• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

درج یک خبر با تصویری از رسانه ی انگلیسی؛ برای القای نا امیدی به مردم!

  • کد خبر : 152138
  • 21 اردیبهشت 1401 - 8:40
درج یک خبر با تصویری از رسانه ی انگلیسی؛ برای القای نا امیدی به مردم!

یکی از روزنامه های همدان، با انتشار عکسی از خبرگزاری انگلیسی “رویترز” در راستای القای کمبود کالا در کشور، علاوه بر زیر سوال بردن حرفه ی خبرنگاری، با انتشار عکس از سانه های بیگانه سرقت خبری نیز کرده است! به گزارش عصر همدان؛ خبری با تیتر (احتمال تشکیل صف ماکارونی و روغن! ) در یکی […]

یکی از روزنامه های همدان، با انتشار عکسی از خبرگزاری انگلیسی “رویترز” در راستای القای کمبود کالا در کشور، علاوه بر زیر سوال بردن حرفه ی خبرنگاری، با انتشار عکس از سانه های بیگانه سرقت خبری نیز کرده است!

به گزارش عصر همدان؛ خبری با تیتر (احتمال تشکیل صف ماکارونی و روغن! ) در یکی از روزنامه های همدان منتشر شده که در آن عنوان شده است: آزادسازی نرخ کالاهای اساسی سبب شده بعضی از قفسه‌های فروشگاه‌ها خالی شوند.

در ادامه خبر آمده است: “در نخستین مرحله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۱ و تغییر قیمت‌ها، ماکارونی نایاب و موضوع پرداخت یارانه نان سنتی به مردم مطرح شد.

همزمان با گران شدن آرد صنفی و صنعتی تا حدود ۴ برابر، یک هفته است که در اغلب فروشگاه‌ها ماکارونی موجود نیست و امکان خرید این کالا به حداقل رسیده است.

این تصمیم‌گیری در شرایطی رخ داد که دلالان در یک روز تمام موجودی ماکارونی فروشگاه‌ها را با قیمتی هزار تا ۲ هزار تومان بالاتر از قیمت روی جلد، از فروشگاه‌ها خریداری و موجودی بازار را به حداقل رساندند.

گران شدن قیمت آرد صنف و صنعت تا نزدیک به ۴ برابر سبب افزایش ۱۷۰ درصدی قیمت ماکارونی شد. همین تغییر قیمت سبب شد تا دلالان و عمده فروشان، ماکارونی‌های ارزان‌قیمت را از کف بازار جمع‌آوری کرده و با نیت پاک کردن قیمت‌های قدیم و فروش آنها با سود حداقل دو برابری، با قیمت جدید و در فرصت مناسب وارد بازار کنند.”

به گزارش عصر همدان: پس از اقدام دولت در راستای هدفمندی ارز ترجیحی و اصلاح قیمت و سهمیه آرد کارخانه‌های صنعتی، بحث گرانی آرد باعث طرح زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت نان و محصولات وابسته به آرد شد.

از سویی دیگر برخی کارخانه‌های ماکارونی اجناس خود را دپو کرده تا قیمت‌ها افزایش یافته و با قیمت جدید عرضه کنند. برخی سوداگران نیز با ادعای افزایش قیمت نان، هجمه اقتصادی را علیه دولت آغاز کرده‌اند.

شایان ذکر است روزنامه یاد شده با انتشار عکسی از سایت خبری خارجی “رویترز” علاوه بر زیر سوال بردن حرفه ی خبرنگاری، در شإن یک رسانه محلی نیست!

 

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=152138
  • دیدگاه‌ها برای درج یک خبر با تصویری از رسانه ی انگلیسی؛ برای القای نا امیدی به مردم! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.