• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
3
معاون امنیتی استاندارد همدان:

زنان معتاد متجاهر همدان تا غروب امروز جمع‌ شوند

  • کد خبر : 644
  • 08 مرداد 1397 - 22:56
زنان معتاد متجاهر همدان تا غروب امروز جمع‌ شوند

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندارد همدان با تأکید بر اینکه باید زنان معتاد متجاهر در همدان تا غروب امروز جمع‌آوری شوند، گفت: برخورد اداری با این موضوع جواب نمی‌دهد.

به گزارش عصر همدان، سعید شاهرخی امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارها در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، اشراف کامل و شناسایی نقاط قوت و ضعف است که مستلزم این امر همراهی دستگاه‌ها با داشتن برنامه‌های هدفمند و اثربخش با شناسایی جامعه هدف است.

وی با بیان اینکه خلأ عدم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در بخش های مختلف در موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی احساس می‌شود، گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ارتباط دوسویه با مردم و جامعه هدف، پیشگیری و اطلاع‌رسانی در این خصوص استفاده شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندارد همدان با تأکید بر اینکه حوزه گسترش اقدامات در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بیشتر باشد، بیان کرد: کارهای علمی و بیشتری انجام شده که باید بیان شده و اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف به ویژه سازمان‌های مردم نهاد باید طرح‌های خود را در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای سال آینده به دبیرخانه ارائه کنند، افزود: این اقدام به منظور کارشناسی طرح‌ها و تأمین اعتبار برای این طرح‌هاست.

توجه به تشکیل کمیته‌های رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین با هدف کنترل آسیب‌های اجتماعی

شاهرخی خواستار توجه به تشکیل کمیته‌های رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین با هدف کنترل آسیب‌های اجتماعی شد و تصریح کرد: فرمانداران این تیم‌ها را تشکیل و به مناطق حاشیه‌نشین به منظور رصد این مناطق اعزام کنند؛ در مرحله اول حصار مطهری بازدید شد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه اعتیاد کارهای خوب و مشترکی بین بهزیستی، نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی صورت گرفته است، ادامه داد: شاخص‌ها نشانه حرکت شتابان کنترل این پدیده شوم است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندارد همدان با تأکید بر انجام اقدامات لازم در بحث مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر، خاطرنشان کرد: در تپه پیسا و میدان امام(ره) اقدامات قابل تقدیری در این خصوص صورت گرفته و باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه در مقابله با مشروبات الکی باید کار مشترک و جدی‌تری صورت گیرد، یادآور شد: باید طرحی به این منظور تهیه شود، دستگاه‌ها در پیشگیری و کنترل این موضوع وارد شوند.

شاهرخی با اشاره به آمار ۳۵ نفری در سرپناه شبانه زنان در همدان، اظهار کرد: بنا نیست تنها به آنها سرپناهی داده شود و نگاه به حواشی و مسائل آنها نشود.

وی با تأکید بر اینکه باید به اتفاقات پیرامون این ۳۵ نفر در طول روز توجه شود، گفت: اگر این افراد معتاد و تحت درمان هستند نباید مسائل حاشیه‌ای داشته باشند اما مسائل جانبی غیر از این هست.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندارد همدان با بیان اینکه عمده زنان در سرپناه شبانه معتاد متجاهر هستند که باید سریعاًً به کمپ منتقل و یک دوره نگهداری شوند، تصریح کرد: اگر این افراد رفتار عنادآمیز نسبت به سایر افراد داشته باشند باید برخورد قضایی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه خطر زنان معتاد متجاهر بیشتر است، افزود: اگر مکانی هست که این افراد را به آنجا منتقل کنند باید منتقل شوند و اگر چنین مکانی نیست به یک مرکز ماده ۱۵ وظایف مرکز ماده ۱۶ را بدهند و این افراد را به آنجا ارجاع دهند.

شاهرخی با تأکید بر جمع‌آوری معتادان متجاهر در کل مناطق استان، بیان کرد: قابل قبول نیست که زنان معتاد متجاهر در سطح شهر آزادانه حضور داشته باشند و این مسئله باید تا غروب حل شود؛ برخورد اداری با این موضوع جواب نمی‌دهد تیمی با یک مینی‌بوس متشکل از بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و نماینده دستگاه قضا اقدام به جمع‌آوری زنان متجاهر کنند.

کارهای فوق‌العاده در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شود

وی با انتقاد از عدم انجام کارهای فوق‌العاده در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: نیاز به کارهای فوق‌العاده در این حوزه داریم چراکه کارهای معمول جواب نمی‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارد همدان خاطرنشان کرد: دستگاه ها طرح‌های ضربتی را در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تهیه کنند، البته باید مدیر دستگاه این باور را داشته و به کارشناسان و بدنه این باور را منتقل و طرح فوق‌العاده ارائه کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای حمایت از طرح‌ها در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی محدودیت مالی نداریم، یادآور شد: طرح کارشناسی قابل قبول در این حوزه به طور حتم تأمین اعتبار می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه توقع دارم اگر آموزش‌های آموزش و پرورش در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ۱۰ درصد است به ۵۰ درصد برسد، اظهار کرد: در بحث آموزش مشاوران آموزش و پرورش، همدان عقب است؛ در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مطرح هستند.

وی با اشاره به اقدامات موثر آموزش و پرورش، گفت: انتظار داریم آموزش روی ۷۰ درصد دانش‌آموزان در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی طی سال تحصیلی امسال صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=644
  • دیدگاه‌ها برای زنان معتاد متجاهر همدان تا غروب امروز جمع‌ شوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.