• امروز : دوشنبه - ۱۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 3 June - 2024
5
کارشناس مسائل استراتژیک:

هدف رژیم غاصب صهیونیستی، کوچ مردم غزه از رفح است

  • کد خبر : 215968
  • 21 اردیبهشت 1403 - 11:33
هدف رژیم غاصب صهیونیستی، کوچ مردم غزه از رفح است
کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه ساخت اسکله در مدیترانه یکی از تاکتیک‌های جنگی در رفح است، گفت: رژیم ظالم صهیونیستی و متحدانش با حمله به رفح به دنبال کوچ مردم غزه از طریق دریا به مناطق دیگری هستند و این دقیقا موضوعی بود که رژیم صهیونسیتی از ابتدا در نظر داشت.

محمدحسن دهقانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه بیش از ۷ ماه از نبرد غزه می‌گذرد، گفت: یکی از اتفاقا مهم که در حال حاضر رخ می‌دهد ساخت اسکله در سواحل مدیترانه توسط ایالات متحده است که تکمیل شده و نشان از هدفی خاص دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا از ساخت اسکله سه هدف داشت و اولین هدف تسریع در حمله رژیم غاصب صهیونیستی است، افزود: ساخت اسکله یکی از تاکتیک‌های جنگی در رفح است تا با تسریع حمله به دومین هدف خود یعنی کوچ مردم غزه از طریق دریا به مناطق دیگری از طریق همین اسکله انجام شود و این دقیقا موضوعی بود که رژیم صهیونسیتی از ابتدا در نظر داشت.

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: سومین هدف از ساخت اسکله نیز مربوط به ورود نیروهای زمینی ناتو برای پشتیبانی همه‌جانبه از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بازمی‌گردد.

دهقانی با بیان اینکه حمله رژیم غاصب صهیونیستی به رفح از دیگر اتفاقات مهم است، گفت: یکی از نکات حائز اهمیت این است که آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در تمام سیاست‌های راهبردی، تاکتیکی و تکنیکی خود در غزه با شکست مواجه شدند و مجبور به اجرای آخرین تاکتیک خود که حمله به رفح است شدند.

وی با اشاره به اینکه رژیم ظالم صهیونیستی با حمله به رفح موجب تسریع از بین رفتن ساختارهای نظام بین‌المللی شده است، عنوان کرد: استفاده از سلاح‌های جدید و غیر متعارف همچون بمب فسفری نیز منجر به این اتفاق شد.

کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: عدم قبول مطالب مذاکره در آتش‌بس از دیگر اتفاقات مهم به شمار می‌آید و درنتیجه آن مهمترین موضوع، نسل‌کشی در رفح و افزایش تلفات انسانی برای جبران شکست در بحث میدان است.

دهقانی با بیان اینکه در روزهای اخیر دو تصویر در رسانه‌ها داخلی و خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت، گفت: یکی از تصاویر مربوط به کودکی بود که در بین آوار مانده و صورت و دستانش آویزان شده بود، این تصویر قلب جامعه جهانی را به درد آورد.

وی ادامه داد: دومین تصویر مربوط به برادری بود که تصور می‌کرد خواهرش زنده است و جسم بی‌جان او را در کنار گذرگاه می‌کشید.

کارشناس مسائل استراتژیک در پایان با اشاره به اینکه تجمع مردم و دانشجویان در نقاط مختلف دنیا از مهمترین تبعات انتشار این تصاویر است، تصریح کرد: آن‌جا که ظلم به حد نهایت خود نزدیک می‌شود، دنیا به مرزی از ورشکستی اجتماعی و فرهنگی رسیده و امروز شاهد هستیم که در قلب آمریکا و اروپا طرفداران همان سبک حکمرانی علیه این نگاه حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215968
  • دیدگاه‌ها برای هدف رژیم غاصب صهیونیستی، کوچ مردم غزه از رفح است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.