• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
معاون جذب و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان تاکید کرد:

ضرورت همکاری ستاد عتبات عالیات همدان با مواکب

  • کد خبر : 214974
  • 05 اردیبهشت 1403 - 7:05
ضرورت همکاری ستاد عتبات عالیات همدان با مواکب
معاون جذب و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان گفت: برای رفع مشکلات مواکب همدان در کشور عراق، لازم است هماهنگی و نظم زیادی در بین آنها وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حسن کتابی شامگاه گذشته در اولین جلسه مواکب اربعین مستقر در عراق به ریاست ستاد و معاونت ستاد اربعین، با اشاره به مشکلات و موانع در مسیر مواکب استان همدان، در عراق اظهار کرد: سال گذشته بعد از بسته بودن رینگ اول در کربلا مواکب ما، بدلیل کمبود بنزین و گازوئیل با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند.

وی با بیان اینکه در کشور عراق قدرت و دسترسی کافی برای رساندن بنزین و گازوئیل را نداشتیم، عنوان کرد: سال گذشته حواله آب و یخ را هیچ‌‌کدام از مواکب تحویل نگرفته و در آنجا دچار مشکل شدند، پس لازم است برای رفع این مسئله در اربعین امسال با ستاد عتبات عالیات ارتباط برقرار کرده تا دچار مشکل نشوند.

معاون جذب و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان با اشاره به مهم‌ بودن رابط بین موکب و ستاد اربعین، خاطرنشان کرد: مواکب استان همدان در عراق با مشکل مکان‌یابی برای برپایی موکب مواجه بودند، با توجه به اینکه بهترین مکان‌ها برای شهرهای دیگر بوده، انتظار ما از ستاد عتبات عالیات این است که مکان‌ها در بین مواکب استان‌ها بطور عادلانه تقسیم شوند.

کتابی با اشاره به نبود انبار و امانت داری در عراق، گفت: بخاطر امنیت، وسایل زائران، لازم است در کربلا و نجف انباری را برای نگهداری امانات مردم تدبیر کنیم.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر که خیلی از موکب‌داران با آن مواجه هستند، نبود یخچال در کشور عراق است، که این مسئله مشکلات دیگری چون نداشتن آب خنک و فاسد شدن مواد خوراکی را در پی دارد بنابراین تهیه و استقرار یک یخچال در نزدیکی مواکب لازم است.

معاون جذب و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان به منسجم نبودن کادر پزشکی در مواکب‌ همدان اشاره کرد و افزود: برای تسهیل کار زائران بهتر است با علوم پزشکی هماهنگ شده تا کادر پزشکی مورد اعتماد را به همراه مواکب به کشور عراق بفرستند.

کتابی برای مراقبت ویژه از خواهران، نیز پیشنهاد داد که ستاد عتبات عالیات در این امر نیز می‌توان از نیروی نظامی و انتظامی کمک بگیرد.

وی با تاکید بر صدور کارت شناسایی معتبر برای نیروها و زائران، تصریح کرد: لازم است برای افراد کارت شناسایی که حاوی اطلاعات مواکب است تهیه شده تا از گم شدن و سردرگمی آنها جلوگیری به عمل آید.

معاون جذب و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان در پایان به عدم دسترسی برخی از موکب‌ها به برنامه‌های ستاد عتبات عالیات اضافه کرد: اصول اولیه در راه‌اندازی این برنامه‌ها داشتن نظم است. با داشتن نظم مشکلات پیش رو کمتر خواهد شد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214974
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت همکاری ستاد عتبات عالیات همدان با مواکب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.