• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
0
رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد:

جان هزاران نفر در گرو بی‌توجهی به ایمنی و خودروهای ناامن ایرانی

  • کد خبر : 215100
  • 09 اردیبهشت 1403 - 7:08
جان هزاران نفر در گرو بی‌توجهی به ایمنی و خودروهای ناامن ایرانی
رئیس پلیس راه همدان گفت:تصادفات در ایران سالانه 10 درصد تولید ناخالص ملی را بلعیده و 75 درصد کشته‌ها زیر 50 سال هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» به نقل از فارس؛ رئیس پلیس راه استان همدان، در مراسم روز ملی ایمنی حمل و نقل، که روز شنبه در مرکز آموزش و پژوهش استانداری همدان برگزار شد، گفت: تصادفات رانندگی بعد از بیماری‌ها، بزرگترین عامل مرگ و میر در ایران هستند.

وی افزود: در طی سه سال گذشته، ۱۰۰۸ نفر در جاده‌های استان همدان جان خود را از دست داده‌اند که ۸۵۲ نفر از آنها زیر ۵۰ سال سن داشتند.

علی فکری با اشاره به اینکه ۷۸۴ نفر از این کشته‌ها مرد بوده‌اند، گفت: ۵۵۳۸ نفر نیز در این تصادفات مصدوم و معلول شده‌اند که ۷۴ درصد آنها مرد و ۷۵ درصد زیر ۵۰ سال بوده‌اند.

رئیس پلیس راه همدان با بیان اینکه تصادفات رانندگی مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور به وجود می‌آورند، گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مربوط به تصادفات می‌شود و این رقم ۱۰ تا ۱۲ درصد از بودجه سالانه کشور را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به طرح ایزو که توسط دنیا برای کاهش تصادفات ارائه شده است، افزود: هدف این طرح رسیدن به تصادفات صفر است و در برخی کشورها با اجرای این طرح، به این هدف دست یافته‌اند.

فکری با بیان اینکه در حالی که بسیاری از کشورها در زمینه ایمنی خودروها مشکلی ندارند، اما در ایران خودروهای داخلی از نظر ایمنی ضعیف هستند، گفت: باید در این زمینه با دلسوزی بیشتری عمل شود و برای حل این مشکل تلاش کرد.

وی همچنین بر اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش در کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد و گفت: امروزه در دنیا اینطور نگاه می‌کنند که راننده‌ای که تصادف می‌کند صد در صد مقصر نیست، بلکه اولین مقصران مسئولان و تصمیم‌گیرندگان در این حوزه هستند.

رئیس پلیس راه همدان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توجه بیشتری به موضوع ترافیک شده است، گفت: مسئولان باید با جدیت بیشتری برای حل مشکل تصادفات رانندگی در کشور تلاش کنند.

وی همچنین بر ایمن‌سازی راه‌ها و تجهیز پلیس به تجهیزات هوشمند برای مدیریت بهتر ترافیک تاکید کرد.

فکری در پایان گفت: تا زمانی که آموزش در این زمینه به درستی انجام نشود، تجهیزات پلیس کامل نباشد و خودروها ایمن نباشند، نمی‌توان انتظار داشت که آمار تصادفات رانندگی در کشور کاهش یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215100
  • دیدگاه‌ها برای جان هزاران نفر در گرو بی‌توجهی به ایمنی و خودروهای ناامن ایرانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.