• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

مبارزه با “سن غلات” در بیش از۳هزار هکتار توسط بسیجیان

  • کد خبر : 6690
  • 02 تیر 1398 - 16:02
مبارزه با “سن غلات” در بیش از۳هزار هکتار توسط بسیجیان

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه طرح مبارزه با آفات، پیوند و سرشاخه کاری درختان گردو در دستور کار بسیج مهندسین قرار دارد، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود کارشناسان مجرب بسیجی ، در سال ۹۸ با بکارگیری این عزیزان پیوند درختان گردو که یک هدف شهرستانی است نیز در سطح وسیعی محقق […]

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه طرح مبارزه با آفات، پیوند و سرشاخه کاری درختان گردو در دستور کار بسیج مهندسین قرار دارد، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود کارشناسان مجرب بسیجی ، در سال ۹۸ با بکارگیری این عزیزان پیوند درختان گردو که یک هدف شهرستانی است نیز در سطح وسیعی محقق شده است.

 

به گزارش عصر همدان، تویسرکان شهرستان خوش آب و هوایی که با بیش از پنج هزار هکتار باغات گردو، آن هم گردویی مرغوب و درجه یک، به عنوان پایتخت گردو و یا همان شهر طلای سبز مشهور است.

اقتصاد مردم این دیار مستقیم و غیر مستقیم وابسته به میزان تولید گردو و کیفیت آن است، از آنجا که سرمای پاییزه و یا بهاره در سال های گذشته خسارت های بسیاری بر گردوکاران و در نهایت بر اقتصاد کشور وارد کرده است، بسیجیان متخصص در حوزه کشاورزی وابسته به بسیج مهندسین پای کار آمدند تا دوشادوش کشاورزان با روش های علمی و تخصصی برای مقاوم سازی درختان گردو در برابر آفات و سرما و یا حتی خشکسالی چاره ای بیاندیشند.

فعالیت های این قشر از بسیجیان در راستای مشاوره به کشاورزان و برای برداشت محصول با کیفیت است و در این حوزه قدم های استواری برداشته اند و در سال جاری با توجه به رویکرد سازمان بسیج در طرح های اعتلا، طرح ملی همگام با کشاورز این بسیجیان هستند که با قوتی بیشتر از گذشته در چندین حوزه خدمت رسانی می کنند.

در این باره «سرهنگ مرتضی سیاهوشی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به فعالیت در فصل های مختلف در زمینه کشاورزی از سوی کشاورزان و متخصصین بسیجی، گفت: در سه ماه نخست سال جاری، شاهد اقدام بسیج مهندسین در اجرای طرح مبارزه با آفات سن غلات بودیم که در مساحتی بالغ بر سه هزار هکتار توسط ۲۰ متخصص بسیجی در قالب طرح ملی همگام با کشاورز انجام شد.

وی  اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود کارشناسان مجرب بسیجی ، در سال ۹۸ با بکارگیری این عزیزان پیوند درختان گردو که یک هدف شهرستانی است نیز در سطح وسیعی محقق شده است که رضایت مردم و بخصوص باغداران بازخورد مثبت آن را نشان می دهد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: در سال جاری و با توجه به فصل های پیوند درختان میوه و سرشاخه کاری درختان باغی و نیز کشت های پاییزه بسیج مهندسین با بکار گیری ۲۵ متخصص در زمینه های حفظ نباتات، فیزیولوژی اصلاح درختان، اقتصاد کشاورزی، دامداری و دامپروری، گیاهشناسی و آب خاک فعالیت های قابل توجهی را  در یک بازه زمانی ۲۵ روزه نشان دادند.

سرهنگ سیاهوشی تصریح کرد:  بنا بر آن است تا با همین تعداد از کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی در ادامه سال با آمادگی کامل تر و بیشتری در خصوص مشاوره و ارائه راهکار در خدمت رسانی به کشاورزان و باغداران فعالیت های دیگری نیز انجام شود.

زنگنه

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=6690
  • دیدگاه‌ها برای مبارزه با “سن غلات” در بیش از۳هزار هکتار توسط بسیجیان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.