• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2

طعم تلخ تخریب برای مستأجران بی‌گناه

  • کد خبر : 215116
  • 09 اردیبهشت 1403 - 9:26
طعم تلخ تخریب برای مستأجران بی‌گناه
چند روز پیش مأموران شهرداری بهار برای تخریب واحدهای مسکونی غیر مجاز ساخته شده در شهرک فرهنگیان بهار اقدام به تخریب واحدهای مسکونی نمودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ چند روز پیش مأموران شهرداری بهار برای تخریب واحدهای مسکونی غیر مجاز ساخته شده در شهرک فرهنگیان بهار اقدام به تخریب واحدهای مسکونی نمودند.

یکی از ساکنان واحد مسکونی غیر مجاز در یکی از مجتمع‌های ساخته شده واقع در بهارستان ۱۰ کوی فرهنگیان شهر بهار در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: چند روز پیش اخطار شهرداری مبنی بر تخریب واحد ما به عنوان واحد غیر مجاز به ما ابلاغ شد، ما در این خانه مستأجر هستیم و پس از تحقیقات متوجه شدیم که صاحب واحد مسکونی ما که سازنده مجتمع مسکونی که ما در آن ساکن هستیم و مجتمع مسکونی مجاور، اقدام به ساخت واحد مسکونی در طبقه همکف در محلی که الزاماً باید پارکینگ ساخته می‌شد کرده است.

وی در ادامه گفت: پس از آن در کمتر از دو هفته پس از اخطار شهرداری، ماموران شهرداری وارد مجتمع مسکونی شده و از سمت پارکینگ اقدام به تخریب دیوار واحد مسکونی ما نمودند و مهلتی برای جابه‌جایی ما به محل دیگر با شرایط فعلی نبود، محل زندگی ما شدیداً دچار آلودگی ناشی از تخریبات مأموران شهرداری شد.

این مستأجر واحد مسکونی ادامه داد: در شرایط کنونی با این فرصت کم چگونه می‌توانیم خانه دیگری پیدا کنیم؟ در صورتی که مأموران شهرداری بدون در نظر گرفتن حقوق ساکنان اقدام به تخریب خانه می‌کنند و ما را اذیت می‌نمایند؟ و چه‌کسانی پاسخگوی ضرر و زیان‌ مادی و معنوی و مشکلات ما می‌شود؟

قطعاً باید در اخذ مجوز پروانه ساختمانی و پایان کار مجتمع‌های مسکونی که چنین تخلفاتی را دارند بازنگری اساسی شود.

باید پرسید که مجتمع‌های مسکونی که این چنین ساخت و سازهای غیر مجاز دارند، چگونه توانسته‌اند به فعالیت خود به‌مدت چندین سال ادامه دهند؟

و باز این سوال مطرح است که نحوه برخورد ماموران شهرداری با ساکنینی که اصلاً از موضوع با خبر نبوده و مقصر نیستند، به چه نحوی باید باشد؟

طبیعتاً اصلاح قوانین ساخت و ساز که در مواردی به‌راحتی سازنده را به‌سمت ساخت و سازهای غیر مجاز هدایت می‌کند، در مرحله اول مورد بازنگری و در مرحله بعد برخورد با عوامل اصلی چنین تخلفاتی باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215116
  • دیدگاه‌ها برای طعم تلخ تخریب برای مستأجران بی‌گناه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.