• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
موافقان نصب درخت فلزی در میدان امام تویسرکان پاسخ دهند؛

درخت فلزی تویسرکان، چالشی نو در میدان هویت

  • کد خبر : 215784
  • 20 اردیبهشت 1403 - 11:18
درخت فلزی تویسرکان، چالشی نو در میدان هویت
احداث المانی فلزی به شکل درخت در میدان اصلی تویسرکان، واکنش‌های متعددی را از سوی شهروندان و رسانه‌ها به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ تویسرکان، شهری تاریخی در استان همدان، به تازگی شاهد احداث المانی فلزی به شکل درخت در میدان اصلی خود بوده است. این اقدام، واکنش‌های متعددی را از سوی شهروندان و رسانه‌ها به همراه داشته و ابهامات و پرسش‌های بسیاری را برانگیخته است.

پیوست فرهنگی و علمی این درخت فلزی کجاست؟

یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها در مورد این المان، پیوست فرهنگی و علمی آن است. مشخص نیست که ایده اولیه این طرح از کجا آمده و چه توجیه علمی یا فرهنگی برای احداث آن وجود دارد. آیا این درخت فلزی نماد خاصی دارد یا قرار است پیامی را به مخاطبان خود منتقل کند؟ شفاف‌سازی در این زمینه برای رفع ابهامات و جلب رضایت افکار عمومی ضروری است.

هزینه ساخت این درخت فلزی چقدر بوده است؟

پرسش دیگری که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده، هزینه ساخت این المان فلزی است. تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد اعتبار و هزینه‌های صرف شده برای این پروژه منتشر نشده است. شفاف‌سازی در این زمینه و ارائه اسناد و مدارک لازم، حق مسلم شهروندان است.

آیا این طرح در کمیته انطباق فرمانداری تأیید شده است؟

با توجه به اینکه احداث المان‌های شهری نیازمند اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است، این پرسش مطرح می‌شود که آیا طرح ساخت این درخت فلزی در کمیته انطباق فرمانداری تویسرکان مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است یا خیر؟ ارائه مستندات مربوط به اخذ مجوزهای قانونی می‌تواند به رفع ابهامات در این زمینه کمک کند.

شهردار تویسرکان به عنوان متولی این پروژه، موظف است به این پرسش‌ها و ابهامات به طور شفاف و صریح پاسخ دهد. عدم پاسخگویی به این پرسش‌ها می‌تواند به بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد مسئولان شهری و خدشه‌دار شدن چهره شهر تویسرکان منجر شود.

رسانه‌ها نیز وظیفه دارند تا با پیگیری این موضوع و انعکاس نظرات مردم و کارشناسان، به شفاف‌سازی در این زمینه کمک کنند.

امیدواریم با پاسخگویی مسئولان و شفاف‌سازی در مورد این پروژه، ابهامات موجود رفع شده و شاهد اقدامی در راستای ارتقای زیبایی و هویت فرهنگی شهر تویسرکان باشیم.

 

انتهای خبر/ الف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215784
  • دیدگاه‌ها برای درخت فلزی تویسرکان، چالشی نو در میدان هویت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.