• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
تفکیک حوزه انتخابیه بهار از کبودرآهنگ؛

وعده‌ای که مردم منتظر تحقق آن هستند

  • کد خبر : 215030
  • 06 اردیبهشت 1403 - 8:59
وعده‌ای که مردم منتظر تحقق آن هستند
روز گذشته مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگاران به پیگیری و مکاتبات فرمانداری بهار با دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه جهت تفکیک حوزه انتخابیه بهار از کبودرآهنگ گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ روز گذشته مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگاران به پیگیری و مکاتبات فرمانداری بهار با دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه جهت تفکیک حوزه انتخابیه بهار از کبودرآهنگ گفتگو کرد.

در این گفتگو فیض اللهی به تفکیک این دو شهرستان در حوزه انتخابیه و افزایش یک نماینده به این دو حوزه تأکید کرد و از مسئولین خواست‌ تا در مجلس جدید به آن رسیدگی کنند.

این خبر با واکنش‌های مثبت کاربران در فضای مجازی مواجه شد.

سال گذشته فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی به‌دنبال قانون افزایش کُرسی‌های مجلس پیگیر تفکیک دو شهرستان در حوزه انتخابیه از یک‌دیگر بود.

توسلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: کمیسیون مربوطه در مجلس معتقد است که استان همدان به‌نسبت جمعیت یک نماینده نیز بیشتر دارد.

وی مسئله وسعت سرزمینی حوزه انتخابیه و تعدد روستاها و شهرها در این دو شهرستان و همچنین جمعیت آن را برای یک نماینده بیش از حد توصیف کرد و گفت: در مورد جمعیت هم باید اشاره کرد که در بعضی از حوزه‌های انتخابیه استان همدان برخی نمایندگان با آرای نزدیک به ۱۰ هزار رأی به مجلس راه پیدا نمودند، این در صورتی است که در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ منتخب مردم با ۳۸هزار رأی انتخاب شده است؛ و این نشانگر این است که حوزه انتخابی قابلیت تفکیک را دارد.

اهالی دو شهرستان نیز با این تفکیک موأفق هستند و منتظر تصویب تفکیک حوزه انتخابیه می‌باشند.

لازم به ذکر است وجود یک نماینده در دو شهرستان در دوره‌های گذشته باعث به‌وجود آمدن اختلافاتی نیز در انتخابات شده است که بارزترین آن را می‌شود به تجمعات بعد از انتخابات در ادوار مختلف در مقابل فرمانداری شهرستان بهار اشاره کرد.

آن‌چه که محرز است مردم و مسئولین شهرستان منتظر اتخاذ تصمیم درست و به‌نفع مردم توسط مسئولین می‌باشند.

در نهایت طرح مذکور به مجلس بعدی موکول شد و تصمیمی درباره آن اتخاذ نشده است و اهالی شهرستان بهار و شهرستان کبودرآهنگ منتظر اقدام مسئولان در مجلس آینده هستند.

انتهای خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215030
  • دیدگاه‌ها برای وعده‌ای که مردم منتظر تحقق آن هستند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.