• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی بدون مجوز عواقب دارد

  • کد خبر : 9116
  • 18 تیر 1398 - 13:12
برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی بدون مجوز عواقب دارد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری اسدآباد با اشاره به اینکه تنها دو دفتر خدماتی سفر زیارتی-سیاحتی در اسدآباد دارای مجوز است، گفت: اخیرا در این شهرستان شاهد برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی بدون مجوز هستیم که مردم مراقب باشند با کاروان‌های بدون مجوز سفر نروند. کامران اکبری‌شایگان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با […]

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری اسدآباد با اشاره به اینکه تنها دو دفتر خدماتی سفر زیارتی-سیاحتی در اسدآباد دارای مجوز است، گفت: اخیرا در این شهرستان شاهد برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی بدون مجوز هستیم که مردم مراقب باشند با کاروان‌های بدون مجوز سفر نروند.

کامران اکبری‌شایگان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه تنها دو دفتر خدمات سفر زیارتی سیاحتی در شهرستان اسدآباد دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی هستند، اظهار کرد: البته این دو دفتر هم تنها مجاز به برگزاری تورهای داخلی هستند و هنوز مجوز تورهای خارجی را ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد بدون مجوز اقدام به برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی در اسدآباد می کنند که این ها غیرقانونی انجام می‌شود، افزود: این امر بدون در نظر گرفتن بیمه و امکانات اولیه و رفاهی برای مسافران صورت می‌گیرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری اسدآباد با بیان اینکه مسافران تورهای زیارتی و یا سیاحتی باید از دارا بودن مجوز افرادی که اقدام به برگزاری این کاروان‌ها می‌کنند، مطلع باشند، گفت: نداشتن مجوز نه تنها برای فردی که اقدام به بردن افراد به سفر می‌کند، عواقب دارد بلکه برای مسافر نیز عواقبی در پی خواهد داشت.

وی به برخی از عواقب کاروانهای زیارتی سیاحتی بدون مجوز پرداخت و گفت: اگر خدای نکرده اتفاق جانی و یا مالی برای مسافری بیفتد، این کاروان ها تعهدی نسبت به مسافر ندارند و حتی ممکن است که سؤاستفاده هایی ببرند.

اکبری‌شایگان گفت: موردی داشتیم که مسئول کاروان سفر مشهدی لباس های خود و راننده را به مسافران خانم داده که برایشان بشورند و این درحالی است که وظیفه ای در قبال آن ندارند اما آنان برای مسافر تعهد ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: برخی از کاروان ها نیز در تبلیغاتشان اعلام می‌کنند که به فرض مثال وسیله نقلیه ولوو است، درحالی که مسافران را با ماشین بنز قدیمی که استاندارد د نیست، به سفر می برند و یا اینکه اتاقی را برای آقایان و اتاقی را برای بانوان در نظر گرفتند و این درحالی است که قرار بوده مجزا برای آنان اتاق در نظرگرفته شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری اسدآباد گفت: دو دفتر خدماتی سفر که در این شهر وجود دارد، زیر نظر میراث فرهنگی قرارداد انعقاد می‌شود و محل اسکان ، امکانات رفاهی برای مسافران از سوی این سازمان نظارت می شود و در صورت عدم رضایت مسافران میتوان خسارت از این دفاتر دریافت کرد.

وی با بیان اینکه برخی از این کاروانهای غیرقانونی و بدون مجوز شناسایی شده و البته متعهد شده اند که این اقدم را انجام ندهند، افزود: اما بعضا باز هم می بینیم که این اتفاق در حال روی دادن است.

اکبری‌شایگان تأکید کرد: افرادی که می خواهند اقدام به برگزاری کاروانهای زیارتی و سیاحتی کنند، ضروری است که مجوز دریافت کنند، در صورت نداشتن شرایط میتوانند با دفاتر خدماتی سفر دارای مجوز همکاری کنند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=9116
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی بدون مجوز عواقب دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.