خبر : 208892
  • 19 دی 1402 - 10:56
فقط خانواده می‌تواند جلوی معتاد شدن فرزند را بگیرد
یک درمانگر اعتیاد با بیان اینکه اعتیاد از خانواده سرچشمه می‌گیرد، گفت: با تربیت صحیح و همراهی خانواده می‌توان فرزندان را از خطر اعتیاد دور کرد.

ابوالفضل باب الحوائجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه اعتیاد ریشه در روح و روان فرد معتاد دارد، گفت: برخی افراد بخاطر کمبود محبت، درس، بیماری دو قطبی و افسردگی و یا بسیاری از موارد دیگر گرایش به اعتیاد پیدا می‌کنند.

وی با تاکید براینکه برای درمان فرد معتاد ابتدا باید مشکلات درونی فرد از ریشه درمان شود، افزود: اگر این مشکلات ریشه‌ای درمان نشود آسیب‌های اعتیاد همه خانواده و جامعه را در برمی‌گیرد.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به اینکه وقتی فردی سلامت باشد و تضمین کننده سلامت جامعه نیز باشد آثار مثبتی در سطح جامعه می‌گذارد، تصریح کرد: این درحالی است که هر فرد معتاد در دوران اعتیاد خود می‌تواند بین ۲۰ تا ۴۰ نفر را معتاد می‌کند و حتی تبدیل به فروشنده مواد مخدر نیز بشود.

باب الحوائجی ادامه داد: وقتی فرد معتاد را در مرکز ترک اعتیاد نگهداری می‌کنیم به نوعی از انتشار اعتیاد در جامعه جلوگیری می‌کنیم، درست مثل دوران کرونا که فرد مبتلا ایزوله می‌شد تا دیگران را مبتلا نکند.

وی با بیان اینکه نیرو انتظامی بیش از چهار هزار شهید در راستای مبارزه با اعتیاد تقدیم کرده است، افزود: با تلاش‌هایی که نیوری انتظامی داشته است اما هنوز نتوانسته‌ایم در جامعه میزان دسترسی به مواد مخدر را کم کنیم و بسیاری از معتادان می‌گویند ما در عرض ده دقیقه مواد مخدر می‌خریم.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به اینکه اگر فرد معتاد را به شرایط طبیعی با استفاده از روانشناسی، پزشکی و مسائل دینی برسانیم می‌تواند در جامعه مفید باشد، اظهار کرد: قطعا پیشگیری بهتر از درمان است ولی اعتیاد از خانواده سرچشمه می‌گیرد و با تربیت صحیح و همراهی خانواده می‌توان فرزندان را از خطر اعتیاد دور کرد.

باب الحوائجی با تاکید براینکه به فرزندان باید اعتماد به نفس دهیم تا قدرت نه گفتن داشته باشند، گفت: اگر خانواده‌ای فرد معتاد دارد ناامید نباشد؛ درست است که ترک اعتیاد بسیار سخت است اما آدم های موفقی داریم که مواد مخدر را کنار گذاشتند و پیشرفت کردند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها فرزندان خود را از عواقب اعتیاد آگاه کنند و به دوستان فرزندان خود توجه داشته باشند تا به همراه آن‌ها به سمت مواد مخدر نروند.

این درمانگر اعتیاد در پایان خاطرنشان کرد: پدر و مادر اولین و بزرگترین الگوی فرزندشان هستند در نتیجه آن‌ها می‌توانند از اعتیاد فرزندان خود جلوگیری کنند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208892
  • دیدگاه‌ها برای فقط خانواده می‌تواند جلوی معتاد شدن فرزند را بگیرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.