• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

حمام ملحمدره آثار باستانی نیست!/اختلاف سیلقه ای مانعی برای ایجاد سفره خانه سنتی در حمام

  • کد خبر : 106519
  • 20 اسفند 1399 - 8:20
حمام ملحمدره آثار باستانی نیست!/اختلاف سیلقه ای مانعی برای ایجاد سفره خانه سنتی در حمام

حمام ملحمدره یکی از مکان های قدیمی در این روستاست و یکی از جوانان اهل این روستا قصد دارد با سرمایه گذاری در آن، سفره خانه سنتی ایجاد کند که گویا علی رغم موافقت شورا و دهیاری با این امر، برخی از اهالی روستا مخالفت کردند. به گزارش عصر همدان؛ روستای ملحمدره، به عنوان یکی […]

حمام ملحمدره یکی از مکان های قدیمی در این روستاست و یکی از جوانان اهل این روستا قصد دارد با سرمایه گذاری در آن، سفره خانه سنتی ایجاد کند که گویا علی رغم موافقت شورا و دهیاری با این امر، برخی از اهالی روستا مخالفت کردند.

به گزارش عصر همدان؛ روستای ملحمدره، به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری است که در این روستا حمام قدیم وجود دارد که گویا یک سرمایه گذار قصد درد در آن سفره خانه سنتی ایجاد کند.

این در حالی است که برخی از اهالی روستا ایجاد سفره خانه سنتی در حمام را مناسب نمی دانند و آن را محلی زیبا برای نمایش به گردشگران می دانند.
در این زمینه با رئیس میراث فرهنگی و دهیاری به گفتگو نشستیم.

کامران اکبری‌شایگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه حمام فعلی در روستای ملحمدره قدیمی و یا آثار تاریخی نیست، اظهار کرد: این حمام توسط جهاد سازندگی مربوط به اوایل انقلاب است.

وی با بیان اینکه شورا و دهیار روستای ملحمدره این حمام را به یکی از متقاضیان این روستا برای سرمایه گذاری اجاره داده اند تا یک سفره خانه ایجاد شود، گفت: میراث فرهنگی هم مشکلی برای ایجاد سفره خانه در این حمام ندارد و موافقت اصولی و مجوز آن را صادر کرده است.

حمام ملحمدره مکان عام المنفعه است که اجاره داده می شود

وی گفت: در حال حاضر متقاضی ایجاد سفره خانه در حمام روستای ملحمدره به دنبال استعلامات از بخشداری و سایر ارگانها است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه حمام فعلی در روستای ملحمدره جزء مکان‌های عام المفعه روستا است و مربوط به شخص نیست، گفت: در صورت ایجاد سفره خانه این حمام اجاره آن برای روستا هزینه می شود.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی در همجواری حمام این روستا سرویس بهداشتی برای استفاده گردشگران ساخته است، گفت: در ملحمدره هیچ آثار باستانی و تاریخی وجود ندارد و تنها با بافتی که روستا دارد به عنوان روستای هدف گردشگری به ثبت رسیده و میراث فرهنگی اقدامات به ایجاد رزیرساختهای گردشگری کرده است.

اکبری شایگان ادامه داد: در حال حاضر زیر ساخت کف پوش و سرویس بهداشتی در این روستا ایجاد شده که به دنبال ایجاد سیستم برق رسانی از مسیر ورود روستا با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان هستیم.

سنگ اندازی اهالی روستا برای عدم ایجاد سفره خانه در حمام

مجید مشرفی، دهیار روستای ملحمدره اسدآباد در این باره اظهار کرد: در روستای ملحمدره حمام قدیمی وجود داشت که شبیه خزینه بود و می‌توان گفت جزء آثار باستانی بوده اما اویل انقلاب جهاد سازندگی برای ایجاد سرویس بهداشتی و حمام جدید آن را تخریب کرد.

وی ادامه داد: حمامی که امروز در روستاست، جزء آثار تاریخی و باستانی نیست و قرار بود با سرمایه گذاری یکی از اهالی روستا به صورت سفره‌خانه ایجاد شود و شورا هم موافقت کردند که با سنگ اندازی های اهالی روستا این امر محقق نشد.

دهیار روستای ملحمدره اسدآباد با بیان اینکه در جریان مجوز ایجاد سفره خانه در این حمام نیستم، گفت: ما با رئیس میراث فرهنگی صحبت کردیم دست نگه دارند تا مشکل اختلاف اهالی روستای با شورا برای ایجاد سفره خانه حل شود.

وی تصریح کرد: ما برای ایجاد سفره خانه در حمام شکل فعلی حمام را تغییر نمی‌دادیم بلکه می‌خواستیم از آن محیط یک فضای سنت ایجاد شود تا هم در مسیر گردشگری استفاده شود هم شغلی برای یک جوان که اهل همین روستاست، ایجاد شود که متدُفانه اختلاف سلیقه ای و قومی و قبیله ای مانع کار شده است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=106519
  • دیدگاه‌ها برای حمام ملحمدره آثار باستانی نیست!/اختلاف سیلقه ای مانعی برای ایجاد سفره خانه سنتی در حمام بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.