• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
یادداشت:

«کاپ اخلاق» انتخابات

  • کد خبر : 212473
  • 15 اسفند 1402 - 8:49
«کاپ اخلاق» انتخابات
کارزار رقابت‌های انتخاباتی این دوره نیز پس از یک ماراتن سنگین به آخرین مرحله‌های خود رسید و همواره مشارکت در فعالیت‌های انتخاباتی برای کاندیدا ها یک فرآیند پر استرس و نفس گیر محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ استان همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست و تلاش‌های شبانه‌روزی و در برخی موارد بداخلاقی‌های سیاسی، رانت‌خواری، استفاده از شیوه‌های غیراخلاقی و خرید و فروش رای در دستور کار افراد قرار می‌گیرد.

تخریب رقیب، ایجاد دوگانه‌های کاذب و دروغ‌پردازی کاندیداها متاسفانه سکه رایج برخی انتخابات‌ها به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا شده است.

اما انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ادوار مختلف از پاک‌ترین رقابت‌ها بوده که فقها و علما از روش‌های مشروع برای کسب آراء استفاده می‌کنند.

این دوره از انتخابات خبرگان در همدان بسیار اخلاقی و با رعایت تقوای سیاسی برگزار شد.

آیات عظام ؛ موسوی اصفهانی، طه محمدی و شعبانی، با محوریت نماینده معظم ولی فقیه در استان ؛ آیت الله حبیب شعبانی یک مدل جدید از حکمرانی سیاسی و رقابت را به نمایش گذاشتند.

شروع رقابت‌ها با حضور هر سه بزرگوار از جوار مزار آیت الله العظمی آخوند ملاعلی معصومی همدانی و شهدای عزیز، سرکشی هر سه نفر به ستاد های یکدیگر، حضور هر سه نفر همراه با هم در تبلیغات انتخاباتی در شهرستان‌های استان از جمله ؛ ملایر، همدان و نهاوند، کنترل اطرافیان برای عدم استفاده از روشهای غیر اخلاقی و احیانا تخریب رقبا، آمادگی برای کسب آرا یا عدم موفقیت در انتخابات، پرهیز از سفره‌داری در شهر و روستا، اجتناب از تبلیغات پرهزینه و ریخت و پاش‌های رایج انتخاباتی و دهها اقدام چشم نواز و قابل تحسین دیگر از علمای متخلق و متشرع همدان، که همگی به واقعی بودن توصیه های ایشان بر زهد و تقوا حکایت دارد.

احسنت بر فقیه جوان همدان که توانست در این میانه با نقش آفرینی به عنوان نماینده رهبری، محور وحدت و تبلیغات اخلاق مدار باشد و الحق باید کاپ اخلاق را به انتخابات خبرگان همدان داد، که علیرغم تلاش برخی هوچی گری های مجازی بر ایجاد دوگانه ی شیخ و سید، همدانی و غیر همدانی و… آلوده این بازی ها نشد. درود بر آیت الله شعبانی، آیت الله محمدی و آیت الله موسوی که توانسند آراء و نظرات خود را مطرح کنند و با رعایت اصول دینی و اخلاقی پیروز این میدان باشند.

خدا را گواه می‌گیریم که تقوا و زهد را در عمل موسوی اصفهانی، اخلاق مداری و صبوری را در رفتار طه محمدی و تدبیر و انصاف را در قلب و لسان شعبانی دیدیم.

حال که انتخابات به پایان رسیده، لازم است تمام کاندیدا های مجلس و منتخبین در استان و کشور از این مدل متعالی تبلیغات و رقابت درس بگیرند و اخلاق و انسانیت را برای خود به عنوان الگوی رفتار سیاسی بپذیرند.

برخود لازم میدانیم از آیت الله طه محمدی که از ابتدا قصد شرکت در رقابت انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نداشتند و برای لبیک به ندای رهبری پا به این عرصه گذاشتند و با حضورشان در مشارکت حداکثری نقش آفرین شدند تشکر ویژه نماییم.

این تعالی رفتاری نیاز امروز مردم استان است که هویت و آزاد اندیشی خود را در این فرصت جمهوریت با ابزار های پوپولیستی به قهقرا نبردند.

مهدی سعیدی؛دانش آموخته علوم سیاسی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212473
  • دیدگاه‌ها برای «کاپ اخلاق» انتخابات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.