• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1
مراسم لاکچری مرهم زخم کمبودها نیست!

سایه سنگین تجمل بر مراسم تکریم معلمین فامنینی

  • کد خبر : 215088
  • 09 اردیبهشت 1403 - 6:37
سایه سنگین تجمل بر مراسم تکریم معلمین فامنینی
برگزاری مراسم روز معلم در شهرستان فامنین با صرف هزینه‌های نجومی، پذیرایی آنچنانی و تعطیلی مدارس، با واکنش تند مردم و اولیای دانش‌آموزان روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ هزینه ۳۵۰ میلیونی برای صبحانه سیرابی و کله‌پاچه در حالی که مدارس از کمبود امکانات رنج می‌برند، اهدای هدایای مجلل به معلمان و تعطیلی مدارس در آستانه امتحانات نهایی، تنها بخشی از حاشیه‌های این مراسم جنجالی بود.

منتقدان معتقدند که این هزینه‌ها می‌توانست صرف رفع کمبودهای آموزشی مدارس، به خصوص در مناطق روستایی، شود.

تعطیلی مدارس نیز در آستانه امتحانات نهایی، نگرانی‌ها را از کاهش سطح علمی دانش‌آموزان افزایش داده است.

این جنجال بار دیگر بر ضرورت توجه به مشکلات آموزشی در شهرستان فامنین و تخصیص بودجه به جای مناسب تأکید می‌کند.

آئین تکریم مقام معلم در فامنین برگزار شد

آئین تکریم و تجلیل از مقام شامخ معلم در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان فامنین با شرکت بیش از ۷۰۰ نفر مسئولین، فرهنگیان و بازنشستگان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری امام جمعه، سید روح‌الله حسینی فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و مردم شریف شهرستان فامنین برگزار شد.

در پایان این مراسم از خیرین مدرسه‌ساز، مدیران و معلمان منتخب جشنواره جلوه‌های ویژه معلمی در شهرستان فامنین تجلیل شد.

آموزش در سایه تجملات!

گفتنی است:در ادامه این مراسم هم با نارضایتی برخی از مردم و اولیای دانش‌آموزان همراه شد، که چرا این همه هزینه صرف مراسم روز معلم در شهرستان کوچکی مانند فامنین شده، چرا ۳۵۰ میلیون تومان صرف این مراسم نه‌چندان موثر کرده‌اند، خرج‌های اضافی مانند تهیه صبحانه بیش از ۲۰ نوع، مانند سیرابی، کله‌پاچه، انواع کره، عسل و پنیر محلی، خامه، نوشیدنی‌های مانند انواع چای و دمنوش، قهوه، نسکافه و …، پخت نان داغ در محل چند نوع، پذیرایی و اهدا بیش از ۷۰۰ هدیه به معلمان‌ و …، معین نبودن پارکینگ و مزاحمت خودرو‌های برای منازل و ادارات همجوار ساختمان اداره آموزش و پرورش, عبور و مرور در خیابان و مغازه‌های نزدیک مراسم، …

 

هزینه‌های نجومی برای یک مراسم نه چندان موثر
مسئله مهمتر تعطیلی کلیه مدارس و مقاطع شهرستان قبل از امتحانات نهایی در روز معلم و نارضایتی اولیای دانش‌آموزان ‌از کاهش سطح علمی دانش‌آموزان در سال گذشته و امسال. همانطور که مسئولین در سخنرانی‌های خود بیان داشتند عدالت در یکسان‌سازی امکانات و تجهیزات مدارس برای آموزش‌های مختلف و لازم برای محصلین شهرستان در سطوح مقاطع تحصیلی می‌باشد‌. نبود برخی از امکانات در روستاهای اطراف بخش مرکزی و بخش پیشخور (تجرک) باعث عقب‌مانندگی دانش‌آموزان از سایر شهرستان‌ها و مدارس استان می‌گردد.
انتهای خبر/ ح
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215088
  • دیدگاه‌ها برای سایه سنگین تجمل بر مراسم تکریم معلمین فامنینی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.