• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2
رئیس حوزه هنری استان همدان:

هدف مدرسه رویش پرورش هنرمندان انقلابی است

  • کد خبر : 203503
  • 15 آبان 1402 - 8:56
هدف مدرسه رویش پرورش هنرمندان انقلابی است
رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه در مدرسه رویش نوجوانان با تفکر و اعتقاد انقلابی به فراگیری هنر می‌پردازند گفت: نوجوانان در دور اول مدرسه رویش استعدادیابی شده و آموزش‌های هنری را تحت نظر اساتید برجسته فراگرفتند.

محمدمهدی سماوات در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» با بیان اینکه مدرسه رویش بر اساس رصد از فضای کلی هنر انقلاب اسلامی در استان همدان تأسیس شد گفت: در این رصد متوجه شدیم در فضای فرهنگی همدان، هنر در اولیت‌ نیست و هنرمندان با کیفیت انقلابی به اندازه کافی در همدان نداریم در نتیجه مدرسه رویش را ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه پروسه پرورش هنرمند یک پروسه زمان‌بَر است افزود: در طول زمان بعداز یک دوره کوتاه استعدادیابی و آموزش، نیاز به دوره طولانی مدت استمرار، پرورش و تجربه است تا هنرمند بتواند سطح قابل قبولی از هنر خود را عرضه کند.

رئیس حوزه هنری استان همدان ادامه داد: بر همین مبنی در ابتدا به سراغ افرادی رفتیم که در سنین نوجوانی هستند و فرصت زیادی دارند تا بر مسئله هنر تمرکز کرده و استعدادهای خود را آزمون و خطا کنند.

سماوات با بیان اینکه هنرمندان انقلاب اسلامی احتیاج به بنیه قوی اعتقادی و فکری دارند تصریح کرد: به همین دلیل به دنبال نوجوانانی بودیم که خصوصیت و مبنی فکری و اعتقادی متناسب با انقلاب اسلامی داشته باشند به همین دلیل در ابتدا به سراغ مجموعه‌هایی رفتیم که فعالیت فرهنگی و مذهبی می‌کنند و از بین آن‌ها استعدادیابی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای حضور سایر نوجوانان نیز فراخوان عمومی صورت گرفت گفت: تعدادی از نوجوانان نیز از این طریق جذب مدرسه رویش شدند اما اکثریت اعضای این دوره عمدتا از مجموعه‌های مذهبی انتخاب شدند.

رئیس حوزه هنری استان همدان خاطرنشان کرد: در این دوره رشته های مختلف هنری مثل طراحی، فتوشاپ، تدوین، شعر و داستان و فن بیان داشتیم که با استقبال خوبی مواجه شد.

سماوات با بیان اینکه دوره اول مدرسه رویش در تابستان گذشته برگزار شد افزود: اساتید خوبی برای آموزش حضور داشتند و شور و شوق بچه‌ها در پایان دوره نشان از مفید بودن مدرسه رویش بود.

وی با تاکید بر اینکه سعی براین بود تا مدرسه رویش با خصوصیات نوجوانان هم‌خوانی داشته باشد گفت: در اختتامیه دوره اول مدرسه رویش بیش از همه چیز بازخورد حس تعلقی بود که بچه‌ها در این دوره به حوزه هنری پیدا کرده بودند.

رئیس حوزه هنری استان همدان ادامه داد: نوجوانان علاقه زیادی به پیگیری موضوع و ادامه دادن آموزش‌ها نشان دادند و دور دوم با عنوان باشگاه رویشی‌ها برگزار خواهد شد.

سماوات با اشاره به اینکه نوجوانان در دوره دوم استمرار، تجربه و تولید را فرامی‌گیرند عنوان کرد: امیدوارم باشگاه رویشی‌ها نیز همچون مدرسه رویش تجربه خوبی باشد.

وی در پایان با بیان اینکه برای برگزاری دوره دوم مدرسه رویش برنامه ریزی هایی انجام شده است گفت: در ابتدا قصد داریم تا نقاط ضعف دوره اول را شناسایی و برطرف کرده و نقاط قوت را نیز تقویت کنیم.

انتهای خبر/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203503
  • دیدگاه‌ها برای هدف مدرسه رویش پرورش هنرمندان انقلابی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.