• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان تاکید کرد:

لزوم تلاش برای ایجاد فضا برای کار فرهنگی تخصصی

  • کد خبر : 214919
  • 04 اردیبهشت 1403 - 16:57
لزوم تلاش برای ایجاد فضا برای کار فرهنگی تخصصی
مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان با بیان اینکه در استان همدان برای کار فرهنگی ضعیف عمل شده است، گفت: لازم است دولت‌مردان کمک کنند مباحث دینی و فرهنگی برای مردم خوب جا بیافتد و برای از بین رفتن موانع کار فرهنگی تخصصی بیشتر از گذشته کار کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت‌الاسلام مجید عظیمی‌وند، صبح امروز در نشست تخصصی روانشناسان با استاندار همدان، اظهار کرد: اساتید این مرکز به‌صورت حرفه‌ای مشاوره‌های دینی، اسلامی، تخصصی ارائه می‌کنند.

وی افزود: این مرکز دو سال به این نام شناخته شده است در حالیکه کار مطالعاتی آن به چند سال قبل برمی‌گردد که اکنون در ۶ گرایش خانواده، ازدواج، کودک، روانشناسی، استعدادیابی و تحصیلی، برای خانواده‌ها خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند.

مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان با بیان اینکه در این مجموعه ۱۴ مرکز فعالیت‌های زیادی داشته و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از عموم مردم را برای افزایش تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی آموزش داده است.

عظیمی‌وند با تاکید بر اینکه هدف این مجموعه پیش بردن کار بصورت تخصصی است، عنوان کرد: فعالیت‌ مجموعه در زمینه ازدواج، طلاق و… بسیار زیاد بوده، بطوریکه بیش از ۲۰ استاد متخصص در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه گرایش‌ این مجموعه این است که باید کار فرهنگی تخصصی و علمی جلو رفته و از کار احساسی بدور باشد، نتیجه این فعالیت‌ها رضایت بیش از ۹۰ درصد از مراجعان بوده است.

مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌ها در این مرکز آسیب‌شناسی روابط زوجین است، اضافه کرد: این مرکز با نمادهای دینی و مسائل روان‌شناختی آراسته شده و افرادی که به مرکز مراجعه می‌کنند در فضایی آرام نکات مشاوره‌ای را دریافت می‌کنند.

عظیمی‌وند با تاکید بر تسهیل‌گری سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ممکن است عده‌ای به علت هزینه‌های مشاوره افراد تمایل به استفاده از آن را نداشته باشند، بنابراین تسهیل‌گری از طرف مجموعه حاکمیت برای انجام فعالیت‌های این مجموعه، می‌تواند راهگشا باشد.

وی با انتظار از دستگاه‌های حاکمیتی برای فراهم کردن مکان مناسب برای این مجموعه‌های مردم‌نهاد، بیان کرد: مکان این مجموعه‌ها، موقت بوده و بابت آن هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شویم.

مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: این دولت مردمی بوده و دغدغه کار فرهنگی دارد، سمن‌های مردم‌نهاد برای کاهش آسیب‌ها جهادی کار کرده و نیاز است از آنها حمایت شود.

عظیمی‌وند با بیان اینکه در استان همدان برای کار فرهنگی ضعیف عمل شده است، گفت: لازم است دولت‌مردان کمک کنند مباحث دینی و فرهنگی برای مردم خوب جا بیافتد و برای از بین رفتن موانع کار فرهنگی تخصصی بیشتر از گذشته کار کنند.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214919
  • دیدگاه‌ها برای لزوم تلاش برای ایجاد فضا برای کار فرهنگی تخصصی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.