• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
استاندار همدان:

ریل‌گذاری ساختارهای اصلی روان از مدارس شروع شود

  • کد خبر : 214923
  • 04 اردیبهشت 1403 - 17:00
ریل‌گذاری ساختارهای اصلی روان از مدارس شروع شود
استاندار همدان با تاکید بر ریل‌گذاری درست ساختارهای اصلی روان، گفت: بنابراین باید تربیت و آموزش فرهنگ اسلامی را از آموزش و پرورش شروع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ علیرضا قاسمی فرزاد، صبح امروز در نشست با روانشناسان استان همدان اظهار کرد: آنچه که در فرآیند فعالیت‌های مرکز جامع تحکیم خانواده قابل اجراء است قابل تحسین و تقدیر بوده و باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه انسان دارای جسم و روح است، اگر جسم آسیب ببیند قابل درمان بوده اما اگر روان دچار آسیب شود درمان آن بسیار سخت است، عنوان کرد: آنچه که می‌تواند روان را شکل و جهت بدهد آموزش است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ما باید یک شالوده و مسیر را برای ایجاد مبانی فکری درست در استان ریل‌گذاری کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه با تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان، در یک مقاطعی این مدارس و مهدها رهاسازی شد، که نتایح آن در این سال‌ها مشاهده می شود.

قاسمی‌فرزاد: تصریح کرد: مشاوره پیش از ازدواج بسیار خوب است اما بعنوان یک مسکن بوده، باید در مدارس امکان آموزش پایه تربیتی درست فراهم شود که چگونه درست فکر کنند و بر هیجانات خود کنترل داشته باشند.

وی با اشاره به هوش و ذکاوت مقام معظم رهبری و دیگر مراجع گرانقدر، ادامه داد: این بزرگواران دائم با نماز و قرآن ارتباط داشته، ارتباط با قرآن ذهن را شفاف کرده و این یک اصل علمی است.

استاندار همدان یادآور شد: باید این مرکز با مجموعه مربیان تربیت کودک و نوجوان همانند دانشگاه فرهنگیان ارتباط داشته و مربیان مدارس را برای درست تربیت کردن کودکان آموزش دهند.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر ریل‌گذاری درست ساختارهای اصلی روان، بیان کرد: بنابراین باید تربیت و آموزش فرهنگ اسلامی را از آموزش و پرورش شروع کنیم.

وی جامع نگری و جامع عمل کردن را بعنوان یک اصل استراتژیک خواند و ادامه داد:
باید به دانش‌آموزان این را آموزش بدهیم که در مواجهه با افراد مختلف، رفتار متفاوت همراه با عطوفت داشته باشند.

استاندار همدان اضاف کرد: درایام کودکی با مشاهده اولین فیلم، این فیلم، عکس و اثر هنری در ذهن ما حک شده و بسیار در نگاه ما اثر دارد، بنابراین در ابتدا باید به این نکات توجه ویژه داشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد در پایان یادآور شد: اگر می‌خواهیم روانشناسی کنیم باید بر مبنای فرهنگ و ایده‌ای که در آن رشد پیدا کرده‌ایم، نظریه‌پردازی کنیم نه بر مبنای
فرهنگ و نگرش متفاوت و بر گرفته از غرب، تمام مبانی اسلامی ما بر اساس عقل بوده و ما باید بر اساس نگرش اسلامی و فرهنگ ایرانی خودمان نظریه‌پردازی کنیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214923
  • دیدگاه‌ها برای ریل‌گذاری ساختارهای اصلی روان از مدارس شروع شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.