• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
0
در پیِ مطالبات خطیب جمعه شهرستان بهار؛

مطالبات مردمی از مسئولین سر و صدا کرد

  • کد خبر : 215066
  • 08 اردیبهشت 1403 - 10:42
مطالبات مردمی از مسئولین سر و صدا کرد
خطیب جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه دیروز بر لزوم و اهمیت تفکیک حوزه انتخابی در دو شهرستان بهار و کبودراهنگ تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ خطیب جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه دیروز بر لزوم و اهمیت تفکیک حوزه انتخابی در دو شهرستان بهار و کبودراهنگ تأکید کرد.

حجت الاسلام رضا مصباح در این خطبه‌ها مسئولین را به انجام کار عملی فراخواند و از پشت میز نشینی وبیانیه دادن بر حذر داشت.

ساعتی پس از خطبه‌های نماز جمعه بود که اخبار خطبه‌ها در فضای مجازی منتشر شد.
پس از آن جمعی از نخبگان شهرستان بهار در فضای مجازی توییتر قدام به مطالبه‌گری از رئیس مجلس مبنی بر اختصاص یک نماینده بیشتر به استان همدان و تفکیک دو شهرستان بهار و کبودراهنگ در حوزه انتخابیه نمودند.

بازتاب این مطالبات در پیام‌رسان های داخلی هم بازخورد داشته و مطالبه‌گران از نماینده خود و مسئولین مربوطه خواستار تفکیک حوزه انتخابیه در شهرستان بهار و کبودرآهنگ می‌باشند.

چند روزه پیش هم فرماندار شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان به پیگیری و مکاتبات فرمانداری شهرستان بهار از استانداری و مجلس شورای اسلامی به جهت لزوم تفکیک این دو شهرستان در حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: با تمام توان خود برای تحقق این مطالبه مردمی تلاش می‌کنیم.

لازم به ذکر است حدود ۲۰ سال است از افزایش کُرسی نمایندگی در مجلس می‌گذرد و مجلس افزایش نمایندگان را نداشته است که حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در ادوار گذشته مشمول تفکیک و افزایش یک نماینده بوده است اما اکنون این حوزه انتخابیه از طرح مجلس برای افزایش یک کرسی خارج شده است.

مسئولین و مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ دلایلی را از جمله وسعت سرزمینی، جمعیت و تعدد روستاها و شهرهای دو شهرستان را برای تفکیک حوزه انتخابیه حائز اهمیت می‌دانند.

سالِ گذشته بود که طرح افزایش ۴۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی مسکوت و به امسال موکول شد.

اهالی این دو شهرستان و مسئولان امیدوارند تا در روز یکشنبه که احتمالاً این طرح در مجلس مطرح می‌شود، یک صندلی در مجلس به این دو شهرستان اضافه شود.
انتهای خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215066
  • دیدگاه‌ها برای مطالبات مردمی از مسئولین سر و صدا کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.