• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
رئیس کل دادگستری استان همدان مطرح کرد:

استان همدان پیشرو در صدور اسناد مالکیت حدنگار

  • کد خبر : 200410
  • 18 مهر 1402 - 12:09
استان همدان پیشرو در صدور اسناد مالکیت حدنگار
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با توحه به آمارهای اعلامی از سوی متولیان امر، این استان در صدور اسناد مالکیت حدنگار اقدامات در خور توجهی انجام داده است.

به گزارش عصر همدان؛ «محمدرضا عدالتخواه» در شورای حفظ حقوق بیت‌المال گفت: خوشبختانه طبق آمار اعلامی از سوی متولیان امر برای تمامی اراضی ملی و مراتع استان، قانون حد نگار (کاداستر) و برای بیش از ۹۳ درصد مساکن روستایی اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: اجرای کامل این قانون می تواند در دعاوی حقوقی سبب سرعت در روند رسیدگی به پرونده ها و حتی کاهش پرونده های ورودی به مراجع قضایی باشد.

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین به موضوع توجه به حریم و بستر رودخانه ها اشاره کرد و افزود: ضروری است تا هرچه سریعتر و تا ۲۰ روز آینده برای آن میزان از بستر رودخانه عباس آباد که مطالعه انجام گرفته، آزادسازی شود.

دادستان همدان: تعلل در اجرای طرح آزادسازی بستر رودخانه عباس آباد جایز نیست «حسن خانجانی موقر» دادستان همدان نیز عنوان کرد: پیشرفت های خوبی در حوزه اجرای قانون حد نگار در استان داشتیم و البته مشکلاتی پیش روی است که دستگاه قضایی می تواند با ورود به هنگام خود در رفع این مشکلات پیش قدم شود.

وی اظهار کرد: انتظار می رود ادارات کل دخیل در اجرای این طرح به ویژه ثبت اسناد، مشکلات پیش روی اجرای طرح را هرچه سریعتر بررسی و برای حل آن در راستای حمایت از حقوق عامه و توجه به خواسته های کشاورزان راهکارهای مناسب و قانونی ارایه دهند. دادستان همدان در ادامه با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس آباد و دیگر رودخانه ها از سوی این دادستانی انجام گرفته، تصریح کرد: در حال حاضر با پیگیرهای انجام شده، خوشبختانه طرح مطالعاتی آزادسازی سازی رودخانه مدتی است به اتمام رسیده و به شکایت وارده در کمیسیون ماده ۳ هم رسیدگی شده است.

خانجانی موقر افزود: هم اکنون فرصت آن است تا شرکت آب منطقه ای طبق وعده های داده شده فاز نخست پروژه آزادسازی رودخانه عباس آباد را مطابق با قانون ،هرچه سریعتر عملیاتی کند.

وی همچین عنوان کرد: به منظور اجابت خواسته های به حق مردم نیز سابق بر این برای جداسازی و جلوگیری از ورود فاضلاب به درون رودخانه ها، مکاتباتی با ادارات مربوطه انجام شده و در این زمینه با هر گونه ترک فعل مسوولان به جد برخورد می کنیم.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=200410
  • دیدگاه‌ها برای استان همدان پیشرو در صدور اسناد مالکیت حدنگار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.