• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

حل مشکل آبرسانی به ۷۲ روستای استان همدان/ بسیج سازندگی مجری حل مشکلات آب آشامیدنی روستاهای استان

  • کد خبر : 156798
  • 06 تیر 1401 - 14:38
حل مشکل آبرسانی به ۷۲ روستای استان همدان/ بسیج سازندگی مجری حل مشکلات آب آشامیدنی روستاهای استان

علی قره باغی گفت: ۷۲ روستای استان همدان که مشکل آبرسانی داشتند در بازه یک ساله از نعمت آب اشامیدنی سالم برخوردار می شوند و ۱۶۰ روستای دارای مشکل حاد نیز در دست اقدام است. علی روزبهانی- علی قره باغی، مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: ۷۲ روستای استان […]

علی قره باغی گفت: ۷۲ روستای استان همدان که مشکل آبرسانی داشتند در بازه یک ساله از نعمت آب اشامیدنی سالم برخوردار می شوند و ۱۶۰ روستای دارای مشکل حاد نیز در دست اقدام است.

علی روزبهانی- علی قره باغی، مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: ۷۲ روستای استان همدان آبرسانی خواهند شد که موافقت نامه آن بین بنیاد خیریه حاج علی اکبر ابراهیمی که بخشی از منابع این طرح ها را تامین می کند و آبفای استان، سپاه انصار، استاندارد ی و سازمان بسیج سازندگی هم بخشی دیگر از اعتبارات این طرح ها را تامین می کنند.

وی اظهار داشت: با این اقدام ۷۲ روستای کل استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

قره باغی افزود: در هفته قبل ۳۵ پروژه آبرسانی به ۱۹ روستا انجام شد که این طرح ها در شهرهای مختلف استان افتتاح شدند.

وی بیان داشت: تعداد کل روستاهای استان که آبرسانی نشده اند همین ۷۲ روستا هستند که ظرف یک سال آینده این پروژه ها نیز به اتمام می رسند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان گفت: این طرح کمک به پایدار سازی روستاها است و جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها و دیگر مشکلات این حوزه است.

وی ادامه داد: در کنار این یک سری روستا هم هستند که شبکه آبرسانی دارند ولی مشکل دارند مثلا شبکه آبرسانی آنها فرسوده شده یا مشکل مخزن دارند و مشکلاتی از این قبیل که شناسایی شده اند و در اولویت اقدام هستند.

قره باغی بیان داشت: یک طرح ارزشمندی در ابفای استان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حال انجام است که این روستاها شناسایی شده اند و شامل ۴۹۱ روستا هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۲ روستا که اشاره کردیم و کار آنها انجام می شود ۱۶۰ روستا مشکل حاد داشتند که در طرح اقدام ملی محرومیت زدایی با وزارت نیرو قراردادشان منعقد شده و در یک برنامه ۳۰ ماهه توسط قرارگاه امام حسن(ع) آبرسانی انجام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان گفت: مبلغ ریالی این قرارداد بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است که توسط مجموعه بسیج سازندگی در سطح استان انجام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=156798
  • دیدگاه‌ها برای حل مشکل آبرسانی به ۷۲ روستای استان همدان/ بسیج سازندگی مجری حل مشکلات آب آشامیدنی روستاهای استان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.