• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5
ماما سلامت مرکز بهداشت همدان:

نگذارید عنوان ماما را تبدیل به مراقب‌سلامت کنند

  • کد خبر : 215634
  • 17 اردیبهشت 1403 - 14:08
نگذارید عنوان ماما را تبدیل به مراقب‌سلامت کنند
ماما سلامت مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه مراقبت از سلامتی جامعه وظیفه اصلی ماما است، گفت: بگذارید تاریخ ما را با عنوان ماما بشناسد و راضی نشوید عنوان ماما را به مراقب‌سلامت تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» پیش از ظهر امروز، ماما سلامت مرکز بهداشت همدان در همایش گرامیداشت روز ماما در دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه وجود ماما برای تولد هر نوزادی ضروری است، گفت: ماماها مشکلات زیادی در شغل خود دارند که بیان آن‌ها در این همایش ضروری است.

ریحانه ابراهیمی با بیان اینکه تعدادی از ماماها صبح‌ها کیلومترها از شهرها دور و به روستاها می‌روند، افزود: این شرایط درحالی است که توجهی به تأمین سرویس ایاب و ذهاب آن‌ها نمی‌شود و ماماها باید در هر شرایط جوی خود را به محل خدمت برسانند.

وی ادامه داد: ماما در بخش بهداشت با مادران زندگی می‌کنند و از دوران نوجوانی و بلوغ دختران سرزمین همراه آن‌ها هستند تا در نهایت سلامت مادران آینده را تأمین کنند.

این ماما سلامت مرکز بهداشت همدان با اشاره به تعدد وظایف و مسولیت های سپرده شده به ماماها، تصریح کرد: این اتفاق باعث فاصله گرفتن ماماها از وظایف اصلی خودشان شده، ماما وظیفه مراقبت پیش از بارداری، مشاوره، مراقبت حین بارداری و مراقبت هنگام زایمان دارد اما وظایف محوله دیگر باعث فاصله گرفتن ماماها از اقدامات اصلی آن‌ها شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همین تعدد مسئولیت‌ها موجب شده تا ماما نتواند در بحث جوانی جمعیت و تشویق مادران به فرزندآوری و پیشگیری از سقط به خوبی عمل کند.

وی با بیان اینکه جذب نیروهای مامایی جوان میتواند ما را برای رسیدن به هدف اصلی جامعه که افزایش جمعیت است یاری کند، گفت: حذف سختی شرایط کار برای همکارانی که در ستاد هستند دلسردی ایجاد و موجب شده تا همکاران پیشکسوت کمتر برای خدمت ستادی مایل باشند و این امر به مرور تبعات جبران ناپذیر در حوزه بهداشت جامعه خواهد داشت.

این ماما سلامت مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه مراقبت از سلامتی جامعه وظیفه اصلی ماما است، افزود: بگذارید تاریخ ما را با عنوان ماما بشناسد و راضی نشوید عنوان ماما را به مراقب‌سلامت تبدیل کنند.

ابراهیمی در پایان عنوان کرد: ما یکبار دیگر قول می‌دهیم مراقبِ سلامتِ همه باشیم اما مراقب‌سلامت نه، ما ماما هستیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215634
  • دیدگاه‌ها برای نگذارید عنوان ماما را تبدیل به مراقب‌سلامت کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.