• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

مقابله با ویروس کرونا نیازمند کمک مردم است/ تشکیل ستاد مردمی به درخواست مردم بود

  • کد خبر : 56951
  • 10 فروردین 1399 - 10:24
مقابله با ویروس کرونا نیازمند کمک مردم است/ تشکیل ستاد مردمی به درخواست مردم بود

سرهنگ امیدعلی الیاسی با اشاره حرکت های خودجوش مردمی همچون، گندزدایی و تولید و توزیع ماسک در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: به کمک مردم نیازمندیم تا بتوانیم با کرونا مقابله کنیم. به گزارش عصر همدان؛ امیدعلی الیاسی، فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در ستاد مردمی مبارزه با کرونا شهرستان اسدآباد، با ارائه اقدامات انجام […]

سرهنگ امیدعلی الیاسی با اشاره حرکت های خودجوش مردمی همچون، گندزدایی و تولید و توزیع ماسک در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: به کمک مردم نیازمندیم تا بتوانیم با کرونا مقابله کنیم.

به گزارش عصر همدان؛ امیدعلی الیاسی، فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در ستاد مردمی مبارزه با کرونا شهرستان اسدآباد، با ارائه اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: عملیات دفاع بیولوژیکی در پاکسازی سطح شهر و روستاهای این شهرستان اقدامات شاخصی است.

وی با اشاره حرکت های خودجوش مردمی همچون، گندزدایی و تولید و توزیع ماسک در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: به کمک مردم نیازمندیم تا بتوانیم با کرونا مقابله کنیم و همیشه مردم جلوتر از مسئولان در حرکت بودند.

همت بسیج و سپاه در مقابله با کرونا بی نظیر است

فرماندار شهرستان اسدآباد هم از همکاری مردم با ستاد کرونا قدردانی کرد و گفت: مردم با کمک به مسئولان، موجب موفقیت در زمینه مقابله و جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا و غربالگری و شناسایی شدند.

مجید درویشی با تبریک روز پاسدار و خدمات جهادی آنان، گفت: الحق و الانصاف هر کجای کشور با مشکل مواجه شدیم، نهایتا این مشکل با ورود سپاه و جهادگری آنان حل و فصل شده است‌.

وی یاداور شد: امروز نقش بسیج و سپاه در زمینه گندزدایی و ضد عفونی کردن مهم و برجسته است.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد از لحاظ روحی و روانی در شرایطی مناسبی قرار دارد، گفت: البته زمانی آرامش به شهر باز می گردد که این ویروس از کشور برچیده شود.

درویشی تصریح کرد: شهرستان اسدآباد مدیون کارهای علمی و تخصصی همه عوامل دانشکده علوم پزشکی است و با توجه به راهبردی که در پیش گرفتند موجب کسب رتبه دوم در بین دانشگاه‌های کشور شدند.

فرماندار اسد آباد با بیان اینکه با اقدامات برجسته ای که در مقابله با کرونا شد، فرد جدید مبتلا به کرونا نداشتیم، عنوان کرد: انتظار می رود که مردم با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی به این امر کمک کنند.

با قطع زنجیره ارتباطی مردم ویروس منهدم می شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه امنیت غذایی از ابتدای شیوع بیماری، گفت: ما بیمار یابی را از طریق ورود افراد به بیمارستان ‌‌و در محلات مختلف آغاز کردیم که ۷۲ درصد افراد غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ هزار نفر غربالگری شدند، افزود: از این تعداد ۱۵ هزار نفر مشکوک به این بیماری بودند.

بهنام رضا مخصوصی با بیان اینکه  ۹۰ درصد افراد جامعه در شهرستان اسدآباد خوداظهاری سامانه مربوط به کرونا را پر کرده اند، تصریح کرد: ما با آموزش بسیجیان به دنبال این هستیم که از این ظرفیت برای کمک به پزشکان و پرستاران بهره مند شویم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد افزود: برای اینکه این ویروس را منهدم کنیم، حلقه و زنجیره ارتباط باید کم کنیم، افزود: این حلقه ارتباطی می تواند پیک افزایش این ویروس را داشته باشد.

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا استان همدان هم با اشاره به فعالیت این ستاد، اظهار کرد: این ستاد با درخواست‌های مردم از سوی آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان شکل گرفت که به دنبال سامان دادن به فعالیت و اقدامات خودجوش مردم هستیم.

علی زبرجدی با اشاره به کمک های مردم در دوران دفاع مقدس و امروز در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: امروز مردم  با کمک های خود در بخش سلامت، نشان دادند که در هر بحرانی آماده کمک هستند.

وی هم افزایی و هماهنگی فعالیت های مردمی، جلوگیری از موازی کاری، کیفیت بخشی کارها را از جمله اهداف تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا خواند و افزود: در این ستاد بیش از ۲۰ عملیات اجرایی در قالب ۵ گروه ستادی، پیشگیری، مقابله، بهداشت و درمان طراحی شده است.

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا استان همدان با تأکید بر اینکه همکاری با مدیران و روسای دستگاه های اجرایی، ساماندهی و آموزش افراد از دیگر برنامه های این ستاد است، گفت: باید تمام گروه‌های فعال و شخصیت‌های حقیقی شناسایی و جذب شوند.

زبرجدی با بیان اینکه ستاد نباید موازی کاری با اقدامات دولتی داشته باشد، افزود: این کارهای مردمی که برجسته است، باید به نام خود مردم برجسته‌تر شود و ما اجازه هیچ‌گونه مصادره ای را به ارگان و یا اداره ای نخواهیم داد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=56951
  • دیدگاه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند کمک مردم است/ تشکیل ستاد مردمی به درخواست مردم بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.