• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024
2
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد:

نقش بی‌بدیل انقلاب اسلامی در برقراری عدالت اجتماعی

  • کد خبر : 215520
  • 16 اردیبهشت 1403 - 12:07
نقش بی‌بدیل انقلاب اسلامی در برقراری عدالت اجتماعی
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد ۴۴ ساله نظام اسلامی در رابطه با تامین عدالت اجتماعی و خدمت‌رسانی به اقشار مختلف، گفت: عمده روستاهای ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فاقد امکانات رفاهی عمرانی بودند و در مسائلی نظیر، دسترسی به جاده، آب، برق، گاز و امکاناتی دیگر محروم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ با اشاره به عملکرد ۴۴ ساله نظام اسلامی در رابطه با تامین عدالت اجتماعی و خدمت‌رسانی به اقشار مختلف، عنوان کرد: عمده روستاهای ما قبل از انقلاب اسلامی فاقد امکانات رفاهی عمرانی بودند و در مسائلی نظیر، دسترسی به جاده، آب، برق، گاز و امکاناتی دیگر محروم بوده‌اند.

وی افزود: اما امروز عمده روستاهای ما به جاده دسترسی پیدا کرده‌، از لحاظ گازرسانی نیز قبل از انقلاب تنها پنج شهر با گاز آشنایی داشتند اما امروز اکثر روستاهای کشور به این امکانات دسترسی پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با دسترسی اکثر نقاط کشور به آب مطمئن، گفت: البته در راستای تامین آب سالم و آشامیدنی مشکلاتی را داریم اما اکنون دسترسی به این نعمت الهی برای همه راحت‌تر شده است.

حجت‌الاسلام فلاحی در بحث ترویج کشاورزی و تامین مسکن در مناطق محروم پس از انقلاب اسلامی در کشور، افزود: با ایجاد بنیاد مسکن مشکل عمده روستائیان حل شده، در بحث عدالت آموزشی نیز، ۱۵۰ هزار دانشجو قبل انقلاب داشتیم اما امروز در هر سال بطور متوسط، نزدیک به ۵ میلیون دانشجو را در مقاطع و دانشگاه‌های مختلف داریم و آموزش عالی ما به دورترین نقاط کشور و مناطق مرزی هم گسترش پیدا کرده است.

وی در راستای گسترش امکانات بهداشتی در دهه‌های اخیر، ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی خیلی از پزشکان عمومی را از کشورهای همسایه تامین می‌کردند اما امروز کشور ما بعنوان قطب درمانی خیلی از کشورها مطرح شده و مراکز بهداشتی و درمانی ما در داخل نیز خیلی گسترش پیدا کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه امروزه مردم با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه هستند اما سطح زندگی‌ها غیرقابل مقایسه با سطح زندگی‌ در زمان قبل از انقلاب بوده و میزان طول عمر افراد از متوسط ۵۷ سال به بالای ۷۰ سال رسیده که این به معنی افزایش امکانات رفاهی، بهداشتی و سلامت مردم است.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه در بحث بین‌المللی با اهداف نظام اسلامی در راستای حمایت از مستضعفان، از بیشتر کشورها در منطقه حمایت شده است، یادآور شد: این حمایت‌ها بیشتر از لحاظ معنوی بوده و بعضاً از حمایت‌های مادی هم بی‌بهره نبوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما نسبت به ظلم استعمارگران به مستضعفان بی‌تفاوت نبوده، گفت: باتوجه به حمایت کشورمان از این کشورها، امروزه خیلی از این کشورهایی که از ما الگو گرفته و در کنار ما بوده‌اند روزی کشور ما پذیرای مهاجران آنها بوده و در حال حاضر ایران بعنوان مرجع و ماوای همه این کشورها مطرح شده است.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215520
  • دیدگاه‌ها برای نقش بی‌بدیل انقلاب اسلامی در برقراری عدالت اجتماعی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.