• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
1
یادداشت:

حاشیه‌نگاری بر لاکچری بازی آقای مدیر

  • کد خبر : 215269
  • 10 اردیبهشت 1403 - 13:45
حاشیه‌نگاری بر لاکچری بازی آقای مدیر
همه آنچه در صبحانه متفاوت و با رنگ و بوی تجمل در فامنین گذشت شنبه هشتم اردیبهشت ماه در فامنین بر اساس برنامه ای که از قبل هم در فضای مجازی اطلاع رسانی شده بود، مراسمی متفاوت! برای تکریم معلمین شهرستان کوچک و محروم فامنین تدارک دیده شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ آماده‌سازی فضای برنامه از چند روز قبل نشان می‌داد که اداره آموزش و پرورش فامنین هزینه زیادی برای اجرای آن متحمل شده است.

حاشیه‌های این برنامه از همان روزهای قبل از اجرا به نوعی شروع شده بود.

مثلا حاشیه‌هایی راجع به تعطیلی مدارس با توجه به ایام پایانی سال و امتحانات شبه نهایی و نمرات مستمر و… یا دعوتنامه‌هایی که تاکید شده بود معلمان با خود همراه نیاورند و مسائلی از این دست.

دلسوزان شهرستان و استان تذکرات لازم را دادند و حتی بر اساس اطلاع موثق، جلسه شهرستانی برای اجرای این برنامه شکل نگرفته و خود اداره آموزش و پرورش مصر به اجرای برنامه بوده است.

نهایتاً از منوی صبحانه، فقط کله و پاچه حذف می‌شود آن همه به صورت ناقص

شروع برنامه به صرف صبحانه بوده و چندصد میلیون برای آن هزینه می‌شود،یک اقدام کاملاً اشتباه و غیر قابل دفاع

در شرایط دشواری معیشت مردم و فرهنگیان عزیز ، این گونه ریخت و پاش از هر محلی که تامین شده باشد ، اگر تخلف نباشد، هم اسراف است و هم باعث آسیب به سرمایه اجتماعی نظام و البته دولت مردمی و انقلابی.

بلافاصله بعد از شروع برنامه واکنش‌های منفی آغاز شد و برخی از رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی به این اقدام غلط آموزش و پرورش واکنش نشان دادند.

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مسئولین ارشد استان از ماهیت این برنامه بی‌اطلاع بوده و در موقع صرف صبحانه در مکان این برنامه نبوده‌اند، بر اساس آنچه هم که گفته شده به مدیر آموزش و پرورش فامنین هم تذکر جدی داده شده است.

اینکه استاندار در سرو صبحانه لاکچری و تجملی نبوده است، خوب است ولی کافی نیست.

برای مردم قابل قبول نیست که علیرغم اطلاع رسانی‌های قبلی برای برنامه و تذکرات دلسوزان، مجددا این گونه چوب حراج به آبروی نظام و دولت زده شود.
به هر تقدیر انتظار می‌رود مجموعه‌های نظارتی و بازرسی نکات زیر را به دقت بررسی نمایند.

اول محل تامین هزینه‌های این لاکچری بازی مدیر آموزش و پرورش فامنین کجا بوده است و تخلفی صورت گرفته است یا خیر.

دوم با مدیر جویای نام و قدرت اداره آموزش و پرورش فامنین برخورد لازم صورت پذیرد و در صورت اطلاع و همراهی مدیرکل آموزش و پرورش با وی، ایشان نیز تذکر لازم را دریافت کنند.

سوم در خصوص اعلام تعطیلی مدارس این شهرستان، با توجه به حیطه اختیارات تعریف شده، مدیر اداره آموزش و پرورش اختیاری برای تعطیلی نداشته است و قطعا تخلف صورت گرفته، با این تخلف آشکار هم برخورد شود .

چهارم بر اساس شنیده‌ها ، مبلغ هزینه شده تنها بخشی از کمک یک خیر به این اداره است . اینگونه ولخرجی در حالیکه مدارس زیادی در این شهرستان معطل چند بسته کاغذ هستند، دور از مدیریت و انصاف است حتما@ برای مابقی این کمک مالی هم نظارت لازم پیش‌بینی شود.

و نهایتاً اینکه مدیران بدانند که می‌شود برنامه‌های متفاوتی اجرا کرد ولی اسراف و تجمل نداشت.

به عنوان نمونه در همین برنامه پیش‌بینی یک یا دونوع صبحانه گرم در کنار طبخ نان داغ و چای موسوم به آتیشی مشابه موکب‌های اربعین، کار متفاوتی بود و با حداقل هزینه اجرا می‌شد البته باید در روز پنجشنبه نیز برنامه‌ریزی و اجرا می‌شد.

حسن حسینی ، کارشناس رسانه و فضای مجازی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215269
  • دیدگاه‌ها برای حاشیه‌نگاری بر لاکچری بازی آقای مدیر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.