• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

تولید رکن اصلی اقتصاد است

  • کد خبر : 215050
  • 07 اردیبهشت 1403 - 14:47
تولید رکن اصلی اقتصاد است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در‌ خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: تولید رکن اصلی اقتصاد و کار و کارگر ستون فقرات تولید است که باید به این امر توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسعلی مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: اشرار عالم می‌خواستند مسئله فلسطین را تمام شده اعلام کنند ولی به برکت مقاومت، امروز مسئله فلسطین جهانی شده و مردم آمریکا و اروپا به نفع فلسطین به پا خواسته‌اند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: اخیراًً دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا در حمایت از مردم فلسطین به میدان آمدند و وقتی می‌بینند چه فاجعه‌ای در غزه به وقوع پیوسته با وجدان‌های بیدار دست به تظاهرات زدند.

وی با اشاره به حمله پلیس به دانشجویان آمریکایی گفت: مدعیان حقوق بشر دانشجویان را کتک می‌زنند و به زندان می‌اندازند و از دانشگاه اخراج می‌کنند در حالی که این دانشجویان فقط خواستار توقف جنایات در غزه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حمله سپاه به صهیونیست‌ها اظهار داشت: مهم‌تر از موشک و پهباد جرأت اقدام و شکستن هیمنه آمریکا و صهیونیست‌ها است و مردم دنیا این موفقیت بزرگ را دیدند و این‌ها در برابر قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی احساس خطر می‌کنند.

وی بیان کرد: دشمنان قدرت ما را تجربه کردند و به این نتیجه رسیدند که قدرت مقابله با نیروهای مسلح ما را ندارند و این پیشرفت‌ها همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید ادامه یابد.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: شنیدن رهنمودهای مقام معظم رهبری را بر خودمان واجب و تکلیف بدانیم و سخنان امام امت را گوش بدهیم و در عمل پایبند به فرامین‌ مقام‌ معظم رهبری باشیم.

وی ادامه داد: به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و عمل کردن مردم و به خصوص نیروهای مسلح به فرامین ایشان در عرصه‌های دفاعی و بازدارندگی به درجات بسیار بالایی از قدرت رسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: دشمنان نمی‌خواهند ما چیزی داشته باشیم و همواره بر تضعیف قدرت دفاعی ما تأکید دارند ولی ما زیر بار حرف‌های شیطانی آنها نرفتیم و پیشرفت کردیم.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها گفت: استقبال مردم‌ پاکستان و سریلانکا از آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان واقعا خوشحال کننده بود و این سفرها در شرایط خاص زمانی معنا دارد و تحکیم روابط با کشورهای مستقل و مسلمان بسیار ضروری و با اهمیت است.

تقویت کار و کارگر، تقویت اقتصاد کشور است

خطیب نماز جمعه فامنین گفت: برای تحول و پیشرفت اقتصادی یک کشور باید تولید را تقویت کرد، برای تقویت تولید باید کار و کارگر را حمایت کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همه نمازگزاران به تقوا، هفته کار و کارگر رو تبریک گفت، افزود: استقلال سیاسی و پایه اقتصادی هر کشور با تولید مستحکم می‌شود.

امام جمعه فامنین با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب که هر سال را با موضوع تولید نامگذاری می‌کنند، بیان داشت: پس برای تحول و پیشرفت اقتصادی باید تولید را تقویت کرد، برای تقویت تولید باید کار و کارگر را حمایت کرد وقتی تولید تقویت شود اقتصاد یک کشور تقویت می‌شود، پس اگر اقتصاد قوی شود استقلال یک کشور به ثمر می‌رسد.

وی اضافه کرد: کار اقتصادی دو رکن دارد؛ اول، سرمایه گذاری. دوم، کار و کارگر است، کار و کارگر مهمترین و رکن اصلی است چرا که سرمایه گذاران هر چقدر فعال باشند، کار و کارگر نباشد، ثمر نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری ضمن تاکید بر فرمایشات رهبر عالی قدر انقلاب که می‌فرمایند؛ کارگر قشر زحمت‌کش جامعه است و باید منزلت کارگر حفظ شود و جایگاه آنان تقویت شود، چرا که پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را می‌بوسید، پس تلاش کنیم برای این قشر زحمت‌کش شرایط شغلی و رفاه آنان ایجاد کنیم.

خطیب نماز جمعه فامنین تصریح کرد: نکته بعد در مورد عملیات وعده صادق است که اشاره شود؛ اینست، بعد از عملیات وعده صادق، قدرت و اراده ملت ایران به جهانیان اسلام اثبات شد، جسارت و شهامت را دل ملت‌های آزادی خواه دنیا زنده کرد و چه حرکت‌های در دنیا شکل گرفته است، مانند دانشگاه‌های آمریکا که چه خبر است.

وی با اشاره به مسئله شکست هیمنه پوشالی اسرائیل است اظهار داشت: از فضای مجازی غافل نباشیم همه ما باید به مسئله رسانه و سواد در رسانه دقت کنیم.

غفاری گفت: ما باید برای رساندن صدا مظلومان غزه و فلسطین باید تلاش کنیم که در جنگ روایت‌ها به طریق مختلف در دنیا حمایت و عرضه کنیم، اگر ما روایت نکنیم دشمنان ما روایت عکس از پوشالی بودن خودشان خواهند داشت و به ما تحمیل خواهند کرد پس با قدرت و توانمندی وارد شویم.

در ادامه افزود: یکی از عوامل بعدی که دشمن در آن سرمایه گذاری کرده، حجاب و عفاف است، چرا که زنان با عفت و با حیا کشور ایران بزرگترین ضربه را به دشمن زده چون پیشرفت‌های که داشتن در مقامات علمی، سیاسی و ورزشی آنان را ناامید کرده است.

وی اشاره کرد:دلیل تمام تحریم‌های که در مقابل کشور ما ایجاد کرده‌اند، مانند دارو، درمان و امکانات رفاهی برای کشور عصبانیت آنها از مردم و زنان ما است.

در پایان با حمایت از نیروهای انتظامی که در حال اجرای طرح نور هستند بیان داشت: این طرح یک طرح فرهنگی و اجتماعی است، برای ارشاد دختران و خواهران ما، کار فرهنگی است نه امنیتی پس ما از آنان حمایت و تشکر می‌کنیم. سازمان‌های و نهادهای مختلف باید به این طرح کمک کنند مانند آموزش و پرورش، حوزه علمیه، فرهنگ و ارشاد، دانشگاه‌ها و …، نهاد خانواده باید وظیفه خود را کامل انجام دهند.

در پایان متذکر شد: وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام دهیم، ما در جنگ نظامی دشمنان را خوار و ذلیل کردیم پس در جنگ فرهنگی هم شکست می‌دهیم ‌و ناامید می‌کنیم.

وی بمناسبت بعدی که روز شورا می‌باشد اشاره داشت و گفت: اساس کار این عزیزان مشورت بوده و از افراد صاحب نظر همکاری بگیرید، درخواست بنده از این عزیزان تکمیل پروژه در کنار مصلای می‌باشد، لذا پیگیری کنید.

پشت میزنشینی و بیانیه‌دادن دردی را دوا نمی‌کند

خطیب جمعه شهرستان بهار افزود: احتمالاً روز یکشنبه طرح افزایش تعداد نمایندگان به مجلس برود و برای او تصمیم‌گیری شود، که این طرح ۲۰ سال است که روی زمین مانده است و به امسال موکول شده و اگر امسال و در این دوره برای این حوزه انتخابی تصمیمی اتخاذ نشود، حدأقل تا ۱۰ سال دیگر باید منتظر بمانیم تا تصمیم‌گیری برای افزایش نمایندگان انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلای شهرستان بهار برگزار شد ضمن اشاره به تحولات منطقه گفت: همپیمانان رژیم اشغالگر قدس در منطقه درچند سال اخیر تلاش خود را برای از بین رفتن آرمان فلسطین نمودند که مکر و دسیسه آن‌ها به نتیجه نرسید و ماهِ عسل آنان به پایان رسید.

وی افزود: این همان وعده‌ای است که خداوند داده است که مَکر و دسیسه حیله گران در اتحاد و یک‌رنگی مومنان بی‌نتیجه خواهد ماند.

مصباح تصریح کرد: آن‌ها که در منطقه در سال ۲۰۱۱ بحران ایجاد کردند، به هدف خود نرسیدند و این حرکت تبدیل به بحران ویران‌گر دوطرفه شد.

خطیب جمعه شهرستان بهار با اشاره به سال‌روز شهادت شهید مطهری و روز معلم با تبریک و قدردانی از زحمات آموزگاران، آنان را سرمایه دارانِ سرمایه ساز خطاب کرد و گفت: معلمان سرمایه‌های جامعه را می‌سازند و جوانی و عمر خود را که بالاترین سرمایه زندگی‌شان است را در این مسیر صرف می‌کنند که همه قدردان زحمات آنان هستیم.

مصباح در ادامه به شخصیت بزرگ شهید مطهری پرداخت و گفت: مطهری یک گفتمان و یک جریان و الگو برای خواص و نخبگان است.

وی در ادامه افزود: مطهری در کلام امامین انقلاب شخصیتی بصیر و بی‌نظیر در جهان اسلام است.

خطیب جمعه شهرستان بهار، اسلام شناسی و تعبد و تقوا در حیات فردی را با کنش‌گری های سیاسی و تکلیف مداری و تکلیف شناسی را از شاخصه های این شخصیت بزرگ نامید و افزود: زمان شناسی، جریان شناسی،شبه‌شناس بودن و مسئله‌دان بودن از شاخصه‌های شهید مطهری بود.

وی خاطرنشان کرد: داشتن علم مهارت، ابتکار، شجاعت از مولفه‌های انقلابی او بود و شهید مطهری در مواجهه با مسائل موقعیت شناس و زمان‌شناس بود.

امام جمعه شهرستان بهار به ذکر چند نکته مربوط به مسائل شهرستان پرداخت و گفت: انتخابات تمام شده است و هنگام وحدت و اتحاد برای برطرف کردن مشکلات شهرستان با همکاری نخبگان و مسئولین و نماینده مردم شهرستان بهار در کنار یک‌دیگر است.

مصباح افزود: برای در کنارِ هم ایستادن و چاره جوییِ مشکلات نیاز به یک محفل گرم و صمیمی است و مسائل پیش آمده را کنار برود و برای خدمت به مردم تفکیک حوزه انتخابیه که سال گذشته در مجلس مسکوت ماند و به امسال موکول شد، انجام شود.

وی وسعت حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ و همچنین تعداد بالای شهرها و روستاهای این حوزه انتخابیه را برای یک نماینده را زیاد توصیف کرد و گفت: برای رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه‌ای با این وسعت و با این تعداد روستا و جمعیت، انرژی زیادی از یک نماینده صرف می‌شود تا به مشکلات رسیدگی کند.

خطیب جمعه شهرستان بهار افزود: احتمالاً روز یکشنبه طرح افزایش تعداد نمایندگان به مجلس برود و برای او تصمیم‌گیری شود، که این طرح ۲۰ سال است که روی زمین مانده است و به امسال موکول شده و اگر امسال و در این دوره برای این حوزه انتخابی تصمیمی اتخاذ نشود، حدأقل تا ۱۰ سال دیگر باید منتظر بمانیم تا تصمیم‌گیری برای افزایش نمایندگان انجام شود.

مصباح تصریح کرد: پشت میز نشینی و بیانیه دادن دردی را دوا نمی‌کند

وی در ادامه افزود: صاحب نفوذان باید اهمیت این مسئله را به گوش مجلس و تصمیم‌گیران برسانند و اهمیت این مسئله برای همه مسئولین شهرستان و نماینده مردم نیز مورد توجه است.

خطیب جمعه بهار به نهضت ملی مسکن و به وعده دولت برای تحقق ۴ میلیون مسکن ملی در طی ۴ سال اشاره کرده و افزود: بزرگترین آرزو و دغدغه جوانان و خانواده‌ها نهضت ملی مسکن است که با پیگیری همه دستگاه‌ها و مسئولین در شهرستان بهار ۱۲۰ واحد مسکن مهر که از سال ۸۸ مسکوت مانده بود در حال تکمیل است.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین در راستای انجام وعده‌ها و اهتمام به جوان گرایی نوکری مردم را بالاترین چیز برای مسئولین عنوان کرد و گفت: اهتمام به جوان‌گرایی بسیار مهم است و ما در گام دوم انقلاب باید از مسئولین با تجربه به جوانان انتقال تجربیات و تربیت مسئول جوان را در دستور کار قرار داده تا جوان‌گرایی و استفاده از تجربیات باهم حفظ شود.

مصباح در پایان گفت: ما دلواپس شخص نیستیم و دلواپس نظام و انقلاب هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215050
  • دیدگاه‌ها برای تولید رکن اصلی اقتصاد است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.