• امروز : سه شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 28 May - 2024
1

برداشت گوی سبز در تویسرکان بدون هیچ گونه فوتی به پایان رسید

  • کد خبر : 91138
  • 14 آبان 1399 - 9:58
برداشت گوی سبز در تویسرکان بدون هیچ گونه فوتی به پایان رسید

در پنج سال اخیر همزمان با فصل برداشت گردو از شهر طلای سبز شاهد سقوط تعدادی از گردوتکانان و فوت برخی از آن مصدومان بودیم، این در حالی است که در سال جاری برداشت این محصول هیچ گونه فوتی برجای نگذاشت. به گزارش خبرنگار عصر همدان، در سال های اخیر برداشت گردو در تویسرکان برای […]

در پنج سال اخیر همزمان با فصل برداشت گردو از شهر طلای سبز شاهد سقوط تعدادی از گردوتکانان و فوت برخی از آن مصدومان بودیم، این در حالی است که در سال جاری برداشت این محصول هیچ گونه فوتی برجای نگذاشت.

به گزارش خبرنگار عصر همدان، در سال های اخیر برداشت گردو در تویسرکان برای برخی باغداران با تلخی تمام می شد و گاه گاهی شاهد فوت تعدادی از گردوتکانان مصدوم در فصل برداشت این محصول اقتصادی بودیم.

تا جایی که سال گذشته از ۱۰۲ گردوتکانی که سقوط کردند ۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۶ خانواده داغدار و تعدادی دیگر نیز دچار ضایعه نخاعی شدند.

به گفته فرشاد عبدالمالکی، مدیر اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان در سال جاری هرچند تعداد سقوط افراد از درختان سر به فلک کشیده گردو افزایش یافت و به ۱۲۸ گردوتکان رسید و پنج نفر هم دچار ضایعه نخاعی شدند.

اما خوشبختانه با جدی گرفتن نکات ایمنی و عمل به توصیه های اورژانس شهرستان و همکاری تنگاتنگ جهاد کشاورزی در ارائه آموزش های لازم، برداشت این گوی سبز مغذی بدون هیچ فوتی به پایان رسید و این مسئله در پنج سال اخیر بی سابقه است.

در این بین نمی توان از اجرای طرح سرشاخه کاری و نیز نقش رسانه های محلی و حرکت منسجم آنان در فرهنگ سازی و ارائه تذکرها و توصیه های گسترده به باغداران و گردوتکانان در شبکه های اجتماعی در بستر فضای مجازی غافل ماند.

امید آنکه طرح ابتکاری جهاد کشاورزی مبنی بر ساماندهی و شناسنامه دار کردن گردوتکانان از هم اینک مورد توجه مسئولان متولی قرار بگیرد تا با عملیاتی شدن این طرح در سال آینده هیچ گردوتکانی به واسطه فراگرفتن آموزش های لازم از درختان گردو سقوط نکند و مصدومی هم برحای نماند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=91138
  • دیدگاه‌ها برای برداشت گوی سبز در تویسرکان بدون هیچ گونه فوتی به پایان رسید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.