• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تاکید کرد:

افزایش فرهنگ صلح و سازش با وکلای مصلح در همدان

  • کد خبر : 215129
  • 09 اردیبهشت 1403 - 10:48
افزایش فرهنگ صلح و سازش با وکلای مصلح در همدان
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: طرح وکلای مصلح از سال ۱۴۰۰ در همدان آغاز شد و تقریبا ۴۶۰ وکیل میثاق‌نامه را امضا کردند.

سیدهادی مصطفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»با بیان اینکه نقش وکلا در توسعه صلح و سازش حائز اهمیت است، افزود: وکلا به جای اینکه به دنبال احقاق حقوق موکل خود باشند برای صلح و سازش تلاش کنند که یکی از نتیجه آن می‌تواند کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری شود.

وی ادامه داد: طرح وکلای مصلح برای مشارکت وکلا در بحث صلح و سازش بود و وکیل قبل از اینکه کار دادرسی موکل را انجام دهد، به عنوان و کیل مصلح برای صلح و سازش تلاش کند.

مصطفوی با اشاره به اینکه وکیلا میثاق نامه را امضا کرده و خود را به عنوان وکیل مصلح معرفی می‌کنند، ابراز کرد: در سامانه اسامی وکلا قید می‌شود و هم زمان باتشکیل پرونده که در محکمه برای موکل مطرح می‌شود اخطاریه‌ای برای وکیلی که نامش در سامانه است ارسال می‌شود که به عنوان وکیل مصلح همزمان با این پرونده می‌توانید برای مصالحه اقدام کنید.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه طرح وکلای مصلح در همدان استقبال خوبی داشته است، گفت: وکلا می‌توانند نقش خوبی در افزایش فرهنگ صلح و سازش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه افزایش فرهنگ صلح و سازش نیازمند تلاش بیشتر وکلا است، تایید کرد: طبق اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری یکی از وظایف وکلا صراحتا تلاش برای صلح و سازش طرفین پرونده است.

مصطفوی با بیان اینکه برای وکیل صلح بین طرفین یک تکلیف قانونی است، گفت: بعضی از وکلا مخصوصا در حوزه دعاوی خانوادگی مصالحه خوبی را انجام دادند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: پیشنهاد برای وکلای مصلح، این بود که اگر وکلا در موضوع صلح و سازش تلاش بیشتری کنند و پرونده منتهی به رضایت شد بتوانند از معافیت‌های مالیاتی و نظایر آن استفاده کنند، که این مورد باید قانون شود تا اجرا شود.

وی ادامه داد: بعضی از پرونده‌های کلان با ورود وکلای مصلح خروجی خوبی داشته است.

مصطفوی تاکید کرد: مردم با افزایش فرهنگ صلح و سازش نباید فکر کنند که وکیل از حقوق شاکی و متهم دفاع کند، گام برداشتن برای مصالحه طرفین مهم تر و مورد تایید است.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215129
  • دیدگاه‌ها برای افزایش فرهنگ صلح و سازش با وکلای مصلح در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.