• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
شهردار فامنین :

هدایت و دفع آب‌های ‌سطحی در شهر ساماندهی می‌شوند

  • کد خبر : 215487
  • 15 اردیبهشت 1403 - 15:37
هدایت و دفع آب‌های ‌سطحی در شهر ساماندهی می‌شوند
شهردار فامنین گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در سال جاری ۱۴۰۳ کمبود فضای سبز و هدایت آب‌های سطحی در شهر اجرایی و ساماندهی می‌شوند.

حمیدرضا محبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته شورا و تقدیر از اعضای شورا که در استان عنوان نخست و موفقترین شورای شهرهای استان با رقابت در بین ۳۳ شهر استان را کسب کردند.

شهردار فامنین بیان داشت: طبق ارزیابی و نظارت‌های که از استان بر شورای شهر ما داشتند توانستن این رتبه ارزشمند را کسب کنند، این نشان از درایت بالای مردم شهر است که با انتخاب دوستان موفق و پاشنه کشیده این موفقیت را در استان کسب کرده‌اند.

وی همچنین روز معلم را بر فرهنگیان عزیز که بدون هیچ چشم داشتی، در جهت ارتقا سطح دانش و فرهنگ جامعه قدم بر می‌دارند تبریک عرض نمود و افزود: در سال جاری (۱۴۰۳) پروژه‌های مهمی برای شهر در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در سال گذشته ۱۴۰۲ هم پروژه‌های مهمی با همدلی اعضای شورا و همکاران در مجموعه شهرداری اجرا شده است.

شهردار فامنین در ادامه به نمونه از پروژه‌های اجرا شده در شهر اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اجرای جدول گذاری حدود ۱۲ کیلومتر در معابر شهری یک رکورد حساب می‌شود، اصلاح معابر شهری یکی از مشکلات عمده شهر بود که در حد کلان به رفع این مشکل پرداخته شده است.

محبی ضمن درخواست از مردم شریف شهر در جهت پرداخت خودیاری برای عمران و آبادانی معابر شهری در سال ۱۴۰۲ جدول گذاری شده، نهضت آسفالت ریزی اجرایی گردد.

وی عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته مقدار ۱۵۰۰۰ تن آسفالت برای پخش در سطح معابر شهری در نظر گرفته شده است و قرارداد نهضت آسفالت‌ریزی در سال ۱۴۰۳ هم با پیمان کار در حدود ۲۱ میلیارد تومان می‌باشد. این خبر خوبی برای شهروندان عزیز است که تمام معابر جدول گذاری شده نیاز به آسفالت‌ریزی دارد، البته مردم عزیز با پرداخت خودیاری برای آبادانی شهر در جهت انجام این پروژه‌ها یاری رسانند.

شهردار فامنین خبر از سه پروژه مهم و تجاری در شهر را داد و افزود: برای هر اداره شهرداری باید منابع درآمدی پایدار در جهت تامین مخارج نیازمند است و مهم می‌باشد، چون شهرداری یک اداره غیرانتفاعی است. پروژه اول، پروژه تجاری اداری در میدان وحدت شهر که در دو طبقه یک پاساژ و یک طبقه اداری با مساحت ۱۷۶۰ مترمربع از سال‌های قبل شروع شده بود، تکمیل خواهد شد. پروژه دوم، ساختمان شهرداری سابق که در چهار طبقه پیش‌بینی شده، نقشه برداری و تایید شده است و با متراژ ۱۲۰۰ مترمربع ، که این دو پروژه بعنوان پروژه‌های تجاری و اداری قابل بهره‌برداری خواهد بود، پروژه سوم: پاساژ جنب امامزاده اسماعیل در ۴۰ واحد تجاری است، که سفت کاری آن در حال اتمام بوده و پروژه بصورت امانی است.

وی با اشاره به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، دو پروژه اول و دوم در حال رایزنی با بخش خصوصی بوده و مقدمات کار انجام گردیده و تاثیر زیادی برای اقتصاد شهر و درآمد شهرداری خواهد داشت، تحقق یابد.

حمیدرضا محبی با اشاره به مشکلات فضای سبز در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: طبق آمار جمعیتی و گزارشی که از کمبود فضای سبز در سطح شهر ارائه شده، در ماماهان از لحاظ فضای سبز کمبود وجود دارد و در سال گذشته کلنگ‌زنی صورت گرفته و تبدیل به پارک خواهد شد.

وی اضافه کرد: مشکل دیگری گه در سطح شهر وجود دارد هدایت و دفع آب‌های سطحی و آب گرفتگی در خیابان‌های شهر است که توسط مشاورین ذی‌صلاح برای رفع این مشکل به تهیه نقشه برای دفع آب‌های سطحی پرداخته شده و در سال جاری اجرایی خواهد شد.

شهردار فامنین تصریح کرد: سال گذشته، در بحث تدوین برنامه ۵ ساله برای شهرداری و شهر سازی مشخص شده در سال ۱۴۰۳ چه کارهای مفیدی و ارزشمند برای شهر انجام خواهد گردید چه منابعی و نقاط ابتدا و انتهای مشخص شده است که برای شهروندان رضایتمندی در پی خواهد داشت.

در آخر حمیدرضا محبی ضمن قدردانی از مردم شریف شهر خواست در بحث ساخت و ساز مسکن که نهضت ملی مسکن را پیشرو هم داریم، کسانی که برای ساخت مسکن شخصی مراجعه کنند مساعدت خواهد شد، مانند حذف پارکینگ و احداث یک طبقه مازاد در محدوده باز آفرین و یا تخفیف ویژه تا ۵۰ درصد برای مجوز ساخت و احیای بافت‌های فرسوده یا در حاشیه شهر حتی در مناطق روستایی و حاشیه نشین است.

شهردارفامنین در پایان به همه همشهریان گفت، شهرداری متعلق به همه مردم بوده و ما خادم مردم هستیم و هیچ منتی برای شهروندان نداریم، پس مردم عزیز هم با پرداخت به موقع عوارض شهری کمک حال و یاری رسان باشند.

انتهای خبر/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215487
  • دیدگاه‌ها برای هدایت و دفع آب‌های ‌سطحی در شهر ساماندهی می‌شوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.