• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6
سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان خبرداد:

تعیین نقاط موجود در طرح زوج و فرد همدان در مسیریاب‌ها

  • کد خبر : 215507
  • 16 اردیبهشت 1403 - 9:52
تعیین نقاط موجود در طرح زوج و فرد همدان در مسیریاب‌ها
سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد طرح زوج و فرد اجرایی شده اما باید به صورت صد در صدی اجرا شود، گفت: با توجه به فصل تابستان و مراجعه مسافران به نقاطی که در طرح هستند، مکاتباتی با برنامه‌های کاربردی و مسیریاب داشتیم تا نقاط را در نقشه مشخص و اطلاع دهند.

امیر بهرامی‌شرافت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل ترافیک همدان زیر مجموعه امور شهرداری و معاونت امور زیربنایی است، گفت: هدف از ایجاد این سازمان، ایجاد ایمنی معابر و انجام روان‌سازی ترافیک و مطالعات لازم در این حوزه است.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای ترافیک شهرستان بعداز تایید در شورای همتا به سازمان شهرداری ابلاغ می‌شود، افزود: سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل ترافیک همدان موظف است مصوبات را اجرا و برخی اقدامات را در کمیته مورد بحث، بررسی و کارشناسی قرار دهد.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان ادامه داد:خط کشی معابر، مدیریت تقاطع‌ها، به روز نگه‌داری تقاطع‌ها، ایجاد سرعت‌گاه‌های مختلف در معابر و رنگ آمیزی نیوجرسی از دیگر اقدامات این سازمان است.

بهرامی‌شرافت با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد با ابلاغی که از شورای همتا داشتیم باری بر دوش شهرداری بود، گفت: این طرح به صورت آزمایشی در اسفند ۱۴۰۱ به صورت دستی برای کنترل ترافیک شب عید انجام شد که موفقیت آمیز بود.

وی با بیان اینکه قرار شد طرح زوج و فرد به صورت دائمی و مکانیزه اجرا شود، افزود: با پیگیری‌ها موفق شدیم اواخر مهرماه سال گذشته طرح را پیاده سازی و مکانیزه انجام انجام دهیم و اطلاع‌رسانی ها در این خصوص نیز در بازه‌های زمانی مختلف از طریق رسانه‌ها و نصب بنر در شهر انجام شد.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان در پاسخ به این سوال که طرح زوج و فرد برای مسافران به چه صورت اجرا می‌شود، عنوان کرد: با توجه به فصل تابستان و مراجعه آن‌ها به نقاطی که در طرح هستند، مکاتباتی با برنامه‌های کاربردی و مسیریاب داشتیم تا نقاط را در نقشه مشخص و اطلاع دهند.

بهرامی‌شرافت ادامه داد: هر طرحی که اجرایی می‌شود، مشکل و مزایای خود را دارد اما ما برای این طرح الزام داشتیم و با مطالعات انجام شده تنها راهکار برای نجات از ترافیک شهر تا چندسال آینده، اجرای ترافیک و طرح زوج و فرد بود.

وی با اشاره به اینکه ساعت طرح زوج و فرد پیشنهاد پلیس راهور بود، گفت: در شیوه نامه جدید قرار است یک ساعت اجرای طرح را کاهش دهیم و دیرتر اجرا شود که البته جزئیات دقیق به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما اجرای موفق طرح فعلی است، تاکنون توانستیم ۸۰ درصد طرح را اجرایی کنیم اما باید به صورت صد در صدی اجرا شود.

بهرامی‌شرافت با بیان اینکه نگاه شهرداری به طرح ترافیک رویکرد اجرایی است، عنوان کرد: ما به این موضوع نگاه کسب درآمدی نداریم اما واگذاری طرح با هزینه به افرادی که نیاز واقعی دارند نیز مطرح شده که بازدارنده است.

وی ادامه داد: از نظر مبلغ وابسته به مصوبات شورای شهر هستیم و شورای همتا نیز باید معین کند که این اقدام برای چه افرادی خواهد بود.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه افراد با مشاغل خاصی که حتما باید مراجعه و رفت و آمد داشته باشند با دریافت هزینه این امکان را دارند، تصریح کرد: فقط ساکنین محدوده که هیچ دسترسی دیگری به محل سکونت خود ندارند می‌توانند به صورت رایگان، مجوز طرح ترافیک را دریافت کنند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215507
  • دیدگاه‌ها برای تعیین نقاط موجود در طرح زوج و فرد همدان در مسیریاب‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.