• امروز : سه شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 28 May - 2024
1

ضرورت تصویب دو فوریتی قانون جدید مبارزه با مواد مخدر

  • کد خبر : 186062
  • 17 خرداد 1402 - 8:56
ضرورت تصویب دو فوریتی قانون جدید مبارزه با مواد مخدر

دادستان همدان با بیان اینکه ابزار قانونی لازم برای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر وجودندارد، گفت: تصویب قانون مبارزه با مواد مخدر جدید با دو فوریت از سوی مجلس ضرورت دارد. به گزارش عصر همدان؛ «حسن خانجانی موقر» در شورای مبارزه با مواد مخدر، گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی به ویژه سرقت، نشأت […]

دادستان همدان با بیان اینکه ابزار قانونی لازم برای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر وجودندارد، گفت: تصویب قانون مبارزه با مواد مخدر جدید با دو فوریت از سوی مجلس ضرورت دارد.

به گزارش عصر همدان؛ «حسن خانجانی موقر» در شورای مبارزه با مواد مخدر، گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی به ویژه سرقت، نشأت گرفته از اعتیاد است و برای از بین بردن این معضل، باید اولویت متولیان امر مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر باشد.

* قانون مبارزه با مواد مخدر نیازمند بازنگری جدی و فوری است

وی اظهار کرد: متأسفانه قانون فعلی مبارزه با مواد مخدر اشکالات و نواقص بسیار دارد و در عمل برای مبارزه با قاچاقچیانی که سوداگرانه به دنبال سودجویی هستند بازدارنده نیست، مجازات باید به گونه مالی و برای ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و نیز ایجاد محرومیت اجتماعی در سطح گسترده برای قاچاقچیان باشد.

*اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مورد تأیید نماینده مردم همدان قرار گرفت

«حمیدرضا حاجی بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با تأیید اینکه باید قوانین مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر اصلاح و به روز شود، گفت: نوع تعریف از مواد مخدر هم نیاز به اصلاح دارد و جا دارد که کارشناسان و متولیان امر نظر خود را اعلام کنند تا در مجلس مطرح شود.

* همدان از نظر مصرف مواد مخدر از بین ۳۱ استان در جایگاه ۲۳ قرار دارد

«حمزه عبدکوند» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان نیز در این جلسه گفت: میانگین مصرف مواد مخدر در دنیا هفت درصد، در سطح کشور ۵/۴ و در همدان ۲/۴ درصد است، از این حیث استان ما از بین ۳۱ استان در جایگاه ۲۳ قرار دارد،

هرچند که باید این میزان نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/زنگنه

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=186062
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت تصویب دو فوریتی قانون جدید مبارزه با مواد مخدر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.