• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1
یادداشت:

مدیریت شهری یا سیاسی بازی شهری؟

  • کد خبر : 215360
  • 12 اردیبهشت 1403 - 11:47
مدیریت شهری یا سیاسی بازی شهری؟
این روزها گویای تمام اولویت‌های شهری تویسرکان نصب یک درخت در میدان مرکزی شده و شهرداری و شورای شهر کاری جزء این ندارند و همه مسایل دیگر شهری گل و بلبل است! به نظر پشت پرده این موارد سیاسی است تا فرهنگی. جالب آن که وقتی متولیان به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند، به دنبال جابه جایی اولویت‌های فرهنگی شهر رفته‌اند تا جایی که به طرز مشکوکی اولویت فرهنگی این شهر کوچک نصب یک درخت شده!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» به نقل از رودآور؛ این روزها به دنبال سیاسی کردن نصب یک درخت، برخی می‌خواهند از آب گل آلود ضعف کلان مدیریت شهری در تویسرکان بهره بگیرند و مدیریت شهرسازی را با سیاسی بازی پیش ببرند آن هم با پشت پا زدن به آرمان‌های امام و شهدا.اینکه شهر جهانی گردو باید از المان‌های مختلف مرتبط با گردو زیبا شود، تردیدی نیست اما آیا نباید منطقی برای هر المان در نظر گرفت؟

می گویید چرا؟ چند سوال منطقی از شهرداری و شورای شهر باید پرسید و امیدواریم به مانند همیشه مهر سکوت بر دهان نبندد و عاقلانه پاسخگوی افکار عموم باشند:

۱ـ آیا هزینه کرد میلیاردی برای یک درخت سیمی که زیبایی بصری خاصی ندارد و به گفته عده کثیری حتی شبیه به درخت گردو نیست با اولویت های شهری تویسرکان همخوانی دارد؟
۲ـ آیا تمام مشکلات زیرساختی و اساسی شهرکوچک تویسرکان به مانند سد معبر، چاله چوله‌های بسیار، خیابان‌ها و آسفالت‌های نامناسب، آسفالت نبودن خیابان منتهی به آرامگاه حیقوق نبی(ع) که سبب دفع گردشگر شده، ناوگان حمل و نقل شهری، وضعیت نامناسب آرامستان، وجود ساخت و سازهای غیرقانونی، از اولویت‌های شهری نیست که آن را رها کرده و برای نصب یک درخت پافشاری می‌کنند؟
۳ـ مگر نه این است که مدتی قبل در بوق و کرنا کردند که تویسرکان پایلوت دولت الکترونیک است، آیا شهرداری به عنوان یکی از عوامل مجری، برای این اقدام برنامه ای انجام داده؟
۴ـ آیا نصب این درخت در این مکان پیوست فرهنگی دارد؟ اگر دارد بسمه الله برای مردم منتشر کنند؟
۵ـ آیا مضحک نیست که درختی با ارتفاع ۱۵ متر در میدان کوچک مرکزی شهر نصب شود؟ این موضوع با کدام علم مدیریت شهری همخوانی و سنخیت دارد؟
۶ـ آیا مضحک نیست بر خلاف شهر و سازی درختی نامناسب که هیچ سنخیتی با نام و عنوان میدان مرکزی ندارد در این مکان نصب شود؟ این همه جانمایی بهتر برای نصب درخت هست؟ چرا میدان مرکزی؟!
۶ـ آیا نباید یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای شهر مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز باشد؟ پس چرا دقیقاً درست کنار مکان شهرداری ساختمانی خلاف ساز وجود دارد؟ ساختمانی که به گفته ترکاشوند رییس میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان مجوزی برای ساختش گرفته نشده و خلاف قوانین میراث فرهنگی بنا شده.
۷ـ آیا به شدت مضحک نیست که تمام اولویت‌های فرهنگی تویسرکان فقط و فقط نصب یک درخت شده که می‌گویند می‌خواهند در شورای فرهنگ عمومی برای نصب آن تصمیم گرفته شود؟ متولیان فرهنگی در تویسرکان اولویت های اصلی دیگری ندارند؟
۷ـ آیا شهرداری و شورای شهر پاسخگوی افکار عموم در این باره نمی‌شوند؟ اگر نصب این درخت سیاسی نیست پس چرا تمام اولویت های دیگر چندان دیده نمی‌شود و چندماهی است فقط حرف نصب یک المان شده؟ منتشر پاسخ مدیران شهری هستیم.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215360
  • دیدگاه‌ها برای مدیریت شهری یا سیاسی بازی شهری؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.