• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

شبکه‌سازی هسته‌های دانش بنیان و گفتمان سازی در عرصه جهاد علمی از اهداف طرح جامع مجازی راه مهندسی/هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت مسائل اساسی کشور ضرورت دارد

  • کد خبر : 95511
  • 16 آذر 1399 - 9:40
شبکه‌سازی هسته‌های دانش بنیان و گفتمان سازی در عرصه جهاد علمی از اهداف طرح جامع مجازی راه مهندسی/هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت مسائل اساسی کشور ضرورت دارد

بهنام محمدی با بیان اینکه هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت مسائل اساسی کشور و ارائه راهکار برای مشکلات ضرورت دارد، گفت: شبکه‌سازی هسته‌های دانش بنیان و گفتمان سازی در عرصه جهاد علمی از اهداف برگزاری طرح جامع مجازی راه مهندسی در استان است. به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ ۱۶ آذرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران […]

بهنام محمدی با بیان اینکه هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت مسائل اساسی کشور و ارائه راهکار برای مشکلات ضرورت دارد، گفت: شبکه‌سازی هسته‌های دانش بنیان و گفتمان سازی در عرصه جهاد علمی از اهداف برگزاری طرح جامع مجازی راه مهندسی در استان است.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ ۱۶ آذرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

این روز به یاد سه دانشجوی فعالی است که درست چنین روزی در سال ۱۳۳۲ اعتراض خود را به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت امریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس اعلام کردند و در آن روز در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

در این باره رهبر معظم انقلاب ۲۴ آذر ماه سال ۱۳۸۷ در جمع اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت فرمودند: «جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب – سرکوب عجیب همه ی نیروها و سکوت همه – ناگهان به وسیله دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران.

به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند.

حالا ۱۶ آذر در همه سال ها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است.»

بهره گیری از ظرفیت دانشجویان برای پیشبرد اهداف انقلاب یک ضرورت است

دانشجو اگر بیدار باشد مسیر یک کشور را هم می تواند روشن کند، از این رو رهبر انقلاب بر کرسی های آزاداندیشی در تمامی زمینه ها تأکید داشته و دارند.
با توجه به شیوع کرونا ویروس شاهد هستیم که سازمان بسیج دانشجویی استان همدان در اقدامی آستین های همت خود را برای برگزاری طرح جامع مجازی راه مهندسی بالا زده است.

شامگاه امروز، طرح جامع مجازی راه مهندسی در همدان افتتاح می شود

در این خصوص بهنام محمدی، مدیر پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه طرح جامع مجازی راه مهندسی امروز یکشنبه ساعت ۲۱ به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرامی instagram.com/azhir_hmd پخش و افتتاح می شود، گفت: در مراسم افتتاحیه رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و رئیس دانشگاه صنعتی همدان حضور دارند و اجرای این طرح تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در این طرح، نشست‌های سراسری کشوری و استانی، بازدیدهای میدانی حضوری و مجازی و جلسات پرسش و پاسخ آنلاین و نیز کلاس های آموزشی به صورت مجازی آنلاین و آفلاین برگزار می شود و دانشجویان و علاقمندان می توانند با بهره مندی از سامانه طرح به آدرس اینترنتی https://www.aparat.com/rahmohandesi_hmd/live از این ظرفیت آموزشی استفاده کنند.

شبکه‌سازی هسته‌های دانش بنیان و گفتمان سازی در عرصه جهاد علمی از اهداف طرح جامع مجازی راه مهندسی

مدیر پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان همدان در تشریح طرح جامع مجازی راه مهندسی گفت: شناسایی، ساماندهی، توانمندسازی و در نهایت شبکه‌سازی هسته‌های دانش بنیان برای استفاده بهینه از ظرفیت های دانشجویان با هدف اصلی اتحاد و یکپارچگی تشکل های دانشجویی از اهداف این طرح است.

محمدی جریان سازی، ترویج روحیه مطالبه گری و به ویژه گفتمان سازی در عرصه جهاد علمی را از دیگر اهداف اصلی این طرح برشمرد و تصریح کرد: امروز باید دغدغه دانشجویان نشاط علمی و رسیدن به نقطه خودباوری در عرصه علم و دانش باشد و این امر مستلزم تلاش همه دانشجویان حتی برای حضور در بستری از فضای مجازی است.

وی ترویج فرهنگ گفتمان سازی از سوی دانشجویان را از تاکیدات رهبر انقلاب عنوان کرد و افزود: از این رو در تلاشیم تا انجمن های تخصصی به دو شیوه رشته ای و میان رشته ای راه اندازی کنیم.

مدیر پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان همدان ادامه داد: در اجرای طرح جامع راه مهندسی که در سال جاری به شکل مجازی برگزار می شود،

مشکلات دوران تحصیل دانشجویان هم زیر ذره بررسی ریزبینانه رفته تا شرایطی فراهم شود که دغدغه اصلی و ذهنی آنان به موضوعاتی اساسی کشور و تقویت دید آنان سوق داده شود‌.

ضرورت هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت مسائل اساسی کشور

محمدی هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت مسائل اساسی کشور با محوریت تحول بزرگ آموزشی و تربیتی در دانشگاه‌های سطح استان را از دیگر اهداف طرح بیان کرد و گفت: بی تردید تحول در نگرش دانشجویان و اصلاح آن بر مبنای ارتقاء کیفیت تحصیل در دانشگاه ها زمینه ساز تحول در نظام آموزشی و پژوهشی و در نهایت نقشی آفرینی دانشجویان در تمامی عرصه ها می شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95511
  • دیدگاه‌ها برای شبکه‌سازی هسته‌های دانش بنیان و گفتمان سازی در عرصه جهاد علمی از اهداف طرح جامع مجازی راه مهندسی/هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت مسائل اساسی کشور ضرورت دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.