• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

مادران در ایجاد خانواده و جامعه ای سالم، نقشی راهبردی دارند/مادران شهدا، مصداق بارز بانوان صالح و مجاهد

  • کد خبر : 142577
  • 04 بهمن 1400 - 8:58
مادران در ایجاد خانواده و جامعه ای سالم، نقشی راهبردی دارند/مادران شهدا، مصداق بارز بانوان صالح و مجاهد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان؛ از نقش راهبردی مادران در ایجاد جامعه ای سالم یاد کرد و گفت: اگر مادران صالح باشند و در تربیت فرزندان خود به درستی عمل کنند، آن جامعه پاک و درستکار خواهد بود، هرچند که برخی به دنبال تزلزل این شأن و مقام هستند. به گزارش عصرهمدان؛ حسن […]

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان؛ از نقش راهبردی مادران در ایجاد جامعه ای سالم یاد کرد و گفت: اگر مادران صالح باشند و در تربیت فرزندان خود به درستی عمل کنند، آن جامعه پاک و درستکار خواهد بود، هرچند که برخی به دنبال تزلزل این شأن و مقام هستند.

به گزارش عصرهمدان؛ حسن خانجانی موقر، در آیین تجلیل از بانوان شاغل در دادسرای همدان، با گرامیداشت خجسته میلاد بانوی دو عالم و زادروز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: یکی از بهترین ابتکارات انقلاب اسلامی، اختصاص روز میلاد حضرت فاطمه زهراء(س) به عنوان روز مادر و پاسداشت مقام زن است.

وی با بیان اینکه جامعه فاطمی با بهره گیری از سیره آن حضرت جامعه ای سالم خواهد بود، اظهار کرد: مادران نقش ارزشمندی در تربیت صحیح فرزندان در خانواده دارند و اگر تمامی مادران این نقش را به درستی ایفا کنند، بی شک بخش قابل توجهی از جرائم و ناهنجاری های اجتماعی اصلاح می شود و جامعه ای سالم خواهیم داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان افزود: جامعه ای متعالی از خانواده های سالم و درستکار به وجود می آید، به همین علت است که در دین مبین اسلام، شخصیت مادر جایگاه والایی دارد، هر چند که برخی به دنبال آن هستند، تا بانوان را درگیر امور نامناسب کنند و شأن او را پایین بکشانند.

خانجانی موقر عنوان کرد: در روایات متعددی هم نقل شده که اگر مادران صالح و درستکار باشند و در تربیت فرزندان خود به درستی رفتار و عمل کنند، آن جامعه پاک و درستکار خواهد بود.

مادران شهدا، مصداق بارز مادران صالح و مجاهد

وی تصریح کرد: مصداق بارز مادران نمونه، فداکار و مجاهد؛ مادران شهدا هستند، مادران شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، مدافع وطن و سلامت و مادران هر شخصی که در هر پست و مقامی که هست، در مسیری درست گام بر می دارد.

دادستان همدان افزود: بنابراین نقش و جایگاه مادر، در جامعه ما حساس، مهم، ارزشمند و راهبردی است و باید آنچنان که سزاوارش است، حرمتش نگه داشته شود.

بانوی عترت؛ علت خلقت

حجت الاسلام محمد براتی معاون دادستان همدان نیز گفت: در مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهراء(س)، در حدیث قدسی آمده؛ ” ای احمد(ص) اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی(ع) نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه(س) نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.”

وی با بیان اینکه باید در عمل بانوان جامعه ما آن بانوی اطهر را سرمشق زندگی خود قرار دهند، اظهار کرد: اسقرار و استمرار سبک زندگی فاطمی به ویژه حجاب، وقار و متانت آن حضرت، به زندگی ها برکت می بخشد و نباید تنها به حرف از ایشان یاد کنیم.

معاون دادستان همدان افزود: زهرای مرضیه(س) نه تنها الگوی والایی برای بانوان هستند، بلکه الگویی بی نظیر برای تمامی بشریت محسوب می شوند و در بیان عظمت ایشان همان بس، که ائمه اطهار(ع) از نسل خلق شدند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=142577
  • دیدگاه‌ها برای مادران در ایجاد خانواده و جامعه ای سالم، نقشی راهبردی دارند/مادران شهدا، مصداق بارز بانوان صالح و مجاهد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.