• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان خبر داد:

ساخت رایگان ساختمان مواکب در کشور عراق

  • کد خبر : 214989
  • 05 اردیبهشت 1403 - 6:58
ساخت رایگان ساختمان مواکب در کشور عراق
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان با بیان اینکه ما درصدد هستیم که یک بخشی از خستگی زائران امام حسین علیه‌السلام را کم کنیم، گفت: اگر کسی بتواند در کشور عراق زمینی را برای موکب خود فراهم کند، ستاد عتبات در زمینه ساخت و ساز آنها را کمک خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ سید رضا موسوی شامگاه گذشته در اولین جلسه مواکب اربعین مستقر در عراق به ریاست ستاد و معاونت ستاد اربعین، با اشاره به بررسی و رفع مشکلات و موانع در مسیر مواکب استان همدان، در عراق اظهار کرد: ما از مشکلات مواکب در کشور عراق خبر داشته و در صدد هستیم تا با همکاری همه به حل این مسئله بپردازیم.

وی با اشاره به موکب‌داران افزود: در ابتدا بهتر است بدانید که تک تک شما را خود حضرت زهرا سلام‌الله، برای نوکری و خادمی فرزندش دعودت کرده‌ است، این مکان و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید از امتحانات الهی بوده تا به این نکته برسید که در زمان مشکلات، چه رفتاری را باید داشته باشید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان با تاکید بر اینکه این راه فراز و نشیب و سختی‌های فروانی دارد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه، همواره تاکید دارند که موکب‌داری و خدمت را از مردم عراق نگرفته و در این مسئله به کمک آنها بروید، برای خدمت به زائران با عراقی‌ها شریک شوید.

موسوی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات، قادر است تنها بخشی از مشکلات موکب‌داران را برطرف کند، عنوان کرد: این جلسه برای حل مسائل و مشکلات مواکب بوده، بنابراین لازم است برای حل مشکلات باهم همفکری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل جدید ستاد عتبات عالیات، گفت: برطبق این دستورالعمل، باید تعدادی از مواکب جمع شده و هر شهری باتوجهربه فراوانی افراد می‌تواند تعداد اندکی موکب به کشور عراق بفرستد، بنابراین لازم است در این زمینه به یک جمع‌‌بندی برسیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان خاطرنشان کرد: در این سازمان هیچ سابقه‌ای از موکب‌داران ثبت نشده، بنابرای لازم است افراد برای دریافت خدمات و امکانات، اطلاعات دقیقی از خود در اختیار ما بگذارند.

موسوی در رابطه با حل تک تک مسائل موکب‌داران گفت: برای حل کمبود یخچال، در تلاش هستیم تا یخچالی را خریداری و بطور متمرکز در نزدیکی مواکب مستقر کنیم.

وی همچنین افزود: برای پذیرایی بهتر از زائران امام حسین‌علیه‌السلام لازم است هر موکب چند فاکتور برای پذیرایی، نحوه خدمات‌دهی، ارائه خدمات درمانی و… تهیه و در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار داده تا بر اساس آن از سهمیه امکانات ارائه شده استفاده کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان با بیان اینکه ما درصدد هستیم که یک بخشی از خستگی زائران امام حسین علیه‌السلام را کم کنیم، گفت: اگر کسی بتواند در کشور عراق زمینی را برای موکب خود فراهم کند، ستاد عتبات در زمینه ساخت و ساز آنها را کمک خواهد کرد.

موسوی در پایان از دعوت تمام مدیرکل‌هایی که با ستاد اربعین ارتباط دارند، خبر داد و افزود: قرار بر این شد تا از جلسات بعدی ستاد اربعین، از مدیران مرتبط، برای رفع مشکلات موکب‌داران دعوت بعمل آید.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214989
  • دیدگاه‌ها برای ساخت رایگان ساختمان مواکب در کشور عراق بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.