• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
8
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

عابر آب، راهکاری برای ایجاد رضایت در همدان

  • کد خبر : 215704
  • 19 اردیبهشت 1403 - 11:01
عابر آب، راهکاری برای ایجاد رضایت در همدان
علت طعم‌دار بودن آب در همدان مشخص شد اما هنوز خبری از رفع این مشکل به گوش نمی‌رسد در نتیجه یکی از راه‌های ابتدایی و راحت‌تر برای ایجاد رضایت در جامعه، ایجاد عابر آب در سطح شهر است تا مردم با قیمتی مناسب و کاملا بهداشتی، آب شرب سالم تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» یکی از مشکلات اساسی امروز در جهان تنش آبی و به تبع آن تأمین آب شرب سالم و با کیفیت است.

در کشور ما نیز مشکل کم آبی و در مناطقی همچون قم و جنوب کشور نبود آب آشامیدنی مناسب به چشم می‌خورد که البته این استان‌ها با راهکارهایی همچون ایجاد «عابر آب» از این بحران عبور کردند و امروز مشکلی در تأمین آب شرب ندارند اما چندسالی است که همدان نیز به دلیل کاهش منابع آبی سد اکباتان با چالش‌هایی روبه رو شده است.

با توجه به وضعیت تأمین آب در همدان از سد تالوار حدود یک‌سالی است که مردم همدان به طعم نامطبوع آب انتقاداتی دارند و ماجرای آب در همدان حاشیه‌ساز شده است.

یکی از راه‌های رفع مشکل آب شرب در همدان ایجاد «عابر آب» یا همان دستگاه خودپرداز آب تصفیه شده است که فناوری جدیدی محسوب می‌شود.

اما باید دید مسئولان همدان تا چه اندازه به ایجاد چنین فناوری در همدان تمایل دارند.

آب همدان شور نیست در نتیجه نیاز به عابر آب نداریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیل «عصر همدان» با بیان اینکه آب همدان نه بوی بدی دارد و نه طعم بدی، گفت: من از همین آب استفاده می‌کنم و آب طعم بدی ندارد اما به هرحال به گفته وزیر نیرو، آب همدان با نصب دستگاه اوزو‌ن‌زنی بهبود خواهد داشت.

فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه ذائقه مردم با آب تالوار هم‌خوانی ندارد، افزود: اینکه بگوییم مردم از چشمه صلوات آب مصرفی خود را تأمین می‌کنند مربوط به زمان فعلی است، درست نیست، مردم در زمانی که حتی آب از سد اکباتان تأمین می‌شد هم از آب چشمه صلوات مصرف می‌کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در همدان از تکنولوژی عابر آب استفاده شود یا خیر، گفت: عابر آب برای نقاطی است که اصلا آب قابل شرب نیست و آب آن مناطق شور است اما در همدان همچین مشکلی وجود ندارد.

عابر آب، راهکاری برای ایجاد رضایت در همدان

دانشگاه علوم‌پزشکی همدان علت طعم‌دار بودن آب را شناسایی کرده است و رفع این مشکل نیازمند دستگاه تصفیه است که وظیفه تهیه آن برعهده شرکت آب منطقه‌ای است.

با اینکه مدت زمانی برای خریداری و نصب این دستگاه تصفیه آب مشخص شده بود اما شرکت آب منطقه‌ای به قول خود عمل نکرده و همچنان مشکل طعم و بوی نامطبوع آب وجود دارد.

در شرایط فعلی یکی از راه‌های ابتدایی و راحت‌تر برای ایجاد رضایت در جامعه، ایجاد عابر آب در سطح شهر است تا مردم با قیمتی مناسب و کاملا بهداشتی، آب شرب سالم خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215704
  • دیدگاه‌ها برای عابر آب، راهکاری برای ایجاد رضایت در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.