• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3

قراویز؛ میعادگاه عاشقان

  • کد خبر : 215836
  • 20 اردیبهشت 1403 - 16:48
قراویز؛ میعادگاه عاشقان
یادمان شهدای گرانقدر قراویز این روزها میزبان عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت پایگاه خبری «عصر همدان» مناطق عملیاتی قراویز، بازی‌دراز و مرصاد یادآور رشادت‌ها و ایثار رزمندگان و فرزندان شجاع ایران اسلامی است.

نقش رزمندگان دلاور استان همدان در این مناطق عملیاتی بی‌نظیر است و شهدای گرانقدری از استان در قراویز تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

یادمان شهدای گرانقدر قراویز این روزها میزبان عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت و کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور و استان همدان است.

زائران این مناطق با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کردند و از نزدیک با رشادتهای رزمندگان آشنا شدند.

خانم عفت سهرابی که برادرزاده سردار شهید حیدر سهرابی از شهدای گرانقدر نهاوند نیز هست در یادمان شهدای گرانقدر قراویز در خصوص این اردو گفت: واقعا وقتی از نزدیک از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنیم متوجه سختی‌ها و تلاش‌های رزمندگان می‌شویم.

وی افزود: شهدای عزیز از همه هستی خود گذشتند تا ما امروز در امنیت و آسایش باشیم و باید قدردان شهدا باشیم.

این بانوی نهاوندی اظهار داشت: آن‌طور که راویان دفاع مقدس در این مناطق گفتند رزمندگان استان همدان در منطقه قراویز خیلی رشادت کردند و شهدای بزرگواری را تقدیم کردند.

وی بیان کرد: از جمله این شهدا سردار شهید تقی بهمنی است که شهید سال استان است و مراسمی برای گرامیداشت ایشان و همرزمانش برگزار شد.

خانم سهرابی گفت: در عملیات مرصاد شهدای شهرستان نهاوند هم نقش بی‌نظیری داشتند و سردار شهید حاج میرزا سلگی در این عملیات نقش محوری داشت.

وی ادامه داد: سردار سلگی با وجود مجروحیت ولی فرماندهی عملیات را بر عهده داشته و در کنار دیگر رزمندگان اجازه نداد منافقین پیشروی کنند.

این بانوی نهاوندی ادامه داد: عموی شهید بنده نیز مدتی در مناطق عملیاتی غرب کشور حضور داشته و امروز که در این مناطق هستیم به یاد همه سختی‌هایی که ایشان و همرزمانش تحمل کردند افتادم.

وی بیان کرد: این ارتفاعات مقدس هستند و در هر قدم آن خون عزیزترین فرزندان این کشور ریخته شده و امروز توفیقی نصیب ما از شهرستان نهاوند شد تا به زیارت شهدا بیاییم.

خانم سهرابی گفت: امروز وظیفه ما ادامه دادن راه شهدا است و هرکاری می‌توانیم باید برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت باید انجام دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: واقعا از این سفر بهره‌های معنوی زیادی بردیم و به کسانی که دوست‌دار شهدا هستند توصیه می‌شود در صورت لزوم از این مناطق بازدید کنند.

مراسم گرامیداشت شهید سال استان همدان سردار شهید تقی بهمنی و شهدای گرانقدر قراویز در منطقه عملیاتی یادمان قراویز با حضور عاشقان ایثار و شهادت و‌ کاروان‌های راهیان نور استان همدان برگزار شد.

کاروان راهیان نور شهرستان نهاوند نیز رهسپار این مناطق جنگی شده اند و از برکات این سفر بهره می‌برند.

علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند در خصوص حضور کاروان‌های راهیان نور شهرستان در منطقه قراویز گفت: چهار اتوبوس از خواهران و برادران نهاوند به سرزمین عشق و حماسه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: اردوی راهیان نور از جمله برنامه‌های مورد استقبال است و وقتی نوجوانان از نزدیک در مناطق عملیاتی حضور می‌یابند باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

مختاری افزود: در حالی که دشمن در جنگ نرم به دنبال بی‌تفاوت کردن نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است برگزاری اردوهای راهیان نور می‌تواند باعث توسعه فرهنگ شهادت طلبی شود.

وی ادامه داد: رزمندگان دلاور استان همدان و شهرستان نهاوند در مناطق عملیاتی غرب کشور رشادت‌های کم‌نظیری از خود نشان دادند و شهدای گرانقدری هم تقدیم کردند.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: در طول سال اعزام اردوهای راهیان نور ادامه دارد و با حضور کاروان‌های راهیان نور یاد شهدای منطقه قراویز و بازی‌دراز گرامی داشته شد.

مختاری افزود: تعداد ۲۰۰ نفر از خواهران و برادران در این اردو حضور دارند و راویان دوران دفاع مقدس به همراه اتوبوس‌ها حضور دارند و رشادت‌ها و خاطرات دوران دفاع مقدس را بیان می‌کنند.

منطقه عملیاتی «قراویز» به عنوان یادمان شهدای همدان مورد توجه اقشار مختلف مردم این استان بوده است و شهدای ارزشمندی را در این نقطه تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

می‌توان گفت یادمان شهدای قراویز و غرب کشور این روزها میعادگاه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت است.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215836
  • دیدگاه‌ها برای قراویز؛ میعادگاه عاشقان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.