• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
تلاش اپوزیسیون برای دیده‌ نشدن اربعین؛

شکست پروژه از یراحی تا روحی

  • کد خبر : 196322
  • 15 شهریور 1402 - 9:35
شکست پروژه از یراحی تا روحی
در شرایطی که براساس آخرین آمار‌های اعلام‌شده از سوی مسئولان مربوطه، تاکنون بیش از ۳میلیون و۶۰۰هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی از مرز‌های کشور خارج شده‌اند، جریان‌های معاند برای به حاشیه راندن این شکوه و عظمت، در حال تقلای بیهوده هستند.

به گزارش عصر همدان؛ رسانه‌های معاند تلاش کردند با جریان‌سازی‌های موازی و با استفاده از اخبار کذب و همچنین کشته‌سازی، اخبار راهپیمایی اربعین را تحت‌تأثیر قرار دهند؛ رویکردی که در ادامه به بررسی برخی از مصادیق آن می‌پردازیم.

موج‌سواری روی ماجرای خودکشی بانوی شیرازی در پنجمین روز شهریورماه بود که پرده دیگری از جریان‌سازی‌های کاذب جریان‌های ضدانقلاب روی صحنه رفت. آنان این‌بار به بهانه اقدام به‌ خودکشی یک زن جوان در یک مجتمع تجاری در شیراز، هشتگ‌سازی و سوءاستفاده از احساسات افکار عمومی را در مرکز توجه قرار داده و تلاش کردند با ترند کردن این خبر، حضور پرشور ایرانیان در راهپیمایی اربعین حسینی را به محاق ببرند.

جریان‌های معاند در حالی کوشیدند این خودکشی را سیاسی جلوه دهند که بررسی‌های انجام‌شده از سوی مسئولان مربوطه و همچنین اظهارات شاهدان عینی نشان می‌دهد دلیل این اقدام اختلاف‌های خانوادگی بوده است.

دستگیری مهدی یراحی در ششمین روز شهریورماه بود که به‌دنبال انتشار ترانه‌ای غیرقانونی از سوی مهدی یراحی و تشکیل پرونده قضایی، این خواننده با دستور دادستان تهران بازداشت شد. درحالی‌که این آهنگ در جهت تبلیغ برای کشف حجاب و هنجارشکنی‌های اجتماعی بود، اما انتشار عکس‌های مربوط به لحظه بازداشت او، به ابزاری برای جریان‌سازی‌های بی‌خاصیت شبکه‌های معاند تبدیل شد.

فوت جواد روحی در فهرست کشته‌سازی وارونه‌نمایی و قلب واقعیت ماجرای فوت جواد روحی- از متهمان اغتشاشات۱۴۰۱- یکی از دستورکار‌هایی بود که در چهارچوب رویکرد نخ‌نمای «کشته‌سازی» برای تحت‌الشعاع قراردادن عظمت راهپیمایی اربعین۱۴۰۲ و انحراف افکار عمومی، از سوی رسانه‌های معاند مورد استفاده قرار گرفت.

معاندان تلاش کردند اینگونه جلوه دهند که جواد روحی به جرم رقصیدن در خیابان بازداشت و به اعدام محکوم و به دنبال آن، در زندان کشته شده است. واقعیت ماجرا، اما این بود که روحی با اتهام‌هایی از جمله ایجاد ناامنی، هتک حرمت قرآن کریم و… محاکمه شد و دلیل انتقال وی به بیمارستان نیز تشنج بود و پرونده پزشکی او نیز اظهارات عدلیه را تأیید می‌کند.

تلاش ناکام اپوزیسیون ورشکسته در شرایطی که تب و تاب پیوستن به موج زائران اباعبدالله (ع) هر روز افزایش می‌یافت و کمپین‌های مردمی برای بازنشر لحظات ثبت‌شده در مشایه، عاشقان زیارت را بی‌تاب‌تر می‌کرد، شبکه ضدانقلاب منوتو با دعوت از رضا پهلوی، در اقدامی مضحک کوشید تا با این کار، افکارعمومی داخل کشور را از اخبار راهپیمایی اربعین منحرف کند. که در شبکه‌های اجتماعی انتقاد‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.

فضاسازی پس از درگیری مسافر با راننده در نخستین روز‌های شهریورماه بود که انتشار فیلمی از درگیری راننده یک تاکسی اینترنتی با خانم جوان مسافر، توجه مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد. در این میان، اما رسانه‌ها و جریان‌های معاند تلاش کردند اینگونه جلوه دهند که این درگیری بر سر موضوع حجاب بوده و راننده به‌دلیل بی‌توجهی مسافر به تذکر رعایت حجاب، دختر جوان را مورد ضرب و شتم قرار داده است. هشتگ‌سازی‌ها با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن اخبار راهپیمایی اربعین در حالی ادامه داشت که با دستگیری راننده خاطی، مشخص شد درگیری به‌دلیل روشن نکردن کولر از سوی راننده آغاز شده است.

هکر‌ها در خدمت هشتگ‌سازان پر و بال دادن به ماجرای هک پلتفرم تاکسی اینترنتی تپسی، قسمت دیگری از سریال هشتگ‌سازی‌ها و جریان‌سازی‌های ضدانقلاب علیه راهپیمایی اربعین بود. در روز‌های اخیر و در شرایطی که روزبه‌روز بر شلوغی مرز‌ها و شور و شوق ایرانیان برای حضور در این همایش بزرگ افزوده می‌شد، هک شدن اطلاعات تعدادی از کاربران تپسی، ابزاری شد در دست موج‌سواران که با طرح ادعای لو رفتن گسترده اطلاعات شهروندان، توجه افکار عمومی را از راهپیمایی اربعین منحرف کنند. این در حالی بود که منبع آلودگی به‌سرعت رفع شد…

شگردهای رسانه ‌ای برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان، متناسب با هر زمان و مکان و هر موضوعی، هر روز بیشتر و بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ماست…

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196322
  • دیدگاه‌ها برای شکست پروژه از یراحی تا روحی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.