• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
هماهنگی دستگاه‌ها برای حفاری‌های سطح شهر ضرورت دارد؛

نارضایتی نهاوندی‌ها از دوباره‌کاری و حفاری‌های رهاشده

  • کد خبر : 214817
  • 03 اردیبهشت 1403 - 7:46
نارضایتی نهاوندی‌ها از دوباره‌کاری و حفاری‌های رهاشده
سالانه هزینه‌های زیادی به دلیل حفاری و دوباره‌کاری روکش آسفالت بر دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری تحمیل شود که لازم است با هماهنگی مناسب این هزینه‌ها کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «عصر همدان» گلایه‌های مردم نهاوند از وضعیت خیابان‌ها و اسفالت معابر بیشتر شده و مشکلاتی برای همشهریان به وجود آمده است.

متأسفانه پس از لکه‌گیری و روکش اسفالت در مناطق مختلف چند هفته بعد دستگاه‌های خدمات رسان برای انجام امورات مردم و انشعاب دهی بازهم موجب کنده‌کاری در معابر می‌شوند.

این چندباره کاری‌ها باعث نارضایتی مردم شده و آن‌ها خواستار این هستند که شهرداری با این دستگاه‌ها برای جلوگیری از این اقدامات هماهنگی لازم را داشته باشند.

حفاری‌های مختلف در سطح شهر سالانه هزینه‌های زیادی را به دستگاه‌های اجرایی تحمیل می‌کند و روکش اسفالت توسط شهرداری نیز هزینه‌های هنگفتی در بردارد.

به‌عنوان‌مثال در بلوار شهید قدوسی نهاوند در ایام عید گلایه‌های بسیار شدید مردم و به‌خصوص رانندگان به مقامات ارشد شهرستان منتقل شد تا چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

برای جلوگیری از این هزینه‌های اضافه شهرداری و شورای شهر نهاوند می‌توانند با دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان جلسات هماهنگی برگزار کرده و کارها را پیش ببرند.

دستگاه‌های خدمات رسان برنامه حفاری را به شهرداری اعلام کنند

صفی الله خرم‌آبادی رئیس شورای شهر نهاوند در این خصوص گفت: با توجه به شروع فصل کاری قرار است برنامه‌های سالانه ادارات خدمات رسان در خصوص حفاری‌ها به شهرداری و شورا ارسال شود تا از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: جمع‌آوری نخاله و مازاد حفاری‌ها توسط دستگاه‌های مجری و پیمانکار مربوطه انجام می‌شود که بعد از طی شدن این مراحل اقدامات لکه‌گیری انجام گیرد.

خرم‌آبادی ادامه داد: قرار شده تیرهای برقی که در معابر وجود دارند و ممکن است خطر تصادف را در پی داشته باشد اقدامات لازم جهت جابجایی‌ها در صورت امکان انجام پذیرد و این برنامه به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی بیان کرد: همچنین پیگیری حفاری‌های انجام‌گرفته و برنامه‌ریزی‌شده توسط آب و فاضلاب و نصب انشعابات انجام پذیرد و شهرداری در اسرع وقت انجام آسفالت در این معابر را انجام دهد.

رئیس شورای شهر نهاوند گفت: روشنایی معابر نیز توسط اداره برق پیگیری گردد و ادامهٔ تعویض روشنایی‌ها در صورت امکان انجام می‌شود.

خرم‌آبادی افزود: در جلسه‌ای با مسئولان دستگاه‌های خدمات رسان اداره برق، آب و فاضلاب، شرکت گاز، شرکت مخابرات، شهرداری و فرمانداری با موضوع اجرای بند ۳۲ ماده ۸۱ وظایف و اختیارات شورا برگزار شد.

وی ادامه داد: طبق این قانون واحدهای شهرستانی کلیه سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی که درزمینهٔ ارائه خدمات شهری وظایفی را به عهده‌دارند موظف هستند برنامه سالانه خود را در خصوص خدمات شهری که در چارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود، تنظیم و به شورا ارائه نمایند.

رئیس شورای شهر نهاوند تصریح کرد: در ارتباط با فاضلاب کشی خیابان مهدیه و شهرک شهید حیدری و کوی دکتر حسابی، اداره آب و فاضلاب پیگیری‌های لازم را اجرایی کند چراکه خیابان‌های اصلی مهدیه نیاز شدید به آسفالت دارد و تا فاضلاب کشی آن انجام نشود امکان روکش آسفالت وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: جابجایی تیرهای برق که به علت عقب‌نشینی معابر و خیابان منجر به بروز صدمات و خسارات می‌گردند، شهرداری و اداره برق با همکاری هم نسبت به این جابجایی‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

خرم‌آبادی افزود: ادارات خدمات رسان باید برنامه زمان‌بندی با محل حفاری را به‌صورت مکتوب توسط دستگاه‌های مربوطه در فصل مناسب به شهرداری اعلام کند.

رئیس شورای شهر نهاوند در پایان گفت: شهرداری نهاوند در راستای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر و رضایتمندی همشهریان با راه‌اندازی کارخانه آسفالت نسبت به اجرای روکش آسفالت در معابر اصلی که از ضروریات است اقدام خواهد کرد و با به‌کارگیری پیمانکاران متعدد در سطح شهر نسبت به لکه‌گیری آسفالت اقدام می‌کند.

گلایه مردم از وضعیت بلوار شهید قدوسی و قول شهردار برای روکش اسفالت

مجید یوسفی نوید شهردار نهاوند نیز در خصوص وضعیت تأسف‌بار بلوار شهید قدوسی و گلایه‌های شدید مردم از این وضعیت که براثر دوباره‌کاری انجام‌شده است، گفت: در بلوار شهید قدوسی حدفاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان عارف حفاری توسط دستگاه‌های خدمات رسان در زمان نامناسبی و در مهرماه سال گذشته انجام شد و زمان خوبی نبود ولی بازهم لکه‌گیری انجام شد و ما تأخیری در اجرا نداشتیم.

وی ادامه داد: ولی به دلیل زیرسازی نشدن نوار حفاری در این بلوار بازهم نشست کرد و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد.

شهردار نهاوند افزود: برای این موضوع باید دوباره هزینه کنیم و نوار حفاری اگر خوب کار می‌شد این مشکلات پیش نمی‌آمد ولی لکه‌گیری و آسفالت این مسیر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی و بعد از روال قانونی و انتخاب پیمانکار تا چند روز آینده بلوار شهید قدوسی در مرحله اول لکه‌گیری و بعد روکش اسفالت می‌شود.

یوسفی نوید بیان کرد: روکش یک لاین این بلوار سه میلیارد تومان هزینه لازم دارد که خیلی زیاد است چون با توجه به درامدهای شهرداری هزینه زیادی است.

وی گفت: همشهریان بدانند که انجام این کارها نیاز به اعتبار دارد و با توجه به کاهش درآمدها در ایام نوروز باید به این نکته هم توجه شود.

شهردار نهاوند به آخرین وضعیت کارخانه آسفالت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کارهای عمرانی اصلی و به‌روزرسانی دستگاه‌های و گازرسانی به کارخانه اسفالت انجام‌شده است و در هفته آینده به تولید اسفالت می‌رسیم.

به گزارش «عصر همدان» مشارکت و همراهی شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان می‌تواند تأثیرگذاری بالایی در جلوگیری از حفاری‌های بیهوده داشته باشد.

مبلمان شهری و امکانات موجود در شهر متعلق به همهٔ شهروندان است که در حفظ و نگهداری آن‌ها باید همگی مشارکت داشته باشند که در این راه وظیفه دستگاه‌های خدمات رسان بیشتر است.

امیدواریم با تعاملی که مسئولان هم بر آن تأکیددارند شاهد دوباره‌کاری‌ها در حوزه‌های معابر و خیابان‌های شهرستان نباشیم و موجبات رضایت همشهریان با همکاری بین دستگاهی فراهم شود.

قطعاً شروع به کار کارخانه اسفالت نهاوند که کاملاً به‌روزرسانی شده و از سوخت گازوئیل به گاز تغییر پیداکرده است می‌تواند نقطه عطفی در سرعت بخشیدن به عملیات روکش اسفالت و معابر حفاری‌شده در سطح شهر باشد.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214817
  • دیدگاه‌ها برای نارضایتی نهاوندی‌ها از دوباره‌کاری و حفاری‌های رهاشده بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.