• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
جانباز و پژوهشگر دفاع مقدس تاکید کرد:

نقش پر رنگ زیر مجموعه‌ها در دفاع مقدس

  • کد خبر : 198679
  • 07 مهر 1402 - 9:52
نقش پر رنگ زیر مجموعه‌ها در دفاع مقدس
جانباز و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس هر کس که در کار دفاع از میهن دخیل بوده مانند بسیجی، پاسدار، ارتشی، راننده، امدادگر، پرستار و ... حتی آنان که در پشت جبهه کمک می‌کردند نقش بسیار مهمی داشتند و باید قدردان آنها بود.

به گزارش عصر همدان؛ جمشید طالبی جانباز و پژوهشگر دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید گلگون کفن استان همدان گفت: استان همدان از دوران قبل از انقلاب اسلامی و تاکنون همیشه در صحنه‌های سرنوشت‌ساز تاریخ حضور پررنگ داشته و شهدای والامقام چون شهید همدانی، شهید شهبازی، شهید شکری‌پور و شهید مظاهری را تقدیم این مرز و بوم کرده است.

وی در رابطه با حضور رزمندگان استان همدان در دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس نیروهای همدانی علی‌الخصوص گردان‌های تیپ ۳۲ انصارالحسین(ع) تاثیر بسزایی داشته‌اند که می‌توان به عنوان نمونه به عملیات والفجر ۲ اشاره کرد که در آنجا شهید حاج حسین همدانی همه نیروها را جمع کرد و با آنها صحبت کرد و رزمندگان اسلام علی رغم اینکه همه می‌دانستند که ممکن است دیگر از این عملیات برنگردند اما باز هم مشتاق شرکت در عملیات بودند.

این جانباز دفاع مقدس ضمن اشاره به نقش فرماندهان گفت: در دفاع مقدس هر کس که در کار دفاع از میهن دخیل بوده مانند بسیجی، پاسدار، ارتشی، راننده، امدادگر، پرستار و … حتی آنان که در پشت جبهه کمک می‌کردند نقش بسیار مهمی داشتند و باید قدردان آنها بود، بنابراین علاوه بر فرماندهان کلیه افراد زیرمجموعه آنها هم در سرنوشت دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و می‌بایست علاوه بر فرماندهان نیز قدردان همه زیرمجموعه آنها بود.

پژوهشگر دفاع مقدس افزود: فرماندهان در زمان دفاع مقدس اینگونه نبوده‌اند که نیرو را به جنگ بفرستند و خود بمانند بلکه فرماندهانی چون شهید چیت‌ساز و سایرین ابتدا خودشان جلو حرکت می‌کردند و نیروهایشان دنباله‌رو آنان بودند و این طرز فکر و رفتار باعث موفقیت لشگر اسلام در عملیات‌ها می‌شد.

جمشید طالبی در رابطه با رشادت‌های مردم همدان در عملیات مرصاد گفت: در عملیات مرصاد همه گروه‌های مردمی از جمله دلاورمردان بسیجی، پاسداران تیپ ۳۲ انصارالحسین(ع)، جان‌برکفان هوانیروز ارتش، نیروهای پایگاه شکاری شهید نوژه و … حضور داشتند و در مقابل منافقین کوردل ایستادگی کردند.

وی در انتها گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نوجوانان هم مانند سایرین برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل اشتیاق داشته و با اصرار فراوان در نبرد حق علیه باطل شرکت می‌کردند.

انتهای پیام/ت

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=198679
  • دیدگاه‌ها برای نقش پر رنگ زیر مجموعه‌ها در دفاع مقدس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.