• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
مدیر عامل مرکز جامع تحکیم خانواده در همدان تاکید کرد:

ارتباط مجموعه‌های مردمی و حاکمیتی در کارهای فرهنگی

  • کد خبر : 214916
  • 04 اردیبهشت 1403 - 13:13
ارتباط مجموعه‌های مردمی و حاکمیتی در کارهای فرهنگی
مدیر عامل مرکز جامع تحکیم خانواده در همدان با بیان اینکه بین مجموعه‌های مردمی و حاکمیتی در این راستا ارتباطی نبود، گفت: اتفاق خوبی که در این مرکز افتاد این بود که بین مجموعه‌های مردمی و حاکمیتی برای کارهای فرهنگی و تربیتی ارتباط خوبی برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ علی اکبر کامرانی صالح، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین‌بار در سطح استان ۱۴ مجموعه مشاوره برای خدمت‌رسانی به مردم در این مرکز جمع شدند و در حال حاضر این مرکز ۱۰۵ روانشناس ارشد و دکتری دارد.

وی افزود: در این مرکز مجموعه‌های مردمی که در عرصه خانواده، سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی کار انجام می‌دهند را به منظور ارائه خدمات بهتر با یک هدف مشخص در این مجموعه متمرکز کرده‌ایم.

مدیر عامل مرکز جامع تحکیم خانواده در همدان با اشاره به ارائه خدمات دو سال اخیر این مرکز گفت: تاکنون چندین روستا در استان، متناسب با معضلات و آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفتند؛  چندین مدرسه در استان بررسی شدند ک در ادامه سعی بر آن است که به صورت مرتب در همه مدارس ورود پیدا کنیم، همچنین بررسی دانشگاه‌ها، محلات، ادارات و ارگان‌های عمومی و برگزاری کارگروه‌های مختلف این مرکز از جمله خدمات است.

کامرانی گفت: کارگروه‌های تخصصی از جمله کودک و نوجوان، ازدواج، خانواده، بالینی، پیشگیری از اعتیاد، مداخله در بحران، فضای مجازی، جمعیت و مطالعات، تحقیقات و پژوهش با حضور اساتید دغدغه‌مند استانی، از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

وی با اشاره به اهداف این مجموعه، بیان کرد: ترویح سبک زندگی ایرانی_اسلامی، ترویج فرهنگ مشاوره در استان، شناخت مجموعه‌ها و تجمیع آنها برای همکاری سازنده‌تر، تربیت مشاور متخصص، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی، تربیت کنشگر خانواده و … از جمله اهداف و فعالیت‌های خوب این مجموعه است.

مدیر عامل مرکز جامع تحکیم خانواده در همدان با بیان اینکه بین مجموعه‌های مردمی و حاکمیتی در این راستا ارتباطی نبود، عنوان کرد:  اتفاق خوبی که در این مجموعه افتاد این بود که بین مجموعه‌های مردمی و حاکمیتی برای کارهای فرهنگی و تربیتی ارتباط خوبی برقرار شد.

کامرانی ادامه داد: در گذشته کارهای خوبی توسط مجموعه‌های مردمی اتفاق می‌افتاد اما بدلیل فاصله با حاکمیت، کارها بدون نتیجه رها می‌شد، از طرفی کارهای خوبی از طرف حاکمیت پیشنهاد می‌شد اما بدلیل فاصله با نهادهای مردمی پیگیری نمی‌شد، لذا با هماهنگی بین تشکل‌های مردمی با حاکمیت کارها بخوبی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح هایی داریم که  که در استان یا پیاده شده و یا در حال اجرا است، یکی از این طرح‌ها  الزامی شدن مشاوره پیش از ازدواج است که در بحث اجرایی شدن این طرح ما نیازمند حمایت دستگاه‌ها هستیم. 

مدیر عامل مرکز جامع تحکیم خانواده در همدان با تاکید بر اینکه با تحقیقاتی که انجام شده، مشخص شد  ۶۰ درصد از طلاق‌ها در جامعه به عدم انتخاب صحیح و نداشتن مهارت‌های زندگی است، بنابراین اگر الزامی شدن مشاوره قبل از ازدواج اجرایی شود بسیاری از مشکلات زوجین حل شده و این مسئله به کاهش طلاق و در نهایت به افزایش فرزندآوری منجر خواهد شد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214916
  • دیدگاه‌ها برای ارتباط مجموعه‌های مردمی و حاکمیتی در کارهای فرهنگی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.