• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
1

برخی مدیرانی که از حال و روز بازار خبر ندارند/پاس کاری مسئولین در پاسخگویی و شفافیت

  • کد خبر : 96740
  • 25 آذر 1399 - 17:10
برخی مدیرانی که از حال و روز بازار خبر ندارند/پاس کاری مسئولین در پاسخگویی و شفافیت

با قرار گرفتن در آستانه شب یلدا در کمتر از دو روز قیمت انار بازار روز همدان سه برابر شد که نسبت به شهرهای اطراف رشد زیادی را داشت. به گزارش عصر همدان، برای بررسی افزایش قیمت ها در سطح بازار همدان با برخی مسئولین تماس گرفتیم و عده ای پاسخگو بوده و عده ای […]

با قرار گرفتن در آستانه شب یلدا در کمتر از دو روز قیمت انار بازار روز همدان سه برابر شد که نسبت به شهرهای اطراف رشد زیادی را داشت.

به گزارش عصر همدان، برای بررسی افزایش قیمت ها در سطح بازار همدان با برخی مسئولین تماس گرفتیم و عده ای پاسخگو بوده و عده ای پاسخگویی و شفافیت را به دیگری سپردند.

رضا البرزی، رئیس میوه و تره بار همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امسال در قیمت هندوانه کاهش قیمت داشتیم و هر کیلو هندوانه حدود ۴ هزار تومان است که نسبت به پارسال نصف قیمت است.

وی افزود: در توزیع انار هیچ گونه کمبودی در سطح بازار نداریم و قیمت ها چون در میدان بار افزایش یافته و به تبع در بازار همدان افزایش یافته است.

البرزی ادامه داد: مغازه دارانی که تحت پوشش ما هستند مجازند ۱۵ تا ۳۵ درصد بر روی کالاهای خریداری شده سود اعمال کنند که بازرسان در بازار حضور دارند و رصد می کنند که طبق آن فاکتورها باید درصدهای سود رعایت شود و اگر خلاف آن باشد پرونده تشکیل و به مراجع معرفی می شوند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: تعیین کننده قیمت اتحادیه نیست و میدان بار قیمت تعیین می کند و آن هم نسبت به عرضه و تقاضا بالا و پایین می شود و اتحادیه بار فروشان باید پاسخگو باشد.

حسین محرابی، رئیس اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار ما افزایش قیمت میوه ها در آستانه شب یلدا را اول به رئیس میوه و تره بار همدان محول کرد و بعد از اینکه به ایشان بیان شد که رئیس اتحادیه میوه و تره بار، میدان بار و اتحادیه بارفروشنان را مسئول دانسته، رئیس اتحادیه میدان بار را بعنوان مسئول پاسخگو در این زمینه معرفی کردند .

ناگفته نماند رئیس اتاق اصناف به عنوان پل ارتباطی بین اصناف و مردم نه تنها باید از قیمت محصولات و کالاها در سطح بازار اطلاع داشته باشند بلکه نسبت به هر مشکلی در هر صنفی باید پاسخگو باشند.

اما بارها در تماس رسانه، اصلاً از قیمت اطلاعی ندارند که این سو مدیریت و ضعف این حوزه را نشان می دهد.

این پاس کاری بین مسئولین اصناف ادامه داشت تا با قاسملو رئیس اتحادیه میوه و تره بار میدان بار به گفتگو پرداختیم.

حسین قاسملو در گفتگو با خبرنگار ما گفت: افزایش قیمت میوه ها در بازار طبیعی است و چون تقاضا در آستانه شب یلدا افزایش داشته قیمت میوه ها چندین برابر شده است.

وی افزود: افزایش قیمت میوه به ما چندان ربطی ندارد و به کشاورزی که بار را برای ما ارسال می کند بستگی دارد.

برای روشن شدن موضوع بارها با رئیس صنعت و معدن همدان تماس گرفتیم تا علت را جویا شویم اما متاسفانه پاسخگو نبودند .

به گزارش عصر همدان؛ گویا افزایش قیمت میوه در همدان داشتیم و دلیلش به گفته کارشناسان، نبود افرادی است که از هفته های قبل بار همدان را تهیه می کردند و حالا نیستند.

در این بحبوحه افرادی از این فرصت استفاده می کنند تا بارشان را گرانتر بفروشند و نبود نظارت کافی و نداشتن مدیران جهادی تنظیم بازار همدان را در مناسبت ها و ایام خاص دچار مشکل می کند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=96740
  • دیدگاه‌ها برای برخی مدیرانی که از حال و روز بازار خبر ندارند/پاس کاری مسئولین در پاسخگویی و شفافیت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.