• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
2

مجازات‌ها باید از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود/ زندان‌زدایی یکی از اهداف قوه قضائیه است

  • کد خبر : 30685
  • 18 آبان 1398 - 10:12
مجازات‌ها باید از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود/ زندان‌زدایی یکی از اهداف قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه مجازات‌ها باید از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود گفت: زندان‌زدایی یکی از اهداف قوه قضائیه است. به گزارش عصر همدان؛ محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان در جمع خبرنگاران در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان اظهار کرد: تفکر حاکم بر […]

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه مجازات‌ها باید از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود گفت: زندان‌زدایی یکی از اهداف قوه قضائیه است.

به گزارش عصر همدان؛ محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان در جمع خبرنگاران در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان اظهار کرد: تفکر حاکم بر حبس برای مجرمین جرائم غیرعمد باید اصلاح و مجازات‌ها باید از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود.

وی افزود: حفظ کرامت انسانی افراد یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است و در جرائم غیرعمد با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، مجرمین باز اجتماعی می‌‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: زندان‌ زدایی یکی از اهداف قوه قضائیه است به طوری که به جای اعمال حبس برای جرائم خرد و جرائم غیرعمد، ارائه خدمات عمومی رایگان روش مناسبی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

وی خطاب به قضات محاکم بیان کرد: شخصیت آسیب دیده مجرم را مانند یک طبیب باید درمان کرد به طوری که از تکرار جرم توسط مجرم پیشگیری می‌شود.

عدالتخواه ادامه داد: رویکرد حبس‌گرایی در سیاست‌های قضایی اسلامی امری مذموم است و باید برای اصلاح مجرمین از رهنمودهای ائمه اطهار (ع) الگوبرادری شود.

وی در پایان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان نهادهای پذیرنده محکومین جرائم غیرعمد برای ارائه خدمات عمومی رایگان خواست در باز اجتماعی کردن مجرمین با اداره کل زندان‌های استان تعامل کنند و با به کارگیری مجرمین مجازات‌های جایگزین حبس که توسط دادگاه‌ها معرفی می‌‌شوند در تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ف.د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=30685
  • دیدگاه‌ها برای مجازات‌ها باید از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود/ زندان‌زدایی یکی از اهداف قوه قضائیه است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.