• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
در رثای پهلوانِ میدان نبرد و عشق، سردار شهید علیرضا شمسی‌پور؛

شهیدی که در قلبِ خاک، به آسمان عشق پرواز کرد

  • کد خبر : 215395
  • 13 اردیبهشت 1403 - 12:49
شهیدی که در قلبِ خاک، به آسمان عشق پرواز کرد
در سرزمینی که عطر حماسه و بوی شهادت در تار و پودِ خاکش ریشه دوانده، داستانی از رشادت و عشق سروده می‌شود؛ حماسه‌ی سرداری که در میدان نبرد، بی‌باکانه از مرزهای میهن پاسداری کرد و در سنگر عشق، مربیِ جوانان و مشوقِ آنان در مسیرِ صعود بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ علیرضا شمسی‌پور، نامی که در همدان، طنین‌اندازِ ایثار و فداکاری است. در سال ۱۳۴۲ در این شهرِ شهیدپرور دیده به جهان گشود و از همان جوانی، عشق به وطن و دفاع از آن در وجودش ریشه دواند.

سال ۱۳۶۳، هنگامی که نغمه‌ی جهاد در سرزمین ایران طنین‌انداز بود، علیرضا، بی‌تابِ دفاع از خاکِ مقدس وطن، راهیِ جبهه شد. در میدان‌های نبرد، شجاعت و دلیری او زبانزدِ همرزمانش بود. در عملیات کربلای ۴، فرماندهی دسته غواصی را بر عهده گرفت و پس از شهادت داریوش ساکی، این امانتِ خطیر را به دوش کشید.

اما علیرضا، فقط یک سردارِ بی‌باک در میدان نبرد نبود. او عاشقِ جوانان و دغدغه‌مندِ تربیتِ نسلِ آینده بود. پس از پایان جنگ، در کسوتِ راویِ دفاع مقدس، به مناطق جنگی بازگشت و حماسه‌ها و رشادت‌های همرزمانِ شهیدش را برای نسلِ نو روایت کرد.

عشق به ورزش در وجودِ علیرضا موج می‌زد. او در سنگرِ ورزش نیز، به مثابه‌ی یک مربی و مدیر دلسوز، به پرورشِ استعدادهای جوان و هدایتِ آنان در مسیرِ قهرمانی همت گمارد. از او به عنوانِ “معمار ورزش نوین همدان” یاد می‌کنند، چرا که با تلاش‌ها و ابتکاراتِ خود، فصلِ جدیدی در ورزشِ این استان گشود.

سرانجام در سیزدهم اردیبهشت ۱۳۹۵، در حین عملیاتِ تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا (پنجوین عراق)، بر اثر انفجار مین، به یارانِ شهیدش پیوست و آسمانی شد.

شهادت، مرزِ بینِ خاک و افلاک را برای علیرضا از میان برداشت و او را به اوجِ آرزوهایش رساند. روحش شاد و یادش گرامی باد.

در فراز و نشیبِ میدانِ عشق و نبرد،
شمسی‌پوری، چون خورشید، درخشید.

با مشعلی از ایثار در دست،
راهِ شهادت را پیمود و جاودانه شد.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

 

محبوبه اکبری

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215395
  • دیدگاه‌ها برای شهیدی که در قلبِ خاک، به آسمان عشق پرواز کرد بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.