• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
مربی قرآن اسدآبادی:

عمومی کردن انس با قرآن، مهم‌ترین مطالبه رهبری است

  • کد خبر : 199353
  • 11 مهر 1402 - 9:41
عمومی کردن انس با قرآن، مهم‌ترین مطالبه رهبری است
یک مربی قرآن در اسدآباد جایگاه قرآن کریم را بی‌بدیل دانست و گفت: مهم‌ترین مطالبه رهبر انقلاب، عمومی کردن انس با قرآن کریم است که باید با عمل به توصیه‌ ایشان، بتوانیم محافل انس با قرآن را چه در مساجد و منازل، در تمامی لحظات زندگی همه اقشار جامعه متجلی کنیم.

ابوالقاسم فهلی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان یکی از موضوعات مهم جامعه بشری امروز را بهداشت سلامت روان دانست و گفت: با وجود اینکه می‌بینیم بشر امروز، امکانات متعددی دارد و در مقایسه با گذشته، به رفاهیت بیشتری دست پیدا کرده، اما در اغلب مواقع، هنوز آن طور که باید به آرامش نرسیده و این سؤال در ذهن متبادر می‌شود که آیا تمامی این امکانات، منجر به آرامش روان شده‌اند یا خیر؟

این مربی قرآن اسدآبادی با بیان اینکه آن چه مسلم است بهداشت روانی و فکری انسان‌ها با آسایش همراه نیست، افزود: اگر برای روشن شدن این موضوع، به کشورهایی از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته و رفاه بالایی دارند، نگاه کنیم، متوجه می‌شویم قاعدتاً آمار خودکشی و مشکلات روحی و روانی مثل افسردگی آن‌ها نباید بالا باشد، در حالی که این طور نیست؛ به طوری که آن‌ها تا حدّ زیادی به بهداشت و سلامت فکری نرسیده‌اند و این نشان می‌دهد رفاه و امکانات می‌تواند تا حدی باعث آسایش و آرامش فکری بشر باشد.

وی تصریح کرد: هر قدر جلوتر می‌رود، متوجه می‌شود که آرامش را باید در نقطه دیگری مثل روحیه، اخلاق، ایمان، ذکر و انسانیت جستجو کرد و ما هم فقط از منظر مسلمانی به این موضوع نگاه نمی‌کنیم، بلکه منظورمان تمام ادیان است، زیرا هر قدر انسان‌ها به فطرت اولیه خود باز می‌گردند، آرامش بیشتری دارند و با نگاهی به کشورهای مسلمان و غیرمسلمان می‌توان به این حقیقت دست یافت که آن‌ها با انفاق، حضور پیدا کردن در کلیسا و یا مسجد و… این اقدامات را برای رسیدن به نقطه‌ای انجام می‌دهند که ما آن را خداوند می‌گوییم.

فهلی با اشاره به این آیه قرآن کریم که می‌فرماید: «کسانی هستند که ایمان آورده و قلب‌هایشان با یاد خدا آرامش می‌گیرد.

بدانید که تنها با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد»،گفت: این آیه نشان می‌دهد که برای بشر، هیچ نسخه‌ای بهتر از این پیدا نمی‌شود و یاد و نام خداست که آرامش دهنده قلب‌های انسان هاست.

وی خاطرنشان کرد: البته این بدان معنا نیست که داشتن امکانات رفاهی، چیز خوبی نیست، چراکه ما در آیه‌داریم که فرمود: بگو چه کسی زینت‌های خدا را که برای بندگان خود آفریده حرام کرده و از صرف رزق حلال و پاکیزه منع کرده؟».

این مربی قرآن اسدآبادی مهم‌ترین مطالبه رهبر انقلاب را عمومی کردن انس با قرآن کریم خواند و گفت: باید با عمل کردن به توصیه‌های ایشان، محافل انس با قرآن را چه در مساجد چه در منازل در تمامی لحظات زندگی همه اقشار جامعه بتوانیم متجلی کنیم.

وی جایگاه قرآن کریم را بی‌بدیل دانست و افزود: قرآن کتابی بی‌اشتباه، آسمانی پر از جامعیت و عدم تناقض در آیات است.

فهلی خاطرنشان کرد: بیان همه چیز در قرآن است، آنچنان که آیت‌الله جوادی آملی در تفسیری گفت آنچه مربوط به هدایت انسان است در قرآن هست پس باید درد جامعه را شناخت و بر قرآن عرضه کرد تا راه حلی یافت، گام اول شناخت مشکل و گام دوم رجوع به قرآن است، چرا که قرآن بیان همه چیز است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199353
  • دیدگاه‌ها برای عمومی کردن انس با قرآن، مهم‌ترین مطالبه رهبری است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.