• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

ملایر یک کارگاه بزرگ زیربنایی و اقتصادی است/افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۶ پروژه در ایام دهه فجر

  • کد خبر : 102015
  • 13 بهمن 1399 - 10:06
ملایر یک کارگاه بزرگ زیربنایی و اقتصادی است/افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۶ پروژه در ایام دهه فجر

قدرت الله ولدی گفت: ملایر همچون یک کارگاه بزرگ اقتصادی، عمرانی و زیربنایی فعال است و از ابتدای سال ۹۸ درمجموع ۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد طرح در ملایر افتتاح و کلنگ زنی شده است که نشان از جایگاه ویژه شهرستان در کشور و استان است. به گزارش عصر همدان، قدرت الله ولدی فرماندار ملایر […]

قدرت الله ولدی گفت: ملایر همچون یک کارگاه بزرگ اقتصادی، عمرانی و زیربنایی فعال است و از ابتدای سال ۹۸ درمجموع ۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد طرح در ملایر افتتاح و کلنگ زنی شده است که نشان از جایگاه ویژه شهرستان در کشور و استان است.

به گزارش عصر همدان، قدرت الله ولدی فرماندار ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به بهره‌برادری و آغاز عملیات اجرایی ۱۳۶ پروژه در ایام دهه فجر در ملایر با اعتباری بالغ‌بر ۶ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان اظهار کرد: ملایر همچون یک کارگاه بزرگ اقتصادی، عمرانی و زیربنایی فعال است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۳۰ پروژه در ایام دهه فجر در ملایر بیان کرد: سهم ملایر از کل اعتبارات ایام دهه فجر استان همدان نزدیک به ۸۰درصد است.

فرماندار ملایر به پیشرفت میزان اعتبارات ملایر در دو سال گذشته تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ که کارم را در فرمانداری ملایر آغاز کردم تلاش ما برای آماده‌سازی زیرساخت و زیربنای اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و اجرای سند راهبردی سه‌ساله استان بود.

وی تأکید کرد: میزان اعتبارات پروژه‌ها در این دو سال در ملایر رشد قابل‌توجهی داشته است به‌طوری‌که در هفته دولت سال ۹۸ اعتبار ۱۳۰ پروژه قابل‌افتتاح و کلنگ زنی شده ۶۱۱ میلیارد بوده است که این رقم در ایام دهه فجر همدان سال به ۸۰۰ میلیارد توان رسید.

ولدی تصریح کرد: میزان اعتبارات در نیمه نخست سال ۹۹ و ایام هفته دولت امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با ۹۹ پروژه بود که با تلاش و پیگیری‌های مسئولین اجرایی شهرستان میزان اعتبار برای ایام دهه فجر امسال با رشد قبل توجه به ۶ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.

فرماندار ملایر با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان ملایر در ایام دهه فجر امسال ملایر تصریح کرد: طرح بزرگ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در این ایام کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان احداث می‌شود و با تصمیمات گرفته‌شده به این نیروگاه به نام شهید سلیمانی نام‌گذاری خواهد شد.

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به نام شهید سلیمانی مزین می شود

ولدی با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره آلودگی و از بین رفتن منابع آبی ملایر با افتتاح این نیروگاه بیان کرد: خوراک اصلی این نیروگاه از گاز است و بر اساس استاندارد های روز دنیا احداث‌شده و هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی ندارد.

وی افزود: آب موردنیاز برای نیروگاه نیز از پساب تصفیه‌خانه ملایر تهیه‌شده و از منابع آب شربی شهرستان هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

فرماندار ملایر با اشاره به مهم‌ترین دلایل افتتاح اجرای این پروژه در ملایر تصریح کرد: پیک مصرفی برق شهرستان ملایر ۱۳۰ مگاوات است و شرکت برق باختر متعهد شده که ۷۰ مگاوات برای سیلیس کوبی‌های ملایر فراهم کند و ۱۳۰ مگاوات نیز تا سال آینده باید برای توسعه شرکت‌ها ملایر فراهم شود.

وی بابیان اینکه برخی روستاهای ملایر با افت فشار برق مواجه هستند و این مسائل ضرورت اجرای این طرح در ملایر را دوچندان می‌کند.

ولدی تصریح کرد: طرح توسعه بافتینه، آهن سیلیسی آذرخش، آب‌رسانی از سد کلان به ملایر و مراکز جامع سامت، مرکزی غربالگری بیمارستان مهر و اورژانس ازجمله مهم‌ترین طرح‌هایی است که در ایام دهه فجر تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی تأکید کرد: از ابتدای سال ۹۸ درمجموع ۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد طرح در ملایر افتتاح و کلنگ زنی شده است که نشان از جایگاه ویژه شهرستان در کشور و استان است.

فرآیند ثبت نام از داوطلبین شوراها ۲۰ اسفند آغاز می شود

فرماندار ملایر با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: فرآیند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

ولدی بابیان اینکه افرادی که علاقه‌مند به ثبت‌نام بری کاندیداتوری در شورای شهر و روستاها رادارند باید سوءپیشینه دریافت کنند و این فرآیند برای داوطلبین شورای شهر از ۲۰ آذرماه و داوطلبین روستاها از ۱۶ دی‌ماه آغازشده است.

وی افزود: فرآیند ثبت‌نام از داوطلبین شورای شهر از ۲۰ اسفندماه و داوطلبین شورای روستاها نیز از ۱۶ فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

فرماندار ملایر بیان کرد: ثبت‌نام از داوطلبین ۶ شهر سامن، ملایر، ازندریان، اسلامشهرآق گل، جوکار و زنگنه در فرمانداری و داوطلبین شورای روستاها نیز باید به بخشداری‌ها مراجعه کنند.

کرونا تا زمان واکسیناسیون و ریشه‌کنی کامل ادامه دارد

وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در شهرستان ملایر تصریح کرد: با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملایر به رنگ آبی رسیده است.

ولدی تغییر رنگ شرایط کرونا را حاصل تلاش همگانی دانست و تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید در اولویت اصلی همه باشد.

وی افزود: کرونا تا زمان واکسیناسیون و ریشه‌کنی کامل ادامه دارد و همه باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=102015
  • دیدگاه‌ها برای ملایر یک کارگاه بزرگ زیربنایی و اقتصادی است/افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۶ پروژه در ایام دهه فجر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.